Regnvejrs lørdag...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Regnvejrs lørdag...

Post by Anita »

Her på Vestfyn er regnen først lige begyndt, herligt så bliver det til en eftermiddag hvor man med god samvittighed kan læne sig tilbage i sofaen og nyde friskbagte chocko muffins :jeanie:

Alt i mens duften af frisk bagende fynsk brunsviger fylder huset.

Har det regnet meget hos andre strigler rundt om i det ganske danske land?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by annetteB »

Det regner lige nu, men ikke meget.
Jeg overvejer om jeg skulle opfinde nogle kokosmuffins med rabarberstykker og hindbær i.
Mit ellers gode og forventningsfulde weekendhumør har lige fået et skud for boven.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by Lone Beck »

Hvad er der los, Annette?

Her har det regnet et par timer nu - ikke voldsomt, men vedholdende :jeanie: (ja, vi trænger. Eller rettere: Græsset trænger).

Sønnike bagte en chokoladekage igår og den lever stadig. Vi har forresten også friskbagt brød :aribeth:

Men nu tror jeg, jeg vil hive hestene ind i stalden og stille dem til tørre :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by annetteB »

Jeg forbavses bare over, gang på gang, i HVOR høj grad jeg egentlig håber på hurtig og varig bedring af min mands depressive tilstand. og i HVOR høj grad jeg bliver modløs, trist og vred når de skuffes selv i mindre grad.

Jeg finder det virkelig svært ikke at "flyve med" på en bølge af optimisme, når der sker fremskridt - især al den stund jeg jo reelt IKKE har den helt store lyst til at gennemføre en skilsmisse med alt til faget hørende. Men det kommer bag på mig HVER gang forventningerne skuffes i nøjagtigt HVOR høj grad jeg egentlig håbede på at DENNE gang var det en varig bedring. Og helst en STOR en.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by Anita »

EJ Annette...

Øv Øv og Øv hvor jeg føler med dig, kender godt den følelse af grænseløs optimisme og glæde over fremskridt som så bliver vendt til... ikke skuffelse... men noget der ligner, i mangel af det rette ord.
Jeg trøster mig med at der dog må være lys for enden, hvor svagt det end måtte være, et fyrfadslys er dog lys.

Jeg sender trøstende tanker og håber at weekendhumøret vender tilbage
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by annetteB »

Tak, Anita!
Sålænge lyset ikke er fra et blyforet lokomotiv lastet med strontium, så bør jeg vel dybest set være lykkelig.
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by Godzilla »

Øv, Annette. :ked:

Det er min erfaring (egen) at på vej ud af en depression, svinger man enormt meget. Bedst som man tror at NU er der fremgang, så kommer der lige en ordentlig nedtur igen. Langsomt bliver der længere og længere imellem nedturene og opturene kan få plads til at gøre sin virkning. Der er intet bedre antidepressiva i verden end ikke at være depressiv.

Men KORS hvor jeg føler med dig. Det er en PLAGE at være depressiv og lige så stor en PLAGE at være pårørende.

Jeg krydser fingre for jer alle. :kindkys:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by annetteB »

Der er intet bedre antidepressiva i verden end ikke at være depressiv.


Fantastisk motto!
Må jeg give det videre til Manden?
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by Godzilla »

DET må du ihvertfald. :askepot:

Sig at han skal skrive til mig. Så kan jeg give ham nogle fyndord med på vejen. :peg:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Regnvejrs lørdag...

Post by paloma24 »

Jeps det har ca regnet hele dagen :D

Og jeg har været i haven og samle haveaffald sammen, putte i sække og køre på genbrugen...

45 sække blev det til (vi er i gang med en kæmpe omrokering i haven :P)

Så jeg blev VÅD!!! :jeanie:

To par bukser, 2 fleecetrøjer og 3 par havehandsker hænger nu til tørre :hhansen:
Post Reply