Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Ane »

Amt: Der er relativt store forskelle mellem amterne med hensyn til forekomsten af svær overvægt. I forhold til landsgennemsnittet er der højere forekomst i Vestsjællands Amt (11,9 %) og i Nordjyllands Amt (11,4 %) og lavere forekomst i Københavns og Frederiksberg Kommuner, Københavns Amt og Frederiksborg Amt

link: http://www.detfedetopmoede.dk/flora/flora.asp?page=4906

Der er mange her der bor i provinsen, hvad sker der derude? Ser i for meget tv? Er der tilbud på magarine for tit?

Meget af statistiken der er bag linket giver umiddelbart god mening men denne her er mærkelig synes jeg.

Ane

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Anja »

Alle i provinsen har bil kunne være et bud???
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Annibl »

Den "gode, gamle, danske mad" har større overlevelsesrate i provinsen?
Knus fra Anni
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Lone Beck »

Det er nok fordi vi foretrækker at gemme os i det mørke Jylland, hvor der ikke er så mange, der ser os :hhansen:

Og de jyder, der er slanke og smukke, valfarter til hovedstaden for at lade sig beundre af flest mulig :loneb:

Ellers har jeg altid hørt, at overvægt hænger sammen med kortvarig eller ingen uddannelse, og jyder er statistisk set dårligere uddannet end hovedlændinge.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by HHansen »

Min fætter siger det er fordi tyngdekraften er stærkere i jylland :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Lone Beck »

HHansen wrote:Min fætter siger det er fordi tyngdekraften er stærkere i jylland :hhansen:


En besnærende teori :katiekat:

Men så kan vi trøste os med at vi øger vores chance for et langt liv:

http://videnskab.dk/content/dk/krop_sun ... er_langere

Men jeg ved nu ikke, hvor alvorligt artiklen skal tages, når de kan finde på at skrive:

Værst ser det ud for de undervægtige, som har en 70 procent større chance for at dø, fulgt af de ekstremt overvægtige som har 36 procent større chance.


Det var da ellers skønt, hvis man kunne tro på at man havde 64 procents - æææh - risiko? for IKKE at dø :ehj:

Så synes jeg alligevel HHansens fætters teori lyder mere troværdig :hhansen:

Men vi må sgu da bare have fedet de der køwnhavnere op - så er vi ude over dén diskussion :ide:

Gad vide, om man kan finde et fænomen, der er nøjagtig lige udbredt i alle regioner? - Altså udover at "chancen" for at dø sgu nok stadig er 100 procent alle vegne...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by HHansen »

Egentlig er det da synd de ikke har mad nok i Kbh... :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Stimata Doamna »

Lone Beck wrote:
Værst ser det ud for de undervægtige, som har en 70 procent større chance for at dø, fulgt af de ekstremt overvægtige som har 36 procent større chance.


Det var da ellers skønt, hvis man kunne tro på at man havde 64 procents - æææh - risiko? for IKKE at dø :ehj:


Den statistik tror jeg på, men hos mig er glasset også altid halvt fuldt, siger min græske sidemand på rumænskkurset :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by Lena »

Københavnerne ikke har tid til at tage på af de kalorier de indtager.




Det har jeg! :hhansen:

En hilsen fra et sted i provinsen.......
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvorfor bliver folk federe i provinsen?

Post by 99E »

Mit bud er det her med den traditionelle danske landkost med medisterpølse, opbagt brun sovs og kartofler. 2-3 portioner. 3-4 gange om dagen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply