opstaldning *SUK*

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stute
Posts: 29
Joined: Thu 20. Nov 2008 12:37

opstaldning *SUK*

Post by Stute »

jeg flyttede jo fra et sted d 1 dec da det ikke længere opretholdt den standard jeg kunne stå inde for som værende ejer af heste med specielle behov- det er det sted vi har stået længst, da vi ellers har været ret uheldige. Jeg aftaler med en anden jeg troede egentlig gik hen og blev en veninde at vi ville leje den hersens lille fine stald sammen, med 2 hektar udlagt i 4 folde, med en 25 X 60 ridebane, mødding, dækkenvask mulighed mm. Min veninde- el tidligere veninde låner til indskuddet af mig, og låner herefter 1200 kr til opstaldning af min mor grundet problemer med hendes løn der ikke er blevet udbetalt af tidligere arbejdsplads endnu. Fint fint... Troede jeg.

Hva der ud af det blå sker ved jeg ikke. Men en dag da udlejer er på ferie og har givet hende besked på at sige til mig jeg skal smide staldpenge i en krukke ved vaskemaskinen- disse mangler pludseligt da han kommer hjem. Samme dag flytter hun sin hingst uden at fortælle mig det. jeg får det at vide af udlejer, og der står jeg som et kæmpe ???

Jeg vælger derfor at sende en sms til hende om at jeg gerne vil ha de 1500 kr hun lånte- det avr egentlig meningen jeg skulle ha betalt hende 1500 kr mere for en bedækning med hendes hingst, men det er ikke en mulighed alligevel desværre. Jeg får intet svar på dette de to gange jeg skriver.

Dagen efter ringer hun- jeg kan ikke tag den og sender en sms retur selvfølgelig (hun går nu i skole under uddannelse). Hun ringer igen for at fortælle at der i omegnen og på rideskolen har være indbrud og dækkener og den slags mangler. Så hun ville tag ud og se om vores var der. Helt fint med mig selvfølgelig. hun ringer tilbage og alt er i skønneste orden. Lige ind til to dage efter hvor opstaldningspengene mangler. Dette tager udlejer dog på sig, så jeg skal ikke betale igen.

i går får hun solgt sin gamle ridehest, og har dermed opsagt den boks- det var fra starten meningen vi skulle leje stalden sammen og betale samlet. Dette har ikke været en mulighed da hun bl.a. flere gange ikke har været emd penge til tiden, og jeg VIL betale til tiden for mig selv!

Udlejer sætter i går prisen op på enkeltbokse som han tidligere har snakket om i det at det jo avr meningen pengene skulle falde samlet mm. Derfor siger min tidligere veninde så idag sin sidste boks op- får jeg en sms fra udlejer om!! Så nu står jeg emd hele stalden. Jeg ahr været nødt til at love vi tager hele stalden for 3000 kr (4 bokse) med kun to heste, for ellers skal vi betale mere pr enkelt boks end vi reelt har gjort indtil nu. Det vil jeg ikke i det prisen som den er nu hedder 750 kr pr boks inkl forbrug- men minus foder, strøelse, indluk mm. Alt klarer vi selv, han står ikke for noget.

men nu er jeg godt træt af det- for det første så skylder hun både mig og min mor penge fordi vi hjalp hende og ville være venlige. Noget jeg normalt NETOP ikke gør fordi jeg ofte nok er blevet røvrendt rent ud sagt! og som om det ik ker nok står jeg jeg nu med en hel stald med 4 bokse, men kun med to heste - og så har hun ikke engang SELV kunnet fortælle når hun ahr flyttet og opsagt sine bokse.

Så nu er jeg på udkig efter nogen at stå sammen med, som evt kan lukke ud om morgenen, og jeg om aftenen (fordi jeg ikk har kørekort og kan nå at lukke ud om morgenen selv desværre). Jeg skal lukke ud og ind 2 X dagligt hver dag indtil da. Der er 2 km til to store ridehuse, vi ahr en 25 X 60 m ridebane og som sagt mulighed ofr dækkenvask ect. Men hvis ikke vi skal betale yderligere for en andens boks evt så skal en boks minus foder ect faktisk koste 750 kr pr stk- og hvem pokker vil give det ??? jeg har regnet på at skal jeg ahr en ind alt inkl ja så er vi oppe i en pris der måske hedder omkring 1500-2000 kr inkl foder, wrap mm og hvem vil give det når de kan stå på rideskolen til den pris alt inkl uden vagter ???

Øv hvor er jeg træt af det. Her troede vi lige det gik så giodt alt sammen... *SUK*
3 bokse udlejes i 6040 Egtved!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: opstaldning *SUK*

Post by annetteB »

puha. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive til dig - dyre lærepenge oveni et kuldsejlet venskab er virkelig noget der stinker!!!
:ked:

Du har været sød og venlig og "for god af dig" og det kan du aldrig bebrejde dig selv.
En anden gang vil det nok være en god ide at lave aftaler på skrift, hvis de rummer økonomiske forhold!! ISÆR mellem venner - hvis de da skal fortsætte med at være venner.
Det letter om ikke andet så udredningen og den eventuelle "storvask" bagefter, at INGEN kan være i tvivl om hvad der reelt blev aftalt.
:ide:

Rent økonomisk ville det sikkert ikke have gjort alverdens forskel, al den stund man jo ikke kan klippe meget uld af et skaldet får - og man ER et skaldet får, hvis man er nødt til at låne 1500 privat af folk man ikke har kendt ret længe.
:linski:

Nuvel: Folk opfører sig generelt ikke meget bedre end de føler de har "råd" til - på det økonomiske såvel som på det menneskelige plan, men det er jo ingen trøst for dig, at personen må føle sig temmelig "fattig" på alle områder.
:ked:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: opstaldning *SUK*

Post by Stimata Doamna »

Det lyder rigtig øv. Nogle gange er det bare ikke sjovt at have gået alt for længe i flinkeskolen.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: opstaldning *SUK*

Post by CXEC »

Øv, for en DUM situation! Håber det løser sig for dig.

Penge mellem venner er noget skab. Hold det væk fra fremtidige venskaber.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stute
Posts: 29
Joined: Thu 20. Nov 2008 12:37

Re: opstaldning *SUK*

Post by Stute »

jeg er sgu selv en fattigrøv økonomisk, med kun 4000 kr udbetalt da hun lånte dem af mig!! Men det er KUN økonomisk jeg personligt er fattig. Alt andet er jeg rig på, og jeg er ikke bleg for at erkende det :hhansen:

Jeg sys det er bund ærgerligt- normalt låner jeg helst slet ikke noget ud netop pga den slags- slet ikke penge og i den størrelse der. Men nu må jeg jo bare bide i det sure æble- og ja min mor osse.

Det værste er da at min moster i sin tid har passet hendes lillebror en del og kendte hendes far fandt vi ud af inden dette skete!! Og stadig sker det her :ond:

Egentlig hjalp jeg hende jo ikke kun for hendes skyld men osse min egen kan man sige- det avr for os begge i det at jeg jo osse havde brug for hun blev i stalden, såvel som hun "ønskede" at være og blive der! Som hun gav udtryk for, men tilsyneladende ikke har ment rigtig :oeje:

Lærepenge- nej egentlig ikke, for i bund og grund har jeg lært det tidligere i mit liv. Men ind i mellem kan man åbenbart ikke lade være at forbarme sig. Bare ærgerligt det så åbenbart er over for så utaknemmelige og kyniske mennesker må man jo sige!! :ehj:

Det eneste positive jeg kan sige er jo et el andet sted at jeg rent ud sagt så kan betragte mig som et bedre menneske end hende, for jeg kunne ikke drømme om at opfører mig sådan over for andre :askepot:
3 bokse udlejes i 6040 Egtved!
Post Reply