Athene....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Athene....

Post by Tigerbaby »

Vi har efter længere tids overvejelser besluttet, at se om vi kan finde et nyt hjem til Athene.

Artig er jo mors, og Accept blev min da søster flyttede til Århus. Siden da har mor og jeg delt Athene lige.

Tre heste er for meget til to mennesker - især når de alle tre er unge og opmærksomhedskrævende og vi begge også har en masse andet at se til.

Valget stod mellem at sælge Accept eller Athene, og eftersom jeg tror at jeg vil få mest ud af at have en stor ridehest, har jeg valgt at beholde Accept. Iøvrigt harmonere det også bedre med min uddannelse at have ham, da han først rigtig skal i gang, når jeg er færdiguddannet.

Athene er jo så lige blevet 4 år gammel. Hun er vel omkring 145-146 i stg, vi ved det ikke helt præcist, hun er ryttervant, kan longeres, er vant til sadel og trense, nem at håndtere, men hun er også ung og kan virke lidt hidsig og frembrusende hvis hun bliver usikker.

Hun er en blanding, vi ved ikke præcis af hvad, men gætter fjordhest og noget finere araber-præget, palomino-broget og meget køn.

Hun sælges ikke til børn eller rideskole, men gerne til en erfaren teenager eller voksen, som har lyst og størrelse til at ride stor 1'er.
Vi har iøvrigt haft hende siden hun var omkring 9 mdr.

Hun er en nysgerrig, kælen, intelligent og ret modig pony, som gerne vil opleve noget. Vi tror at hun vil være god at have med i byen, når først hun har fået lidt erfaring. Hun har tre gode gangarter, er meget let og elegant.

Om hun vil kunne bruges til spring på andet end hyggeplan, må vurderes af køber og ejer - hun har en skade fra før vi købte hende, der er tjekket og dømt ubetydelig af flere forskellige dyrlæger - men vi har indtil videre ikke set tegn på at den generer hende.

Tilridning mener vi vil kunne foregå meget smertefrit, i de rette hænder, da hun tager det meste som en oplevelse, og endnu ikke har vist tegn til ængstelse ved hverken at have menneske eller udstyr på ryggen.
Køber skal være et roligt og afdæmpet menneske, der forstår både at være ven og leder for hesten.

Hun er en pony der har brug for at være nogens lille stjerne, hun elsker at blive nusset, men har generelt ikke tålmodighed til timelang striglen og poleren.

Vi tænker at prisen skal ligge på omkring 11.500, men er i tvivl om det er passende.

Hvad tænker i? Er det en realistisk pris?

Hun skal ikke sælges for enhver pris, eller til hvem som helst. Athenes ve og vel betyder alt for os.

Billeder kan komme, ellers ligger der vist nogle hist og pist herinde. Der kan også uddybes i det uendelige, hvis det har interesse.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Athene....

Post by Lone Beck »

Jeg ville ikke sætte prisen højere, i hvert fald ikke ret meget, men derimod stå fast på 11.500. Det lyder som en god pris i mine ører. (Jeg er elendig til at sælge heste, så I skal endelig ikke lytte til mig :lol: ).

Hun har jo den dér sjove fejl - en skønhedsfejl er det vel nærmest - som gør hende speciel. Men jeg er sgu lige ved at tro, at den ikke har indflydelse på prisen, for dén, der ender med at købe hende, må næsten blive én, der synes det er sjovt at få en "god" historie oven i handlen.

Held og lykke med salget :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Athene....

Post by aribeth »

Jeg ville sætte hende til den pris I snakker om og så holde fast ved den.

Jeg anser Hestegalleri for ret useriøst... om det holder vand det ved jeg
ikke... men hestenettet er da et ret godt sted at sælge sine heste!

Hun er ellers en dejlig lille pony, havde jeg tid og råd og plads... så havde jeg købt hende !


Katrine
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Athene....

Post by Ms Strangefield »

Smid lige nogle billeder. Jeg kender en sød pige på 14 der søger pony.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Athene....

Post by Tigerbaby »

Ja Katrine, vi havde også lidt håbet at du ville have lyst til at overtage hende.

Du kunne slet ikke få tid, plads og råd?

Hun er jo en rigtig sød lille musse, og hun ville sikkert passe fint ind i resten af din flok.

Lene, jeg har kun nogle ret dårlige nogle, men jeg kan få mor til at tage nogle billeder i weekenden, evt også med rytter på ryggen.

En sød pige på 14 ville være rigtig dejligt, og hvis du siger god for hende og hendes måde at ride på, tror jeg bestemt vi kunne være interesserede i at møde hende. :-)

Det er rigtig svært det her, og rent følelsesmæssigt ville vi aldrig ønske at sælge hende. Men rent praktisk ser det ud til at være det bedste.

Lone: Ja vi har ihvertfald aldrig oplevet det som andet end en skønhedsfejl, hun kan uden videre fise rundt på folden i vild galop i laaang tid og lege med de andre, uden at det på nogen måde er til gene for hende.

Et billede fra forrige sommer
[img:4af6d34d27]http://i117.photobucket.com/albums/o43/Tarra_07/IMAG0031.jpg[/img:4af6d34d27]

Et billede fra denne sommer
[img:4af6d34d27]http://i117.photobucket.com/albums/o43/Tarra_07/IMAG0095.jpg[/img:4af6d34d27]

De er ikke særligt gode...
Lone(de tre A´er)
Posts: 292
Joined: Wed 24. Sep 2008 20:04

Athene....

Post by Lone(de tre A´er) »

Altså - det var da nogle kedelige billeder?
Nå, men jeg skal se om jeg får taget nogle andre - ellers har vi altså flere der ser bedre ud.
Når nu vi ikke selv kan beholde Thense, så er der lige præcis 3 mennesker, som jeg rigtig gerne ville sælge hende til: Lone, Katrine og Tina MJ.
Hun kunne da få sådan et sødt quarterføl, Katrine?
Ellers blive din datters nye hest, Lone?
Tina har jeg spurgt :ond:

Hvad med lidt prisnedslag - jeg tror jeg gerne ville give afkald på min del af salgsprisen mod et af ovennævnte hjem ........
Og prisen skal være de 11.500 - og hverken mere eller mindre.

Athense "fejl" er jo bare kosmetisk og har ingen indflydelse på resten af hende - og så er hun den mest lærenemme hest i verden - det er helt vildt, hun lærer alting bare ved nærmest at kigge på andre heste.

Vi er faktisk meget kede af at måtte sælge hende - men det går sgu ikke med 3 heste, og kun en til at passe dem i hverdagen ( mig) - og lige den del kan ikke ændres - Tarra skal jo blive verdens førende kvindeforsker udi geografien - eller hvad det nu blir til - så hun må nøjes med Axe

:hhansen:
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Athene....

Post by Tigerbaby »

Ja de er da vildt dårlige, men det er de eneste jeg har. Så sæt gang i kammeraet muts.

Lone eller Katrine er helt sikkert også dem jeg helst vil se hende hos.
PiaK

Athene....

Post by PiaK »

hvad er det for en skønhedsfejl hun har??? (jeg syntes hun ser fin og sød ud)

Og er det ikke længe siden vi har set billeder af Artig????
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Athene....

Post by Lone Beck »

Jamen, hun er sød og charmerende (og jeg er meget imponeret af hendes flotte sadelleje. Hvor pokker har hun det fra, for det kan da hverken være fra fjordhesten eller araberen? :hhansen: ) - men jeg kan altså ikke have hende (og datteren vil allerede nu hellere ride Maggie end sin egen dejlige pony :skoer: ).

Det eneste jeg kunne være interesseret i lige nu er et føl, der kan lege med Paddington, og det vil jeg endda kun have hvis jeg sælger BÅDE Morgana og Maggie...

Kan I ikke ride hende bare lidt? Bare så hun er styrbar i det mindste i skridt. For så burde hun da kunne sælges til dén pris. Billederne er ikke nemme at vurdere hende ud fra, men jeg synes hun ser ud til at være faldet ret heldigt ud :mikkel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Athene....

Post by aribeth »

Åhhh suk mand.... :-( jeg har lige vist Keld billederne og tænkt så det knagede... men jg har hverken råd eller tid... det ER for dumt med 4 heste som bliver til 6 heste om 8 måneder OG et barn... pladsen kunne vi nok klare på en eller anden måde, men det går ikke :-(

Jeg er ellers ret vild med hende og hun har lige størrelsen efter min mening... ØV PIS


Katrine
Post Reply