Dyrlæge til storemissen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Dyrlæge til storemissen

Post by Gry »

I mandags var jeg til dyrlæge med de 2 små.

Cheops og Deep skulle have deres årlige undersøgelse og vaccineres. Deep tog det forventet i stiv pote og ejede hele klinikken og kælede med lægen og mig og min mor og opdrætteren der havde kørt os.

Chepsen var meget utryg og møvede rundt på maven og hvæsede og knurrede, men det var ren frygt for han nussede med mig som den eneste og kravlede helt over i mine arme.

De blev begge tilset og kom hjem og var glade. Willow var meget fornærmet over at han ikke havde fået lov til at komme med, og lagde sig demonstrativt ind i de kasser de havde været i.

Idag blev det så storemissens tur. Det er lidt mere specielt dog. Sidste år da willow blev vaccineret fik jeg at vide der var problemer med hans tandkød. Jeg har prøvet at behandle det selv med TD - noget specielt tandfoder. Han bliver hunde-angst hver gang jeg prøver at børste tænder på ham så det har jeg kun kunne få mig til få gange. Løsningen blev råfodring. Jeg håber det har hjulpet.

Willows opdrætter har kørt ham her idag, og han stress-sked i sin kasse i bilen. På dyreklinikken kunne de til at starte med godt se de forreste tænder i hans mund, men han var meget gal og ked og bange. Som det ser ud nu i skrivende stund kan de slet ikke komme til ham - hverken for at se hans tænder eller for at ligge ham i narkose så de kan tage røgten.

Det gør fandme ondt i hjertet at min lille skat er så vred og ked og bange. Jeg håber ikke der er noget galt. og dog. Hvis han er så gal fordi han har ondt, så løses det jo hvis det er et problem dyrlægen let kan fikse. Jeg sidder lidt på nåle lige nu. Jeg fik at vide han ville være klar efter 14, så jeg synes minutterne går meget langsomt lige nu.

Jeg sidder og venter på en opdate. jeg er eddermame glad for at jeg ikke har børn og aldrig skal have det. Hvis jeg pylre så meget over en kat, ville jeg da slet ikke have nerver til at håndtere syge børn. Jesus christ!

Anyway

Hvis i har nogle til overs må i gerne sende kærlige tanker til dyrekliniken i skovlunde. Der sidder min lille willow ude lige nu
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by misssophie »

man får altid så ondt af de små bæster, fordi de ikke forstår en skid af hvad der foregår, og de er bare mega-bange.

jeg har en kat som styrer klinikken med hård hånd når han er afsted, og så har jeg én der tror at hun skal dø... meget trist

jeg sender dig og din kat lidt positiv aura....

:linski:
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by BeritH »

Øv øv - jeg forstår godt at du er frustreret, jeg HADER også bare, når det er mine.

Jeg har en hunkat, som sidste år fik konstateret resorptionslæsioner på en af sine tænder. Den blev fjernet og det var super godt, for hun livede meget op. Egentlig havde jeg ikke konstateret at der var noget galt, men da hun var blevet opereret, så kunne man i bakspejlet godt se det. Og det er helt normalt med den type tandskader.

Krydser fingre for Willow :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by Gry »

Min mor ringede her for lidt siden. Det var værre end jeg troede. Willow skal have fjernet 5 dårlige tænder, og være på penicilin og smertestillende de næste dage. Jeg har det bare så uendeligt skidt. Mit hjerte bløder.

Er det derfor han har været så grumpy og efter de små på det sidste? Har han ladet mig vide han havde ondt, men jeg har været for dum til at opfatte hans tegn? Har han gået i et helt år med dårlig mund og jeg har ikke taget mig sammen til at få ham kigget på?

Jeg er så ked af det lige nu. Fuld af skyld og medlidenhed med min store mis.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre heller. Jeg har arbejdsweekend med en gruppe venner. Jeg bliver hentet imorgen aften og er væk til søndag. Min mor ville kigge efter misserne, men spillereglerne er jo ændret en del med det her twist på tingene.

Skal jeg tage afsted? Kan jeg tage afsted? Eller bør jeg blive hjemme hos missen? Jeg skal have talt med Vivi og høre hvad hun synes i hvert fald. Derefter tager jeg stilling.

Åh min lille mis. Jeg glæder mig til at han kommer hjem her kl. 18/18:30. Jeg pylre ret meget lige nu. pylre i tankerne.

og gud hvor har jeg det dog dårligt...

jeg ved godt det er småligt at tænke...men av min pengepung. 4000 kr. i regning når man er på kontanthjælp den trækker - bogstaveligt talt - tænder ud :graed:
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by BeritH »

Puha - det var en ordentlig omgang. Men jeg kan trøste dig med at han helt sikkert bliver bedre, når det er overstået.

Jeg synes du skulle blive hjemme hos ham, du vil jo alligevel ikke have et roligt øjeblik, hvis du tager afsted. Det må de andre da også have forståelse for.

Jeg håber også du finder en løsning på økonomien, for uanset katten er vigtigere, så er det sgu ikke sjovt ikke at vide hvor pengene skal komme fra.

Rigtig god bedring med ham.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by Gry »

Helt rigtigt.

jeg låner pengene af min mor tror jeg. Eller nogle venner jeg har.

Jeg har ringet til mine venner og aflyst mødet. Jeg har i stedet inviteret dem hjem til mig. I tilfælde af at de kommer hele vejen fra holbæk til amager et par timer, så kan jeg give willow ro i soveværelset ved at lukke døren og tage de 2 små med ind i stuen. Så bliver han ikke generet af nogen.

Nej jeg ville sidde og tænke på ham hele tiden. Det gør jeg allerede.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by Gry »

Storemissen skal have antirobe og smertestillende de næste mange dage, og han må også kun få vådkost de næste 3-4 dage fordi han er blevet syet i munden

åårh min lille skat altså...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by CXEC »

Ofte kan man få lov at dele store dyrlæge regninger ud, så det ikke trækker SÅ meget tænder ud!!!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by HeidiO »

Jeg har lige læst om det her legat, måske nogen kan få glæde af det.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=892/sprog=1/grp=2/menu=2/

God bedring med ham :-)
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Dyrlæge til storemissen

Post by CXEC »

Herligt Heidi!!! :jeanie: :respekt:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply