Overgreb på ponyer på Amager

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by Pilevadgaard »

også hvis det rimeligt sikkert er en og samme person??
aribeth

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by aribeth »

rimeligt sikkert.... ?

Katrine
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by Pilevadgaard »

Ret sikkert... Desværre...
Stakkels ponyer, håber virkeligt han bliver stoppet NU!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by HHansen »

Jeg må - som tidligere - bemærke at jeg stadig ikke kan se det forfærdelige for disse ponyhopper.. :hva:
Så længe hoppeejere verden over uden at blinke bestiller dyrlægen til at komme, og jage hele armen op i hoppen, for at mærke om den er i fol, om den er klar til at komme i fol, for at inseminere den osv... Dette gøres dagligt landet over... Og ingen betragter det som overgreb, selvom hoppen står i "undersøgelsesbås" hvor den ikke kan vippe med et øre, og måske er den også påsat bremse...

Men dét er helt normalt. :hva:

Ham der gør det unævnelige med sine egne hopper har næppe hjælpere på til projektet, så han er nødt til at gøre det så de ikke har smerter og ubehag - for så vil de sparke og undvige.

Og seriøst - jeg er ganske overbevist om at hoppen ikke synes det er pinligt, forkert eller ubehageligt. For den er det ikke mere underligt end det er at få renset hove.. eller blive striglet. Det er noget dens mennesker gør. Og det er det..

Jeg forstår stadig ikke at han gider. Men jeg forstår heller ikke postyret omkring det.

Men folk skal naturligvis ikke gøre noget som helst med andres heste/ponyer. Det gælder jo også at ride på dem, tage dem ind fra fold og strigle dem, fodre dem..

Som en sidste bemærkning så synes jeg altid det er stærkt betænkeligt når sager fremføres med "vist nok, temmelig sikkert" og andre ord i samme stil - har man beviser eller ej?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by Zippeline »

What.

Så du synes det er helt fair, at beskylde en mand for noget, du ikke aner om han har gjort.

De her sager får virkelig det grimme op i folk. :mur:
aribeth

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by aribeth »

ret sikkert er da magen til rimeligt sikkert er det ikke??

Altså... jeg er nok enig med Helle... og jeg synes stadig sex med dyr er vammelt...


Katrine
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by Jillow »

Jeg må - som tidligere - bemærke at jeg stadig ikke kan se det forfærdelige for disse ponyhopper..
Så længe hoppeejere verden over uden at blinke bestiller dyrlægen til at komme, og jage hele armen op i hoppen, for at mærke om den er i fol, om den er klar til at komme i fol, for at inseminere den osv... Dette gøres dagligt landet over... Og ingen betragter det som overgreb, selvom hoppen står i "undersøgelsesbås" hvor den ikke kan vippe med et øre, og måske er den også påsat bremse...


Enig....

Som en sidste bemærkning så synes jeg altid det er stærkt betænkeligt når sager fremføres med "vist nok, temmelig sikkert" og andre ord i samme stil - har man beviser eller ej?
:ehh: :ehh: :ehh: :ehh: tror jeg ikke der er for så var der som nok skrevet noget mere...

Vil nok være meget klogt at huske kildeangivelsen næste gang inden man poster tråden, :linski: og ikke senere i tråden.. :traet:
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by 99E »

Jeg synes det, Helle synes.

Hvis det er hans egne ponyer, så synes jeg det er en noget besynderlig hesteinteresse, men hvad...
Hvis det er andres ponyer, så skal han holde nallerne (og andet) for sig selv.

Og det der lynch-stemning, som nogle mennesker prøver at få op at køre - det synes jeg er klamt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by Zenna »

smukke-ped wrote:
99E wrote:Jeg synes det, Helle synes.

Hvis det er hans egne ponyer, så synes jeg det er en noget besynderlig hesteinteresse, men hvad...
Hvis det er andres ponyer, så skal han holde nallerne (og andet) for sig selv.

Og det der lynch-stemning, som nogle mennesker prøver at få op at køre - det synes jeg er klamt.




Hvis det er mandens egene ponyer ...øhm....ja så er det vel på en måde mandes egen sag, så længe de på ingen måde lider overlast.

Er det andres dyr det går ud over, fx mine, så vil jeg uanset hvad andre syntes om det, nok køre en steming op.



Halløj... Er lige forbi et smut..
Jeg syntes det er sjovt at læse denne debat.. Da jeg deltager i samme debat på HF...

Jeg er nu mere tilhænger af denne debat...

Og ja, jeg sys det der fis med at knalde dyr er for klamt... Men hvis det skal findes, så håber jeg at sodomister/zoofile holder sig til deres egne dyr og helst nogen der kan tåle det.. Altså jeg mener det er mere ok, at de knalder en hest end en høne...

Og den der stemning der er omkring emnet HVER gang det kommer op, ja, den vil altid være der, ligesom sodomister og zoofile..


Jeg mener bestemt ikke at det er ok.. Men hvis det skal være, må det være sådan..
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Overgreb på ponyer på Amager

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Er det andres dyr det går ud over, fx mine, så vil jeg uanset hvad andre syntes om det, nok køre en steming op.

Så du synes selvtægt og lynchstemning er en god måde at starte en politisk debat - frem for med saglige argumenter og grundige overvejelser - før man evt. vedtager en lov?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply