Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Baremig66
Posts: 29
Joined: Tue 7. Apr 2009 17:43

Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Baremig66 »

Jeg skulle bare lige tage nogle nye kyllinger med for mormor fra Ålborg.

Og da jeg jo ikke sådan er til at friste :engel: var det jo godt at det var mig som besøgte stedet.

Dog var der nogle som prøvede overbeviste mig om at de var rigtige gode til at holde mormor's kyllinger (araucana) med selskab, men man er jo ikke til at friste :ehj:

Nej, slet ikke, men da Lone så spurgte om hun kunne friste mig til at købe et par silkekyllinger, tja! så faldt jeg i fristelsen hule :elsk: :elsk:

En

Image

To

Image

Tre

Image

Fire

Image

Jeg er vild med deres hårtop, de minder mig om noget, men kan ikke lige huske det :ehh: :hhansen:

Flere er på vej, for da jeg og Kuno var nede for at hente Prutlinger, faldt vi begge for racekyllinger og er skrevet op til dem.

Hvis jeg spørger mormor pænt, kan det være hun sætter billede ind af prutlingerne.
MVH Viben

Venner kan være venner, men venner kan også bare være bekendte.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Lone Beck »

Vi har haft sådan en silkeblandingsting med punkerhår - Pippi - den var bedårende :elsk:

Men de er nu kønnest, når de er udvoksede :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by gukuvi »

Ja, mon ikke det er ved at være tid til at trække hønsebremsen!!!!! :viben: :viben:

Jeg har ikke fået taget billeder af mine små kyllinger endnu, men de er altså også sjove, de har ingen gump, hvilket får dem til at ligne vagtler med skæg. :hhansen: Det er junglehøns og de vil komme til at lægge turkisfarvede æg. I dag har de skam spist af min hånd, men vi skal være lidt mere forsigtige med dem, de er fremragende flyvere som ikke bare bliver der, hvor de bliver sat.

Så er der de såkaldte prutlinger, mine skønne Rouenællinger som godt nok er nogle grisebasser, men skønne endda.

Image

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Nina »

Hold da op - hvor de kan formere sig - selvom de er helt små ... :hhansen:

Først var der een ....

*Suk* ... jeg sidder og bliver helt kyllingeskruk - men jeg skal jo ikke have nogle mere. :fy:

Venlig hilsen
Nina
aribeth

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by aribeth »

åhhhh hvor er de fine....

Jeg SKAL altså også have fjerkræ i år...og det skal være snart... jeg må plage min far om ikke han vil komme og bygge mig et nyt hønsehus... med tilhørende gård...


Katrine
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Stimata Doamna »

De er godt nok søde!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by xtiny »

Hvor ER det godt, jeg ikke kan døje høns! (Eller rettere det der med at slagte dem, mine høns ville dø af alderdom). FYYYH- at vise billeder af små nuttede (skidende) fjerkræ. :brok:

Men de ællinger er da for kære...
Og jeg er pt stærk fristet til at få en flok gæs og en gase, der kan holde naboens dumme dyr væk (20 kg gase- og den hader mig, hvilket er gensidigt! TRUUT- truut BROOK). Men den ville nok bare erobre damerne, nu staklen kun har sine hønekone. Den er nu pæn med blå øjne, men den skal altså trutte af mig (og jeg jager den med et blafrende tæppe... :loneb: ).

Man kan vel ikke godt have ænder og gæs uden vandhul? Ellers befrygter jeg de udruster en ekspedition til "åen"- eller måske endda arrangerer en badetur til stranden....
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by gukuvi »

:hhansen: :hhansen: Ja sådan er vi så forskellige. Jeg synes hjemmet er tomt uden mine høns, det er hyggeligt når de kommer spadserende ind og tigger mad.

I øjeblikket ligger gåsen Gertrud på æg og jeg er meget spændt på om det lykkes at få gæslinger ud af det. De skulle klække den 25 Maj, så vi får se.

Hendes husbond Thomas var svært interesseret i ællingerne og legede Border Collie med dem, de skulle være samlet, mente han, så jeg håber på en gåsefamilie i nærmeste fremtid.Vi har et vandhul ænder og gæs kan bade i og svømme i, det bruges et par gange om dagen, men gæssene kan bedst lide blot at gå og græsse.

Silkerne er jo til pynt og for sjov, ligeledes Araucanaerne som er en pudsig junglehøne uden gump og som lægger turkisfarvede æg. Igen har jeg ingen intentioner om at de skal slagtes.

Image

Af de ti høns vi købte for et par år siden er der kun to tilbage resten har ræven snuppet og så hanen fra Aribeth, det er en sød lille flok synes jeg og hønsene lægger troligt to æg hver dag,året igennem, hvad mere kan man forlange?

Image

Image

Nu mangler vi blot at få købt de kyllinger der skal være til slagtebrug, for vi spiser kun fjerkræ vi selv har opdrættet.

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Stimata Doamna »

Det lyder hyggeligt med gæslinger. Det er da en ordentlig flok dyrebørn, du kommer til at holde dig :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Man kan vel ikke gøre for at man har charme

Post by Lena »

Hvorfor fik jeg nu åbnet den tråd.............. :mur:


De to høns og "hans" kunne pynte meget fint i min skov........... Jeg lukker den af så hundene ikke kommer derind........ hva Gunni?
Post Reply