det der dressur ...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

det der dressur ...

Post by aribeth »

Jeg sad og så kür igår....


Hørte jeg virkelig rigtigt da kommentatoren sagde om hesten der blødte ud af munden, at nogen gange så kunne en hest godt blive så koncentreret at den bed sig selv i tungen?!?!


Og den sidste rytter tror jeg det var... lille bitte dame på en KÆMPE skude af en hest hiiv og slid og en kilometer lang hest... det så da skrækkeligt ud....

Slæbende bagben... heste der helst skal spææææne frem i traven,men som slet ikke kan holde takten og derfor falder på snotten med bagbenene hængende efter sig...

Og næsebånd der er så stramme at man ikke fatter hvordan de har fået dem lukket...

Og al det spyt og skum?!?


Det var sgu lidt deprimerende.... eller meget faktisk....



Katrine
User avatar
CharlotteL
Posts: 106
Joined: Sat 13. Dec 2008 16:27

Re: det der dressur ...

Post by CharlotteL »

Jeg lurede osse. Fuldstændig enig.
Knus Charlotte
Nu husejer
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: det der dressur ...

Post by 99E »

Jeg så det ikke.
Jeg har også på fornemmelsen at jeg skulle have flyttet mit lilla armbånd en del gange, hvis jeg havde set det...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: det der dressur ...

Post by Ms Strangefield »

Akke ja, det var hårdt med sådan et realitetstjek søndag eftermiddag. :traet:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: det der dressur ...

Post by Intunia »

ja fyfferpyffer ! :nej:
bla bla bla
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: det der dressur ...

Post by MetteboDeluxe »

Jeg syntes nu noget af det så pænt ud :lea: Og det er da fair at hun bliver stoppet når den bløder :mikkel: Det kan jo altså ske at de bider sig selv.
Jeg så det meste med et halvt øje mens jeg vaskede op, så jeg kan have misset en masse grim ridning.

Og jeg syntes Anky er en grim hestemishandler, men for hulan hvor kan den kvinde altså performe :respekt: :mettebo:
* Kendt for :mettebo: *

* G
aribeth

Re: det der dressur ...

Post by aribeth »

ja performe kan hun sgu hende Anky!

Jeg synes jo så at Andreas red pænt :linski:

Jo de kan da bide sig selv... men jeg tror også jeg RET nemt ville komme til det hvis jeg havde munden fyldt med bid og samtidig havde en næserem på, som var spændt så hårdt, at min tunge stak ud af den ene side af munden....

Og selvfølgelig kunne hun ikke ride videre... hverken hvis det havde været et uheld fra hestens side eller et resultat af noget af udstyret.



Katrine
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: det der dressur ...

Post by misssophie »

jeg ser sjældent dressur i fjernsynet, det gør mig i dårligt humør at se al den rollkur osv.
Misssophie
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: det der dressur ...

Post by vicky02 »

Miss sophie. Du ser da ikke Roll kür i fjernsynet?
De viser da sjældent noget fra opvarmningen?!

Jeg så det desværre ikke, men jeg må tilgengæld sige, jeg har oplevet flere heste bide sig selv i tungen enten på folden, eller fx uden næsebånd, end med kandar og stramme næsebånd.

Ikke at det skal forsvares noget som helst, det er bare mine egne tanker, fra dengang jeg arbejdede hos en dressur rytter, hvor naboen var sådan en hms ting.

Det kunne faktisk være spændende at vide, om det er psykisk eller fysiskbetinget, at de kommer til det?
Jeg læste ihvertfald en undersøgelse hos tandlægen for noget tid siden, at bidning i tungen, kunne have referencer til ens psykiske tilstand. -Måske det også gælder heste??
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: det der dressur ...

Post by misssophie »

jo, rollkur og det der ligner kan sagtens ses i tv, hvis man bruger betegnelsen rollkur om en hest der enten rører sin egen bringe,- eller er fandens tæt på......

vi kan også kalde det kraftigt bag lod.......... :tommelned:

jeg har den naive og tree-hugging-hippie opfattelse at det er rarest at kigge på heste der nyder dét de laver. (fx ørene fremme det meste af tiden)

at det så er "højt estimerede" ryttere der rider grimt, undskylder ikke noget i min verden.
jeg bliver ikke i bedre humør af at glo på det....... :minna:

-men det er jo også bare min personlige holdning..... :-)
Misssophie
Post Reply