Morgentrafik

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Morgentrafik

Post by HHansen »

Øv hvor er det belastende.. Turen til min arbejdsplads burde tage 35 minutter, men oftest tager det en time eller mere. :brok:

Dét er så hvad det er, der r mange andre der er i samme situation - og mange der har længere..

Men nogle ting irriterer mig, fordi det bare VILLE få trafikken til at glide lettere hvis alle tænkte sig om... Det er f.eks når der er 2 spor til ligeudkørsel og et til venstresving - HVORFOR kan folk så ikke slutte op i køen når de skal holde for rødt? Pak dog de biler lidt bedre så man kan komme ud i venstresvingsbanen, og skabe plads bagude, istedet for kø! :peg:
Men nej, folk gider ikke køre frem til den bil foran, der er jo alligevel rødt. Derfor er svingbanen næsten tom, for man kan ikke komme frem til den. Resultatet er KØ i venstre bane fordi folk skal ud i svingbanen.
Og dem i svingbanen kan heller ikke finde ud af at køre frem så der er plads til flere.. :mur:

Og så er der de steder hvor 2 baner bliver til én. Folk kan bare ikke flette! En hel masse bilister SKAL myre helt frem til dér hvor venstre bane forsvinder, og først da skal de ind i højre.
Hvor der så ofte kører nogen der ikke vil lave plads, og så har vi køen igen..
Hvorfor man ikke bare holder god afstand til forankørende fra der hvor skiltet om indsnævring kommer, så folk kan køre ind i god ro og orden, det fatter jeg ikke...

Hvordan kører du, ved svingbaner, lyskryds og indsnævringer??? :engel:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Morgentrafik

Post by vicky02 »

Jeg kører ind af Køgemotorvejen hver morgen (og ud af den igen hver eftermiddag).
Og det kræver sin mand/kvinde.
Eller dvs jeg syntes faktisk ikke det er så slemt, som mange gør det til. Imorges var faktisk den værste dag jeg har prøvet og der tog det en time, hvor det burde tage mig 35-40 min.

Jeg forsøger at finde det spor jeg ved jeg skal være i flere kilometer før, og idet jeg konstant skal være i højre, så er jeg inde og slås med både lastbiler og dem der kommer fra tilkørslerne. Men det er en del af gamet. Det eneste der pisser mig af, er dem der lige skal klemme sig ind i sidste sekund. -Jeg vil ikke være en af dem, så hellere komme 2 min forsent.

Jeg lader altid en eller hvor mange biler der lige holder, kommer ind foran mig. -Med mindre det er sådan nogle der har kørt godt frem, for at klemme sig ind. De må vente.

Så ja, selvom min rute ifølge krak, burde tage 35 min, og den i snit tager 45-50 min, så syntes jeg det er ok.
Jeg har ldit mad med i bilen og sidder og hører radio og hygger mig. Det er groft sagt min stillestund.

Jeg havde troet jeg ville være en af dem der brokker sig højlydt hele vejen frem og tilbage, men ikke på et tidspunkt har mit pis været i nærheden af at være i kog.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Morgentrafik

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg tror det ville hjælpe, hvis alle kørte lige 5 minutter før, så de ikke skulle skyyyynde sig sådan.

Jeg møder oftest så tidligt, at der ikke er den store trafik, men det kan af og til være en pebret fornøjelse at køre gennem Limfjordstunellen om eftermiddagen....men det er osse bare fordi alle de andre er idioter, nå.
/SL
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Morgentrafik

Post by annetteB »

Hvordan kører du, ved svingbaner, lyskryds og indsnævringer???


som kurt Petersen: hvis der er plads til bilen så kører jeg den derhen.....osse hvis der kun er plads til sportstillæget fra tirsdagsavisen mellem min bil og den næste.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Morgentrafik

Post by BeritH »

Jeg kører også ad Køge Bugt motorvejen om morgenen, men jeg venter bare med at møde til ca. 9.15, så slipper jeg nemlig for myldretidstrafikken :-)

Men Køge Bugt er intet i forhold til Holbækmotorvejen, som jeg ellers har haft fornøjelsen af i en del år. Her står det hele bare stille.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Morgentrafik

Post by misssophie »

jeg kører også ad køge bugt motorvejen hvor folk opfører sig ganske civiliseret... :rat:

-i hvert fald i forhold til Holbækmotorvejen som jeg kørte på inden jeg flyttede.

de mange vejbaner på Køge motorvejen gør at folk kører mere roligt og ikke skifter vejbane så tit, hvorimod man på Holbækmotorvejen kører som om man har en sprøjte i armen. :mettebo:

men enig,- der er altid nogle tumber for hvem det vigtigst i livet er, at komme 2 biler længere frem.
jeg tænker ved mig selv at det må være nogle stressede indebrændte mennesker... :brok:

igår kørte jeg i yderbanen bag en octavia. en forældrefar med 2 børn bagi. han slingrede ud over vejbanestriber hele vejen fra Køge til Ishøj, lå og nulrede og spærrede yderbanen, prøvede at styre sine unger på bagsædet alt imens han talte i telefon og hele tiden rodede rundt ved passagersædet. han havde vel ca 15% af sin opmærksomhed rettet mod trafikken og vejen.
sikke en uansvarlig tumpe!!! -men ja, dem er der selvfølgelig også nogen af... :nej:
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Morgentrafik

Post by Lena »

Om morgenen i stalden har jeg somme tider "fornøjelsen" af høre, hvordan det går for sig på både Holbæk og Køgebugt............ I guder...... mit blodtryk ville ligge på 250 :mur:

Når jeg så er færdig med at muge hos UNIK, der roligt gumler wrap.......... så kan jeg køre på arbejde..... 7-9 minutter (9 minutter hvis der er kø ved sukkerfabrikken) så holder jeg på parkeringspladsen og min kollega har lavet kaffen..... :elsk:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Morgentrafik

Post by HHansen »

Lena wrote:Når jeg så er færdig med at muge hos UNIK, der roligt gumler wrap.......... så kan jeg køre på arbejde..... 7-9 minutter (9 minutter hvis der er kø ved sukkerfabrikken) så holder jeg på parkeringspladsen og min kollega har lavet kaffen..... :elsk:


dét lyder som en fantastisk start på en arbejdsdag :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Morgentrafik

Post by Annibl »

Lykken er at bo i Midt-Vestjylland :elsk:
Knus fra Anni
Post Reply