Nordvest-kvarteret i KBH.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Nina »

Jeg var inde i byen med de høje huse i går.

Inde, hvor jeg har boet før.

Men - jeg mangler ord!

"Mit gamle område - i Københavns udkant - hvor der før var hyggeligt - og med kort aftand til Utterslev Mose .. et GODT område! :-)

Jeg kan ikke beskrive, det forfald og grimme grafitti'es og "tacs", der var ---

Lort og affald!!!
Helt og delvist nedrevne huse - hvor slumstormere har rygget deres teltpæle ind ....

Da jeg boede der, var jeg tryg og var glad for området.

NU vil jeg hellere brække min højre arm!"!!

"Min" ejendom ligger på en parallelvej til et ungdomshus nu .... Og jeg kan se, at "jagtvejen" er rykket ud på min gamle adresse.

Jeg boede i ejerlejlighed - og så vidt jeg ved - så er der stadig ejerboliger i ejendommen.

For pokker da!

Disse dersens unge mennesker - skider sku stadig i egen rede .... bliver de aldrig klogere???

Jrg er GLAD for, at jeg ikke mere bor der - og da jeg kiggede på tavlen over, hvem der stadig boede på min gamle adresse - så kunne jeg ikke genkende nogle navne.

Jeg synes, det er lidt frustrerende.
:vader:
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Ane »

Jeg synes der er sket meget i NV her på det sidste, nybyggerier og gode restauranter.. jeg synes det er et område på vej op, men ok, hvis man ikke bryder sig om indvandrere er det nok ikke der man skal bevæge sig hen. Jeg er ret vild med NV, der er liv - og det kan jeg godt lide. Lidt sjovt så forskelligt man kan se på det..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
aribeth

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by aribeth »

sådan er det nok at blive gammel....


Katrine
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by vicky02 »

Jeg bor tæt på NV og jeg vl så sige der er 2 byer i NV.
Den pæne bydel, der er ved at blive bygget op...og så slummen, som peger lidt ud mod mig (bor i Husum siden), hvor jeg nægter at kører på cykel, i bus etc efter mørkets frembrud.
Jeg har faktisk en enkelt gang skulle derind, hvor jeg tog bilen, låste den, selvom jeg sad i den, og var stadig ved at dø af nervøsitet.

Nix, ikke et sted for mig.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Frieser9460 »

Hm... har aldrig været der... men det lyder som "the dark side" af Aalborg Øst! :-o

Et sted, jeg aldrig, aldrig, aldrig kunne så meget som drømme om at overveje at bo igen! :-o

Men i det hele taget er jeg ikke meget til storbyen... nej tak; giv mig en gård laaaangt ude på landet eller et hus eller en gård i et lille landsbysamfund! Der har jeg det bedst! :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Annemaja »

Tja - både min ene bror og min datter smuttede i en fart fra området - selvom de havde billige andelsboliger. Klamt sted med mørk, dårlig energi.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Ane »

klamt ligefrem :-?

det er et boligområde - der bor tusindvis af hårdtarbejdende almindelige familier - nogle med lave indkomster, nogle indvandre.

En holdning om at man kan generalisere på områdets vegne, og på beboernes vegne - synes jeg er - skræmmende.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Anja »

Når først angsten har sat sig kommer man ikke af med den igen.

Jeg er hverken nevøs ved eller bange for at færdes i det område - day and night, jeg har det fint med NV.

Jeg er lidt ked af at ungdomshuset ikke kom til at ligge i Kbh S. det kunne have tilført de unge i området noget godt er jeg sikker på (mindre kriminelle mere kreative).
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Frieser9460 »

Det der med generaliseringen kan jeg godt følge dig i, Ane... for selv i de elendigste kvarterer bor der gode, ærlige mennesker (det gør der også i Aalborg Øst - selv på skyggesiden); det er jo f.eks. også her, studerende mv. kan få råd til at bo. Men vi har vel alle en tendens til at "dømme" ud fra de oplevelser, vi har med et givennt sted... :ehh:

Altså; selv om jeg VED, der bor søde, rare og fornuftige mennesker i Aalborg Øst, var min oplevelse af området overordnet desværre ikke særlig positivt, og derfor vil jeg aldrig bo der igen. :nej:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by LoneR »

jeg har arbejdet i den såkaldt skumle side af NV - og jeg har aldrig haft problemer med at færdes dér, uanset tidspunkt - der er da en masse elendige boliger og rod, men der er også mange fede ting og meget liv.
Jeg har ALDRIG oplevet noget ubehageligt - heller ikke i mit arbejde, hvor jeg jo rent faktisk arbejdede med de "væmmelige" beboere i NV - ikke udover, hvad der opstår når systemet presser de svage - men det er ens alle vegne.
Men jeg har haft en masse positive oplevelser med de menensker der bor dér.

Til gengæld synes jeg sgu ikke det var fedt, da der en nat foran mit hus på Falster stod en fuld tysker og kastede rundt med alle mine havekrukker, bankede på døren og skabte sig.
Dér ville jeg sgu have givet meget for at have boet i NV med naboer.

Man kan ikke generalisere - der er dårlige typer alle vegne. Og gode mennesker allevegne - mit indtryk er, at der altid er flest af de sidste.
Post Reply