Nogen der kan hjælpe?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Nogen der kan hjælpe?

Post by Krog »

Kender du nogen der kan tage ham her ! Tysk sportspony på 143 født 2003 kan ikke holde til at være dressur og springpony på top plan. Har en kronisk betændelse i koden, må derfor kun ride tur 2-3 gange om ugen, og aldrig gå på volter.
Ejeren har købt ham for 55.000 til sin datter, men ønsker at hesten skal leve. Så kan vi finde et godt og kærligt hjem, hvor han kan komme ud hver dag, må vedkommende få ham.

Jeg skal lige sige, at han ikke er syg, udover betændelsen i koden. Kan jo fortsat godt leve et skønt liv som hest, og umiddelbart også bruges som tur hest?

Ja jeg har desværre ikke selv plads!

Kig evt. på hestegalleri. Søg på heste og hestenavn - Varin.
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by CXEC »

Desværre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
PiaK

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by PiaK »

Hvordan kan I sikre jer at pony ikke bliver videresolgt som konkurrencepony senere hen?

(Især når du *reklamerer* med hvor dygtig den er/kan blive)

Det er en smuk tanke at ville lade den leve, men man hører bare så meget om de heste der dukker op nogen tid efter, solgt videre og ny ejer ikke oplyst om dens handicap :tommelned:

Hvis ikke jeg havde kunne finde et hjem hos en person som eks. Zanne herindefra, ville jeg nok have aflivet den, alternativet ville jeg dårligt kunne leve med.

:ked:
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by Krog »

Pia: Jeg synes ikke jeg reklamerer med at den kan blive dygtig? Men nej Man kan jo aldrig gardere sig mod, at folk ikke er reelle. Men det er jo netop derfor jeg skriver herinde, fordi jeg mener det er hestefolk med hjertet på rette sted. Det er en forespørgsel jeg har fået fra min svigermor, kender ikke selv personligt de folk, men synes da det er dejligt folk tænker den kan bruges som hyggehest og ikke bare afliver den, eller prøver at sælge den for bare at få nogle af pengene hjem!

Jeg er da personligt glad for at Godzilla tænkte sådan i sin tid, for ellers ville jeg aldrig have haft Baby :elsk: og hun har et dejligt hesteliv hos mig idag, trods hendes spat i bagbenene.
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by Frieser9460 »

Han ser rigtig dejlig ud, men eftersom vi p.t. netop har sagt ja til en opstalder, har vi desværre ikke plads til ham. :ked:

Håber dog, det lykkes at finde et rigtig godt hjem til ham. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by MetteboDeluxe »

Hvor er han bare smuk.. Går den ikke med smerter hvis der er betændelse?

Synd han ikke er bredere, så kunne han blive turpony her :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by Annemaja »

Jeg synes, han ser ualmindelig dejlig ud. Havde jeg selv gård hentede jeg ham gerne. Jeg kan ikke forestille mig at han ikke kan komme sig - betændelsen skal slås ned og han skal have ro meget længe. Derefter ville han kunne blive en fin hyggeheste uden smerter.

Kunne jeg have ham gående et sted til en rimelig pris ville jeg da absolut give ham en chance - hvorfor vi ejer ikke det?
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
PiaK

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by PiaK »

Krog wrote: Pia: Jeg synes ikke jeg reklamerer med at den kan blive dygtig?
Nej, men du skrev noget i stil med den ikke ville kunne gå på topplan, grundet skaden :linski: Derfor fortolkningen.

Krog wrote:Men nej Man kan jo aldrig gardere sig mod, at folk ikke er reelle. Men det er jo netop derfor jeg skriver herinde, fordi jeg mener det er hestefolk med hjertet på rette sted.


Jeg forstår det godt, jeg ved at flere herindefra har hjulpet hinanden på den måde :askepot:
Jeg ville bare ikke lade være med at advare dig, set i lyset af alle de grimme historier der florerer, og hesten er jo ung, måske har den som May-Britt siger, en mulighed for at komme sig?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by annetteB »

Æææv, hvor jeg HADER den slags indlæg......for jeg har jo pladsen og græsset og alt dét der - og jeg fristes til det ubærlige HVER gang.
:brok:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Nogen der kan hjælpe?

Post by Zanne »

annetteT wrote:Æææv, hvor jeg HADER den slags indlæg......for jeg har jo pladsen og græsset og alt dét der - og jeg fristes til det ubærlige HVER gang.
:brok:


Dén kender jeg godt.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Post Reply