Sibirisk kat - MÅ have!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by FruTusse »

Sad lidt for sjov inde på Kattegalleri og kiggede siden igennem for hvad der var af katte til salg. Ikke fordi jeg jo skal have en kat mere lige nu, for det skal jeg først når Charmy her bliver enke:
Image

Det håber jeg varer rigtig længe endnu, men Turtie, hans kone, er efterhånden omkring de 16 år og har lidt nyreproblemer, så Charmy overlever jo nok sin kone, da han kun er halvt så gammel.

Har altid ønsket mig en sølvfarvet Main Coon med helt mørke striber - hvad hedder det nu, er det silver blotched tabby eller noget...????

SÅ så jeg jo disse!!!!!
Og ja, jeg elsker pels og semilanghårede katte(derfor at jeg også har en Hellig Birma :linski: ), og jeg er da fuldstændig solgt!!!
Image
Image

Og så er de gudhjælpemig til salg begge to!!!!! HJÆÆÆÆÆÆLP.....!!!!!!

Jeg skal ikke have flere katte lige nu :mur: :mur:
Jeg skal ikke have flere katte lige nu :mur: :mur:
Jeg skal ikke have flere katte lige nu :mur: :mur:
Jeg skal ikke have flere katte lige nu :mur: :mur:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by BeritH »

Hmm............ Jeg er nu mere til sådan en her:

Image

Men jeg skal ikke have flere katte. Slet ikke efter NOGEN havde dissekeret en pipfugl i min stue tidligere på dagen. Tænk at en fugl i spurvestørrelse kan fylde 3 kvm. :traet: :traet: :traet:

I øvrigt er det så vidt vides umuligt at købe en bengaler uden at man højt og helligt lover opdrætter at den ikke færdes frit udendørs. Og det vil jeg ikke love.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by Tristan »

Altså jeg synes at alle katte er dejlige, men mit hjerte tilhører også bengalracen :elsk:
Berit hvor har du hørt at de ikke må komme ud henne?
Vi havde 2 der begge kom ud, vi har kun den ene tilbage men hun får stadig lov til at komme ud, men løber heldigvis ikke så langt.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by BeritH »

Jeg læste det engang på en af bengal hjemmesiderne. Men det ville da være dejligt, hvis det ikke var tilfældet

Hvor har du dine katte fra?

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by Tristan »

Mine katte er herfra www.bengalkat.dk
Det er simpelthen den mest fantastiske race :elsk:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by Frieser9460 »

Uh, sikke nogle dejlige billeder af smukke, smukke katte!!! :elsk:

Jeg er VILD med bengaler... de er så smukke!! :elsk: Men faktisk tror jeg efterhånden, jeg er lidt illoyal, når det gælder katteracer, for jeg startede jo ud med Hellig Birma og har stadig 3 af slagsen + har også opdrættet (og håber stadig på et sidste hyggekuld, hvis ellers den pokkers hunkat vil gå i løb :brok: ), men hvis jeg havde plads, tid og penge nok, tror jeg både, der var Birmaer, Bengaler, Maine Coons og Abyssiniere her i huset! :hhansen:

Og så har jeg faktisk måtte erkende, at den gode, gamle rundstrikkede HUSKAT faktisk også er ganske fantastisk at dele hjem med. :elsk: Dels er de spændende og smukke, fordi de fås i så mange forskellige farver, mønstre og variationer, og dels er de kæmpe personligheder, omend meget forskellige i temperament.

Vil frygtelig gerne have en trefarvet igen... så gad vide, om de 7-linger jeg forventer at få i pleje her om et par uger (hvor iblandt der er hele 5 trefarvede) alle sammen får lov til at flytte herfra???? :ehh:

Tror, jeg tilslutter mig dig, MariaMD:

Jeg skal ikke have flere katte :mur:
Jeg skal ikke have flere katte :mur:
Jeg skal ikke have flere katte :mur:

I øvrigt må jeg hellere lige tilføje... sådan apropos overskriften på denne tråd, at Sibiriske katte faktisk - ud over at være smukke - også har ry for at være ALLERGIVENLIGE! :mikkel:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by MinnaN »

Allergivenlige??? :jeanie: :jeanie:

Men jeg nu er mest til rundstrikket missetatter. :elsk: :elsk: :elsk:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by FruTusse »

Hehehe Louise, jeg har den sødeste 3-farvede mittetat:

Min efterhånden gamle og meget højt elskede Turtie:
Image

Image

Jeg ville også gerne have en 3-farvet Maine Coon, eller sådan en sølvfarvet-stribet Whiskas-mis. Ville faktisk gerne bo på en gård så jeg kunne have de katte jeg gerne ville.

Men jeg skal ikke have nogen ny kat før Turtie en dag er draget til kattehimlen(håber at det varer længe endnu), det ville simpelthen være synd for hende.
Og så skal det være en voksen kat nogenlunde jævnaldrende med Charmy, så jeg ikke kommer ud i den store aldersforskel en gang til. Der er selvfølgelig ingen garantier for at de lever bare nogenlunde lige længe, selvom de er jævnaldrende, men odds'ene er trods alt lidt større.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by Frieser9460 »

Eiiii, hvor er hun bare smuk, din Turtie! :elsk: Lige en kat efter mit hoved... :elsk:

Angående det der med at finde en jævnaldrende kat... Jeg forstår fuldt ud de tanker, der ligger bag den beslutning... men ville nu umiddelbart - hvis jeg var dig - alligevel nok vælge at få en killing. Det er meget, meget nemmere at introducere en killing for en fuldvoksen kat, end 2 fuldvoksne katte for hinanden, er min erfaring. Hvis du anskaffer dig en kat, der er jævnaldrende med Charmy, vil den jo sandsynligvis være noget oppe i årene, når den flytter ind, og så er der absolut ingen garanti for, at de vil kunne sammenføres overhovedet. Hvorimod en killing vil kunne tilpasse sig de fleste steder + en voksen kat som regel altid vil acceptere en killing... før eller siden. :-)

Det er i hvert fald min helt klare erfaring... :peg:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Sibirisk kat - MÅ have!!

Post by FruTusse »

Det kan du have helt ret i Louise, men jeg ved at jeg kan sammenføre en hvilken som helst kat med Charmy, han er simpelthen venligheden selv. :elsk:
Så når den tid kommer, så skal der blot findes en kat som i forvejen er vant til og GLAD FOR andre katte.
Jeg er ret sikker på at han bliver meget ked af det hvis ikke han får en ny katteven, for han er MEGET glad for Turtie.

Var lige inde at læse lidt om den Sibiriske Kat og den er åbenbart meget social, hvis man skal tro det skrevne.

Puuha, håber nu at det varer læææænge før jeg skal tage stilling til det. :-)
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply