susan k, pengemaskine?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: susan k, pengemaskine?

Post by JulieT »

Marie, hvorfor tror du, at signalindlæring behøver at være hårdhændet? Klikkertræning er da også signalindlæring. Man kan signalindlære helt uden at benytte aversiver, hvis man vil... det medfører nogle begrænsninger, men det kan i teorien lade sig gøre.



Mvh


Julie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Frieser9460 »

Okay, jeg starter lige med at indrømme, at jeg er doven og ikke har orket at læse alle 11 siders indlæg igennem... :roed:

Så jeg vil nøjes med at kommentere på selve uddannelsen... Nu er det begrænset, hvad der står på Blueberry Hills hjemmeside, og jeg har ikke rekvireret materiale, så jeg ved heller ikke, hvad uddannelsen koster, men umiddelbart kan jeg ikke se, at uddannelsen skulle være et negativt tiltag? Det er selvfølgelig ikke sikkert, man selv vil kunne bruge uddannelsen til at tjene penge efterfølgende, men derfor kan man vel godt få noget ud af den alligevel??

Som jeg ser det, er denne uddannelse såmænd ikke så meget værre end andre lignende former for kurser med det formål at øge samarbejdet og forståelsen mellem hest og rytter.

Jeg kender ikke selv så meget til Susan Kjærsgaard, da jeg personligt mest har koncentreret mig om bl.a. Ute Lehmann, men hvis man sværger til hendes metoder eller blot har lyst til en uddannelse i større forståelse og biomekanisk korrekt ridning, jamen så kan BBH uddannelsen vel være udmærket? :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
***
Posts: 10
Joined: Thu 7. Oct 2010 10:19

Re: susan k, pengemaskine?

Post by *** »

Jeg har lige hørt at uddannelsen koster ca. kr. 30.000


Hilsen
Berit
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Frieser9460 »

Berit B wrote:Jeg har lige hørt at uddannelsen koster ca. kr. 30.000


Hilsen
Berit


Ok, det var godt nok mange penge! :-o Ikke "unormalt" for den type uddannelse... men alligevel... :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Jillow »

Fatter ikke at det nu er susan der skal stå for skud. Hun er både dygtig og meget kompetent til det hun gør..
Hvorfor ikke tage et weekend ophold hos hende og så derefter komme med rakker - kritikken.
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: susan k, pengemaskine?

Post by FruTusse »

JulieT wrote:Marie, hvorfor tror du, at signalindlæring behøver at være hårdhændet? Klikkertræning er da også signalindlæring. Man kan signalindlære helt uden at benytte aversiver, hvis man vil... det medfører nogle begrænsninger, men det kan i teorien lade sig gøre.



Mvh


Julie



Jeg siger også kun at DÈT jeg har hørt og oplevet har i min verden været på en noget hårdhændet måde, og det er så en af årsagerne til at jeg bestemt ikke er tilhænger af McClean's metoder. Da talen jo i forvejen var på McClean var det således også hans form for signalindlæring jeg hentydede til, uden at jeg dermed vil komme yderligere ind på det, for det er for så vidt underordnet i denne sammenhæng.
Men derfor kan det jo sagtens fungere fint for andre, og derfor skal der naturligvis også være plads til den form for indlæring for dem der synes bedre om denne metode. Det kan jeg overhovedet ikke se noget galt i.

Jeg har sjovt nok selv tidligere leget med klikkertræning, og har været heldig at have lært den smule jeg har brugt af en, efter min mening, endog meget dygtig klikkertræner, men Nitouche kom faktisk meget hurtigt til at røvkede sig, så derfor har jeg ikke brugt det yderligere. Havde så heller ikke interesse i selv at gøre mere ved det, da det kun var for sjov og ikke pga problemstillinger med min hest.


Jillow wrote:Fatter ikke at det nu er susan der skal stå for skud. Hun er både dygtig og meget kompetent til det hun gør..
Hvorfor ikke tage et weekend ophold hos hende og så derefter komme med rakker - kritikken.


Jillow, der er jo i for sig ikke nogen der betvivler at Susan er dygtig, kompetent og ved hvad hun gør.
Det handler jo mere om at der bliver sat spørgsmålstegn ved om BBH-instruktøruddannelsen kan bruges til noget, men debatten nåede vist også at køre over i et lidt andet spor til et spørgsmål om ophavsret til nogle udtryk og begreber.

Jeg mener stadig at hvis der er nogen ryttere/undervisere der kan få gavn af denne uddannelse, så kan jeg da ikke se noget galt i det. Der findes så mange kortere uddannelser som folk og fæ af egen lomme betaler større eller mindre summer for at få, bare fordi de nu engang godt kunne tænke sig en sådan uddannelse, så det får jeg altså ikke ondt i røven af. Og det er da kun godt hvis der derved kommer nogle dygtigere undervisere ud fra endt kursus, forhåbentlig til gavn og glæde for andre ryttere.

Dét jeg godt vil opponere imod, er spørgsmålet om hvorvidt det virkelig kan være rigtigt at man på BBH-instruktørudannelsen virkelig ikke vægter elevernes egne ridekundskaber?
Det gør jeg fordi jeg mener at det er rigtig vigtigt, at man som underviser selv er stand til at udføre det man beder sine elever om. Ellers er det fileme svært at være i stand til at forklare det til en rideelev således at denne elev vil lykkes.

Men jeg mangler faktisk stadig svar på om det nu virkelig også forholder sig sådan??
Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at vide det, af ren og skær nysgerrighed og interesse.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: susan k, pengemaskine?

Post by FruTusse »

Det ER sgu da mange penge, og jeg kunne da nok finde på noget bedre, for mig, at bruge sådan en sum penge på, men det må folk jo selv om.

Haha, der er vel bare nogle elever der måske kommer til at stige lidt i undervisningsbetaling, så bliver det vel tjent ind med tiden :linski:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Jasper »

30.000 er faktisk ikke dyrt for et kursus............det er en helt alm. pris for et kursus på den længde.

Men at kalde.............hvad 8 dages undervisning for en udd. det kan godt nok få alt til at stritte på mig!!!!!!!!

Men det er ikke kun Susans kursus jeg får det sådan med, det gør jeg med alle kurser hvor de bliver kaldt udd.

Hvem fanden kan udd. sig på 8-10 dage?????
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: susan k, pengemaskine?

Post by annetteB »

man kan da blive truckfører på 5 dage??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: susan k, pengemaskine?

Post by HelleK »

uden at ha gidet at læse 12 sider grundigt igennem, så melder jeg mig selv som en af de totalt tossede ryttere som rider hos en ikke uddannet underviser

Fakta er at på ½ års ridning her,har jeg lært mere end jeg har gjort på 4 år hos uddannede beridere og udervisere tilsammen....

Nogengange er det altså talentet for at videreformidle der gælder og ikke hvad der står på papiret !!
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
Post Reply