Hjælp til nem aftensmad

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Hjælp til nem aftensmad

Post by lisbethdue »

Suppe med masser af fløde og hjemmebragt brød til ville også være nemt at lave??
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
PiaK

Hjælp til nem aftensmad

Post by PiaK »

[quote:050201e920]Pernille, jeg skal en tur over til det jyske om 14 dage. Jeg kunne sagtens tage en portion boller med over til Spender eller andet som sjællandske strigler kunne have lyst til at sende med.[/quote:050201e920]

Hvis du,Spender, kan lide thaisuppe, har jeg nogle portioner i fryseren. Hjemmelavet og nærende, med kylling, champignon og kokosmælk. Hvis de bliver pakket godt og lagt i en frostpose, tror jeg godt de kan klare en tur over uden at tø for meget?

De er lige til at varme i en gryde/mikro.

Er der andet du mangler end lige mad?

(Dorthes bil er stor :atengstedt: )
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Hjælp til nem aftensmad

Post by -HeidiZ- »

Jeg vil også meget gerne hjælpe dig :atengstedt:

99E: Har du evt. plads/mulighed for at have en mere med i bilen? Så er jeg også klar i kommende uge. De eneste dage jeg skal noget, det er mandag og torsdag. Jeg bor i Karup.

Men ellers Spender, så siger du bare til. Jeg har desværre ikke bil i hverdagen, men ellers så må jeg fikse noget med en bus.
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Hjælp til nem aftensmad

Post by udlandet »

Hvor ville jeg gerne hjälpe, men bor lige lidt langt väk. Jeg forstår at du ikke har det godt. Min svoger var igennem noget lignende for et par år siden. Og han er ikke en piveskid, men ..... Han er på dupperne idag, så tro mig det bliver ok igen. Jeg syntes det gik hurtigt frem efter den förste måned. Men du burde da have noget hjälp fra kommunen.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

Hjælp til nem aftensmad

Post by QueSera »

Sikken da en omgang du har været igennem og stadig er i Spender. Jeg sender dig mine tanker. Sidder heroppe i Nordjylland og tænker på hvordan.....der er jo langt til Kjellerup herfra, og således er det svært at hjælpe med det praktiske.

Lidt tanker:

Næringsrig kost .....proteiner..........tænker på æg. Men tænker også på at de seneste undersøgelser omkring D-vitamin, som har vist sig at spille en vigtig rolle for vores immunforsvar. Så du skal have masser af grønt med D-vitamin. Hvidløg er også godt for immunforsvaret. Og C-vitamin......i form af appelsiner og grapefrugt.

Hvor er det iøvrigt befriende at læse om alt den velvillighed, der står på spring her på strigler.dk. Hatten af for det :askepot:

Knus Gitte
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Hjælp til nem aftensmad

Post by sinesmølf »

grød kan da også laves uden for meget løft, det er jo kun en gryde.

hvid du skal have meget protein kan du ikke suplere op med sådan nogle http://www.arlafoodservice.dk/C1256EB50027ACE7/O/8AC8B5BEEE49AAAFC12571DA004C38E8
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hjælp til nem aftensmad

Post by 99E »

[quote:1428e18447="-HeidiZ-"]99E: Har du evt. plads/mulighed for at have en mere med i bilen? Så er jeg også klar i kommende uge. De eneste dage jeg skal noget, det er mandag og torsdag. Jeg bor i Karup. [/quote:1428e18447]
Jeg har en seriøst lille bil. Lupo. Meget lille.
Og det er noget af en omvej for mig, må jeg indrømme, at køre fra Kjellerup til Karup og så til Kjellerup igen...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hjælp til nem aftensmad

Post by spender »

Jeg har lidt svært ved at håndtere det her.. Jeg er overvældet, for bad jo bare om nogle tips. Skal være ærlig og sige at det skræmmer mig, og jeg er helt uden ord. Har mest lyst til at gemme mig væk fordi det er så overvældende..

Er ikke vant til at folk er sådan..

Mht kommunen kan jeg købe varm mad hvis jeg vil (men har ikke råd), ellers er der ikke noget at gøre, hjemmehjælpen hjælper ikke med aftensmaden.
Pr
GKB

Hjælp til nem aftensmad

Post by GKB »

Og se så lige der...

Fantastisk.

:elsk:

Spender jeg håber du snart (langt om længe) kan komme ovenpå.

:linski:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hjælp til nem aftensmad

Post by KatieKat »

Du skal ikke være bange Spender. Jeg vil vældig gerne kigge forbi med en madpakke. Om ikke andet så for at sikre mig at du virkelig ikke er grøn og har skæg, for sådan ser du stadig ud på profilbilledet på den her spand. Den gør altså noget ved farverne...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply