Athene....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Athene....

Post by Tigerbaby »

Vi har efter længere tids overvejelser besluttet, at se om vi kan finde et nyt hjem til Athene.

Artig er jo mors, og Accept blev min da søster flyttede til Århus. Siden da har mor og jeg delt Athene lige.

Tre heste er for meget til to mennesker - især når de alle tre er unge og opmærksomhedskrævende og vi begge også har en masse andet at se til.

Valget stod mellem at sælge Accept eller Athene, og eftersom jeg tror at jeg vil få mest ud af at have en stor ridehest, har jeg valgt at beholde Accept. Iøvrigt harmonere det også bedre med min uddannelse at have ham, da han først rigtig skal i gang, når jeg er færdiguddannet.

Athene er jo så lige blevet 4 år gammel. Hun er vel omkring 145-146 i stg, vi ved det ikke helt præcist, hun er ryttervant, kan longeres, er vant til sadel og trense, nem at håndtere, men hun er også ung og kan virke lidt hidsig og frembrusende hvis hun bliver usikker.

Hun er en blanding, vi ved ikke præcis af hvad, men gætter fjordhest og noget finere araber-præget, palomino-broget og meget køn.

Hun sælges ikke til børn eller rideskole, men gerne til en erfaren teenager eller voksen, som har lyst og størrelse til at ride stor 1'er.
Vi har iøvrigt haft hende siden hun var omkring 9 mdr.

Hun er en nysgerrig, kælen, intelligent og ret modig pony, som gerne vil opleve noget. Vi tror at hun vil være god at have med i byen, når først hun har fået lidt erfaring. Hun har tre gode gangarter, er meget let og elegant.

Om hun vil kunne bruges til spring på andet end hyggeplan, må vurderes af køber og ejer - hun har en skade fra før vi købte hende, der er tjekket og dømt ubetydelig af flere forskellige dyrlæger - men vi har indtil videre ikke set tegn på at den generer hende.