Endnu flere tanker...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Endnu flere tanker...

Post by CXEC »

KRYDSER fingre for dig!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

Og bare til opdatering, Rumle bliver flyttet fredag.
Oplevede nogle smed problemer og magter simpelthen ikke både at slås med smed, og vente på at rumle for de optimale betingelser. Så valgte at slå 2 fluer med et smæk, Så han rykker fredag, og fohåbentlig kommer ny smed ud mandag.
Gæt hvad jeg skal fredag aften....lige indtil det er bælgmørkt, skal jeg stå med min pruhest.
Og han skal friseres, strigles sindsygt godt igennem, have vasket fusser, møsses halvt ihjel osv osv..

Og det hele gentager sig lørdag og søndag (dog excl. friseringen..så meget hår er der heller ikke :anonym: )

Glæder mig!
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Endnu flere tanker...

Post by Sommerlund »

Ej det lyder da godt at det hele gik op i en højre enhed- god flyttedag..

( ender Rumle i nærheden, så kan vi jo tage den skovtur med hver sin hest i hånden :hhansen: )
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

Marianne Sommerlund wrote:Ej det lyder da godt at det hele gik op i en højre enhed- god flyttedag..

( ender Rumle i nærheden, så kan vi jo tage den skovtur med hver sin hest i hånden :hhansen: )


Jeg tror der er sådan ca 2½ km ud til dig/din hest fra Rumle. Vi kommer til at kunne findes i Åsen mest, da den ligger på den anden side af vejen. Har hørt rygter fra staldværten om det skulle være et skønt sted at ride. -Men der er lang vej endnu. -En skade og ca. 70 kg endnu. Men nu får han alle betingelser for at komme sig. -Og jeg får sågar også nogle skønne omgivelser (ok, mangle ridehallen, men så kan man jo til næste vinter smutte til egely, hvis de stadig sælger kort der). -Den tid, den sorg.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

Hov marianne: Køge ås hører vel også under vallø stift ik?
Så kan jeg jo sagtens, når hesten engang må bevæge sig, komme op til dig.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

Bare en lille opdatering (kan alligevel ikke sove da huset er fyldt med Kessler fans).
Rumle blev rykket i fredags. Læsningen gik helt efter bogen. Det var SÅ fedt.
Han hilste glad på de andre med vrinsk da vi ankom, og var mega nysgerrig og skulle tjekke alt ud. En klar forbedring fra fx sidst han var på klinikken, hvor han stilte sig ind i sin boks og sov.
Han spurtede rundt et par omgange da de blev lukket ud igår imorges, men det virkede som om han passer perfekt med sin fold kammerat. Han skal interegreres i hele gruppen (2 heste mere) i næste weekend, men der flytter en på lørdag, så vi holder ham ude af "hovedflokken" indtil da.

Igår blev han striglet, som han aldrig er blevet striglet før. 1½ time, en stor svedende hval (aka...mig) og med en stor bunke ca 15 cm langt manhård på jorden, senere, lignede han en hest igen.
Jeg syntes det er nogle super flinke mennesker der er på stedet, trods det er småt, og ja Rumle virker simpelthen som gode gamle rumle igen, så tror det er det rigtige valg jeg har gjort. -Selvom det selvfølgelig er svært at se rigtigt på kun et døgn.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Endnu flere tanker...

Post by Lena »

Det er da dejlige nyheder. Jeg havde helt overset at du havde flyttet Rumle............ Men fedt!!! :mikkel: Det må frigive lidt overskud til dig.....
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

Lena wrote:Det er da dejlige nyheder. Jeg havde helt overset at du havde flyttet Rumle............ Men fedt!!! :mikkel: Det må frigive lidt overskud til dig.....

De sidste par døgn har ihvertfald været gode!
Det har virkelig lettet på hjertet. Og især at han virker som om han altid har boet der. Da han blev leveret til mig og da han flyttede i løsdriften, var han meget reserveret overfor andre heste og holdte sig i baggrunden, men det ville være synd at sige at han også gjorde det her :anonym:
Han banker på boksdør, når han hører foderet :minna: , vrinsker efter de andre, når de rider på tur, er med på hvad der sker om ham, men mor er stadig den dejligste. -Det varmede enormt, han stadig kom mig i møde. -Omend han lige skulle tjekke det var ok med den anden hest.

Og skønt at være i stalden samtidig med andre folk. -Jeg føler mig altså lidt mere tryg. Efter maven er kommet på kan jeg da godt mærke at jeg overvejer lidt hvad jeg gør, før jeg gør det. Men igår tænkte jeg overhovedet ikke over det, for der var sgu nok en der greb hesten, hvis det gik galt :linski:
Og stå og hyggesnakke, mens man strigler...bliver man nogensinde træt af det?!

Jeg vil lige pointere at jeg på ingen måde var utilfreds med tidligere sted, det var bare ikke optimalt for Rumle og mig. Det fungerede, men ikke mere end det.
Jeg vil til enhver tid anbefale det til andre, som leder efter en løsdrift. (Bare lige så det ikke ser ud som om jeg komme fra helvede eller lign. Jeg var bare lidt ensom...og Rumle fik ikke lige foder nok fordelt over dagen).
Nu vil jeg sætte mig op på min cykel og cykle, selvom det regner, ud til min hest. -Hvad mon det tager i dårlig form og med bakker at cykle de 3 km...20 min?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Endnu flere tanker...

Post by 99E »

Det lyder som et super-rart flyt! :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Endnu flere tanker...

Post by vicky02 »

99E wrote:Det lyder som et super-rart flyt! :jeanie:


Ja det er svært at få hænderne ned.
Er just kommet ind af døren efter at have brugt tiden fra jeg sidst skrev til nu derude.
Gik og hyggede mig med at ordne bokse, lave wrap, lave foder klar, pusle om Rumle osv osv..
Det tog forresten 14 min i seriøst graviditets tempo at cykle derud! Skønt.

Ihh en dejlig start på dagen.
Og Rumle virkede stadig glad, opmærksom og lidt bølle. Skønt!
Post Reply