Vindmøller nok en gang

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Vindmøller nok en gang

Post by Zanne »

Så har lokalplanen været oppe på byrådsmøde, og nej, vi trak ikke det heldige lod.

Nu er der kun en VVM redegørelse, der kan redde os, men deri kan kun ligge et meget lille håb. En tidligere rapport, har sagt god for møller.
Projektet ved Ditte arbejdes der også videre med, så lidt positivt har dagen da bragt.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Vindmøller nok en gang

Post by HeidiO »

ØV!!!! :ond:

Jeg har ellers krydset fingre
Heidi
Lisbeth Sejberg

Re: Vindmøller nok en gang

Post by Lisbeth Sejberg »

Sikke noget lårt :tommelned: Synes jo ellers, alternativ energi er en god ting, men det skal sgu da ikke ødelægge nogles liv :tommelned:
ØV ØV ØV hvor er det synd for jer.
Mvh. Lisbeth
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Vindmøller nok en gang

Post by Stimata Doamna »

Øv, øv og atter øv. Du var jo ikke for optimistisk, men hvis man ikke tror og håber...

:ked: :ked: :ked:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Vindmøller nok en gang

Post by 99E »

Lisbeth Sejberg wrote:Sikke noget lårt :tommelned: Synes jo ellers, alternativ energi er en god ting, men det skal sgu da ikke ødelægge nogles liv

Jeg må indrømme, at jeg tror det er naivt at tro, at man kan etablere vindmøller steder, hvor ingen vil protestere over dem - og at der ikke et eller andet sted er nogen, der synes solceller er grimme - eller at det er for dårligt at man bruger halm til fjernvarme, fordi priserne så stiger til skade for hestefolket - eller at det er for ringe at lade biler køre på rapsolie eller ethanol fordi man så spilder landbrugsjord på brændstof frem for at dyrke mad - eller, eller, eller...

There's no such thing as a free lunch...

Zanne, jeg synes det er kanon at du prøver at se det positive - i at der arbejdes videre med projektet ved Dittes ejendom, så det bliver en slags "pakkeløsning" for jer.
Og jeg håber I finder et fedt sted at bo alle sammen. :linski:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Micita
Posts: 217
Joined: Wed 12. Jul 2006 21:50

Re: Vindmøller nok en gang

Post by Micita »

Øv!

Miljøvenlig energi er godt, men skidesurt i bliver tabere her. Man føler sig så overkørt og umyndiggjort :ked: Håber i alle kommer godt ud af det til slut.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Vindmøller nok en gang

Post by Zanne »

Nå, nu har jeg fået sunket snotten en smule, selvom det godt nok ikke er sjovt.

Jeg var SÅ nervøs hele dagen igår, at jeg dårligt kunne tage mig sammen til at drikke kaffe. Puha, det var en hård dag.

Men reelt slap jeg trods alt, for "worst case scenario". Mit ultimative mareridt går på at det mølleprojekt, der skal opføres her på stedet (nr 24), gik igennem, mens projektet ovre hos ungerne, bliver skrottet. Sådan har tegningen nemlig været længe.

Projektet med 8 møller hos Ditte, ville kun komme på bordet, hvis et andet projekt (nr 26) blev skrottet. Det blev det ikke i første ombæring, det blev faktisk anbefalet. Altså har den sidste uge lignet, at jeg stod med valget mellem pest eller kolera. Enten kunne vi blive boende med et tab på et par mill. og 6 møller udenfor døren, eller også kunne vi flytte og lade ungerne i stikken. Jeg har grublet, tænkt, hylet og råbt, og intet hjalp selvfølgelig. Der var kun at vente. Heldigvis - når nu galt skal være - blev projekt 26 lagt til side igår, netop for at undersøge projektet hos ungerne. Nummerløst fordi det stadig svæver i det uvisse.

Nu er håbet så, at det virkelig bliver til noget med møllerne hos ungerne. De har jo også solgt på betingelser, og har nærmest vendt næsen mod sjælland igen. Men ved at sælge til mølleprojektet, vil de givetvis få flere penge at købe nyt for. De er parat til at flytte, og det er rart at tænke, hvis vi er så heldige at de bliver købt ud. Så er der nok hverken mening eller chance for at vi bliver i kommunen. Den er jo nærmest umulig, hvis man ikke vil have monster-møller som nabo.

Vores super lokalavis magtede at have en enkelt artikel om sagen. Fantastisk tænker jeg gang på gang. Der er 100-vis af mennesker, der får møller som nabo, protest-tallet rundede 300, og kun en enkelt notits bliver det til. Lyder jeg meget negativ, når jeg bliver halvsur over i stedet at kunne læse om en konkurrence om 25.000 til en haveforvandling. Naivt troede jeg at møller var bedre stof. Nå - sidespring.

http://www.dagbladetringskjern.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090421/DRS/787513227/0/2

Jeg véd at jeg har brillieret med manglende deltagelse herinde, men hold op hvor de her møller fylder i min hverdag. Jeg skal dog nok forsøge at oppe mig. I skal under alle omstændigheder have stor tak for jeres deltagelse. Underligt nok, betyder det temmeligt meget, at se at andre end kun lige os, synes at her fra kommunens side, nærmest tromles hen over folket.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Vindmøller nok en gang

Post by MetteboDeluxe »

Ih altså :ked: Dumme møllefolk!

Jeg håber der sker et mirakel.. Eller at I får det bedst mulige udfald i hvert fald :-?
* Kendt for :mettebo: *

* G
aribeth

Re: Vindmøller nok en gang

Post by aribeth »

Øv Zanne... det er sgu synd for jer at det skal fylde så meget... :-( men helt forståeligt, jeg synes det er uretfærdigt... hvorfor placerer man ikek de møller langt ude på havet?!?!


Katrine
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Vindmøller nok en gang

Post by Zanne »

aribeth wrote:hvorfor placerer man ikek de møller langt ude på havet?!?!


Katrine


Ganske enkelt, det siges at være for dyrt. Koster for meget og er besværligt. Eller noget i den stil.

Men tak...
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Post Reply