Gysse & Gyda

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Gysse & Gyda

Post by Zanne »

Rigtigt Helle - men Kokjo har i givet fald heller aldrig skrevet, at de skal ud førend den dag, de går udenfor til et lille stævnemøde med slagteren.

Står det så 1 - 1
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Gysse & Gyda

Post by HHansen »

Hvis ret skal være ret, så synes jeg faktisk hun skrev de selv havde slagtehus.. så det skal de vel ikke ud for...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Gysse & Gyda

Post by Zanne »

HHansen wrote:Hvis ret skal være ret, så synes jeg faktisk hun skrev de selv havde slagtehus.. så det skal de vel ikke ud for...


Forhåbentligt ligger slagtehuset da ikke i stalden. Ja hvad ved jeg ... men helt normalt er det da ikke, at have slagtehuset i stalden... Men jo - Kokjo skrev at de selv havde slagtehus og kølerum, så grisene ikke skulle transporteres.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Gysse & Gyda

Post by Lone Beck »

Jeg synes sgu Kokjos grise ser ud til at have det fint - og meget, meget bedre end slagtegrise i store flokke på tremmegulve :ok:

Og det er da godt :katiekat:

Hvis man ikke kan glæde sig over forbedringer, men først er tilfreds når (andres!) dyr har absolut perfekte forhold, må man sgu have en utilfredsstillende tilværelse :ked:

Kokjo har i øvrigt bedt om - og fået - slettet sin bruger herinde.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Gysse & Gyda

Post by CXEC »

Fru G: Ingen gås til mig. Desværre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

Re: Gysse & Gyda

Post by aribeth »

Fra min side har det INTET at gøre med at man ikke kan glæde sig over forbedringer og at Kokjos grise helt sikkert har det godt! Det har kun noget at gøre med at jeg mener de kan have det BEDRE... og fordi at det at dyr kommer UD betyder RIGTIG meget i min verden, så vil jeg gerne diskutere det!

Jeg er endnu ikke blevet præsenteret for nogle argumenter der efter min mening er gode nok til hvorfor de ikke kunne tildeles udetid allerede nu, hverken grise, kalve eller høns, og det er DERFOR jeg fortsætter diskussionen...

Jeg synes det er sørgeligt at Kokjo har valgt at forlade Strigler, blot fordi nogle få (for det ER jo kun nogle få) strigler synes forholdene kunne være endnu bedre og ikke lige accepterer de første argumenter som udemærkede svar på hvorfor. Men sådan er det jo så forskelligt hvad forskellige strigler reagerer på.


Helle, det jeg mener er, at jeg synes egentlig lidt du gør det samme som det du "beskylder" nogen af os andre for, du kalder det heksejagt og så videre... det var egentlig mest en joke... en dårlig en kan ejg se nu :linski:



Katrine
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Gysse & Gyda

Post by Zanne »

Lone Beck wrote:Hvis man ikke kan glæde sig over forbedringer, men først er tilfreds når (andres!) dyr har absolut perfekte forhold, må man sgu have en utilfredsstillende tilværelse :ked:


Det var da noget af en udtalelse, at komme blæsende ind fra højre med. Må jeg spørge - og kan jeg håbe på svar på, hvem du peger på med dit udsagn?

Lone Beck wrote:Kokjo har i øvrigt bedt om - og fået - slettet sin bruger herinde.


Det synes jeg er rigtig ærgerligt, men selvfølgelig Kokjo's eget valg.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Gysse & Gyda

Post by MinnaN »

Jeg kan nu godt forstå Kokjo. Hun prøver at gøre det så godt som hun kan og er stolt af det hun gør.
Jeg synes nu stadig grisene har det godt, det samme har kalvene og kyllingerne.

Og tænk, jeg læser det nu stadig som at Kokjo nok vil få sine dyr ud på marken, bare ikke nu. For de er sgu nok lidt sarte og hun vil nok lige hellere passe lidt for meget på end slet ikke. Så er der vist nok noget med svinepest og søge om tilladelse til at ha svin ude. Tjoeh, det går jo også langsomt.

Kokjo er sgi itte nogen svineplager.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Gysse & Gyda

Post by LoneR »

Det er muligt, at Kokjo gør det så godt hun kan - men det kunne hun jo bare skrive så.
Altså fx: jeg ville gerne lukke grisene og kalvene ud, men det kan /må jeg ikke.
Istedet for nærmest at bortforklare det.

Hvordan ville det se ud, hvis man viste billeder af to føl i sådan en boks - som efter alt at dømme aldrig kom ud?

Hvorfor er det nu så imponerende, at smide to svin i en hesteboks og nix weiter?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Gysse & Gyda

Post by Lone Beck »

Det var da noget af en udtalelse, at komme blæsende ind fra højre med. Må jeg spørge - og kan jeg håbe på svar på, hvem du peger på med dit udsagn?


Jamen, det er da dem, der nedgør forbedringer med den begrundelse, at det kunne blive endnu bedre.
Det kan alt jo - altid. Hvilket medfører at man må være evigt utilfreds, hvis kun det bedste er godt nok. Hvis kravet altid er alt eller intet (og følgelig oftest ender med intet) :ide:

Hvordan ville det se ud, hvis man viste billeder af to føl i sådan en boks - som efter alt at dømme aldrig kom ud?

Hvorfor er det nu så imponerende, at smide to svin i en hesteboks og nix weiter?


Hvis størrelsesforholdet er det samme som med grisene, dvs. masser af plads, synes jeg ikke det ville være synd, og da slet ikke i en begrænset periode.

Imponerende? Nogle af os synes det ser hyggeligt og rart ud i kokjos "griseri". Vi har måske et billede ind i hovedet af 10 store slagtesvin i en boks af samme størrelse med tremmegulv, hvilket vist er de forhold Kokjos grise kommer fra? Dvs. en STOR forbedring i mine øjne.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply