Smagsprøve på Nevzorov

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Smagsprøve på Nevzorov

Post by FruTusse »

BeritH gjorde mig på et tidspunkt opmærksom på Nevzorov og hans bemærkelsesværdig kunnen, og jeg må sige at jeg er imponeret! :respekt: :respekt: :respekt:

Fandt så lige dette som kun er en lille smagsprøve på en dvd man kan købe, som jeg synes at jeg vil dele med alle striglerne, for jeg synes altså at det er REN imponade!! :katiekat: :katiekat:

http://www.hauteecole.ru/en/nevzorov_ha ... d=0&id=344
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by kamber »

Jeg synes, at du skal gå ind på BBH og finde tråden om Nevzorov - en tråd, hvor der bliver linket videre til joras.dk's debatforum, hvor der også er nogle meget interessante oplysninger om manden og hans metoder.

Bare inden du bliver alt for imponeret :brok: :hhansen:
Et in arcadia ego
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by Frieser9460 »

Hvad er BBH? :-) For nu bliver jeg da lidt nysgerrig, da jeg også altid har været imponeret, når jeg har set Nevzorov i aktion? :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by FruTusse »

Ja hvad er BBH??? :hva: :hva:

Kan du uddybe lidt nærmere hvad du mener, Kamber???
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by Stimata Doamna »

BBH = www.blueberryhill.dk - Susan Kjærgårds uddannelsescenter.

http://www.blueberryhill.dk/index.php?o ... 6&catid=14
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by BeritH »

Det eneste jeg kan finde på Nevzorov på Joras er et tidligere medlem, der er sur over, at nogle påpeger at hun rider en halt hest.

Det har vel ikke noget med hans træningsmetoder at gøre.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by kamber »

Ja, det er www.blueberryhill.dk - tråden kan findes under forum, blandede emner.

Går man videre derfra til Joras.dk er der en beretning fra én, der har været lidt tættere på Nevzorov - en tilhænger, der blev det modsatte. :mettebo:

Der er noget ret sekt-agtigt over Nevzorovs haute-ecole. Går man ind på hans egen hjemmeside, er det også værd at læse FAQ-delen. :traet:

Og så er der lige mandens meget store hemmelighedskræmmeri omkring, hvordan han kommer frem til det, han kommer frem til.

Men ved første øjekast virker hans videoer da imponerende. Dykker man lidt længere ned i det hele, virker det lidt suspekt og Scientology-agtigt.

Men det er muligt, jeg tager fejl. Jeg er ikke selv Nevzorov-fan eller medlem af inderkredsen. Jeg synes bare, at der er noget uldent ved ham og hans metoder :brok:
Et in arcadia ego
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by kamber »

BeritH: Nej, Joras-tråden har ikke noget med hans træningsmetoder at gøre, men mere med NHE som helhed.

Men hvordan er hans træningsmetoder så egentlig - ved du det?
Et in arcadia ego
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by BeritH »

Nå så fandt jeg tråden på BBH, og jeg kan kun sige, at der tales som der er forstand til.

For det første er der ikke meget hemmelighedskræmmeri omkring metoderne, hvis man har adgang til hans skoleforum.

For det andet, så kan det ikke komme som en overraskelse, at man ikke kan kombinere konkurrencer med Nevzorovs træning, det ved man allerede, når man starter på træningen. Og det giver jo også ganske god mening, når man ikke må bruge bid, allerede her er konkurrenceridningen banlyst (og så kan man heller ikke bruge McLeans lærdom, som BBH jo bygger på) - at der så også er masser af andre årsager er en helt anden sag.

Det er rigtigt at Nevzorov holder meget stramt på sine regler og det er skik følge eller land fly. Men sådan er det jo også for så mange andre trænere.

Og når det så er sagt, så taler udseendet af min Vakse vist for sig selv. Og han er trænet efter de metoder. Og jeg kan godt garantere at han ikke har lidt overlast.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Smagsprøve på Nevzorov

Post by BeritH »

kamber wrote:BeritH: Nej, Joras-tråden har ikke noget med hans træningsmetoder at gøre, men mere med NHE som helhed.

Men hvordan er hans træningsmetoder så egentlig - ved du det?


Jeps :atengstedt:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply