Jeg kaster sgu snart op!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Jeg kaster sgu snart op!

Post by FruTusse »

Har for øvrigt også spekuleret over hvad der er blevet af Matiné.

Der har nemlig ikke stået noget om at Blue Hors' nye rytter Sune Hansen skal ride den.

Gad vide hvad der sker med den ellers dejlige og fantastiske hest, for hesten som sådan fejler absolut intet......
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

Jeg kaster sgu snart op!

Post by QueSera »

Jamen du har helt ret i at det er dommerstanden der sætter standarten for rytterne.

Håber det var godt at få luft for dine meninger om dommerstanden. Jeg følte dog mest, at det fra starten af var et angreb mod Andreas Helgstrand og var derfor nødt til at reagere.

Knus Gitte
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Jeg kaster sgu snart op!

Post by FruTusse »

Nej nej, ikke et angreb mod Andreas som sådan, blot mod at man hylder hvad JEG mener ikke er korrekt ridning, og det er ikke blot Andreas.

Og hestematerialet er der sandelig ikke noget i vejen med, det er alle klasseheste!

Puha...tør da slet ikke nævne min mening om andre internationale topryttere der benytter sig af mærkelige ridemetoder.
Så det undlader jeg lige... :linski: :minna:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Jeg kaster sgu snart op!

Post by FruTusse »

Hvem sagde noget om Blue Hors' hjemmeside???
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Jeg kaster sgu snart op!

Post by FruTusse »

Tsk, tsk...ped

Nu er der jo heller ikke nogen der bebrejder BH at de ikke har kastet til offentligt skue hvad der er blevet af Matiné.
Derfor kan både andre og jeg jo godt give udtryk for vores interesse for hvad der er blevet af den dejlige og sjældent talentfulde hest, og synes da ærlig talt at det ville være spild af god hest hvis den var blevet til fars som du så pænt udtrykker det.

Men bevares, der er jo heller ingen der siger at du behøver at udtrykke den samme nysgerrige interesse, vel?
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Jeg kaster sgu snart op!

Post by Ms Strangefield »

MarieMD, jeg kan jo kun give dig ret i alle dine betragtninger.

Men så længe der er de penge med i spillet som der er pt. så vil rytterne forsat ride som de gør, og dommerne dømme som de gør.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
aribeth

Jeg kaster sgu snart op!

Post by aribeth »

Gider jeg kommentere det her?!?.... Hmmm nej... eller jo.... eller...

Det er lidt svært at tage seriøst...


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Jeg kaster sgu snart op!

Post by KatieKat »

[quote:55076bf6cd]Nej nej, ikke et angreb mod Andreas som sådan[/quote:55076bf6cd]
Vil du ikke lige læse din egen overskrift på den her tråd en gang mere og så fortælle mig hvad det så er?

Jeg vidste at jeg ikke skulle have åbnet den her tråd... Jeg ved ikke en hujende fis om dressur, men jeg kan godt kende et surt opstød og et grimt angreb når jeg ser et.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Jeg kaster sgu snart op!

Post by BeritH »

Hmm................ det er vel ikke ulovligt at kaste op - det føler jeg da til tider også trang til.

Men det er selvfølgelig ikke politisk korrekt at kaste op over nogen der vinder medaljer - uanset metode. Men politisk korrekt eller ej - Rollkur giver også mig opkastningsfornemmelser, uanset hvad det bringer med sig af medaljer.

I øvrigt mener jeg ikke at medaljerne er udtryk for hvad der er korrekt og mindst usundt for hesten (og ja - ridning er altid usundt for hesten, men det kan være mere eller mindre usundt).

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Jeg kaster sgu snart op!

Post by gukuvi »

Jeg siger som Dorthe, jeg har heller ikke en dyt forstand på dressur, men derfor mener jeg nu alligevel at folk ofte dømmer meget hårdt. :ond:

Nej, der bruges ikke tid nok på hestene, de får ikke lov til at udvikle sig og har man en hest der er blevet over fire-fem år uden at være tilredet er den jo nærmest tabt på jorden, i følge de fleste. :mur:

Videoen her skulle være af den første prøvetur på hesten. Kan man slet ikke undskylde for, at de begge er nye med hinanden? Selvom sproget er ens når det gælder dressur, må der være noget der hedder: At lære hinanden at kende. :ehj:

Jeg tør næsten ikke sige det, men har den ikke for høje benløft?, det ligner jo nærmest en kørehest, sådan lidt frieserlignende. :minna:

http://www.helgstranddressage.com/carabas_video.html

Vh Gunni.
Post Reply