susan k, pengemaskine?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Pia »

Næ, det synes jeg da ikke.... Der er stor efterspørgsel på instruktører der ikke rider på konventionel maner, men tager andre hensyn. Dem jeg kender til der 'kan det der' har da rigeligt at se til :-)

Om folk vil tage den uddannelse må de vel selv om, jeg har da også taget kurser ect. af egen lomme.

Jeg synes det er et fint tiltag og hvis folk gerne melder sig til og betaler, må det jo være fordi der er et behov. Præcis som når folk vil ha malet hytten ;-)

Hun tvinger dem jo ikke ligefrem, faktisk er der ofte ret booket og ventelister har jeg læst.

Tror du ikke bare du er lidt forarget fordi du ikke bryder dig om Susan generelt?

Personligt er jeg bare glad for, at der er en træner der fokuserer på andre metoder end de konventionelle. Jeg har aldrig mødte hende, men jeg sympatiserer da med det hun kan og gør. (Ligesom jeg gør med alle andre, hvis træningsmetoder jeg finder særligt hestevenlige :-) )
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: susan k, pengemaskine?

Post by HHansen »

Jeg forstår ikke hvad du mener med pengemaskineagtig - selvfølgelig vil hun leve af det hun kan - hvis hun kan.

Og vil folk betale for at få en instruktøruddannelse hos hende, så er det da fint nok? Om de kan få job.. det er ikke til at vide.. men der er da uuddannede instruktører nok i DK - så lidt flere med en form for uddannelse skader vel ikke.

SU under uddannelsen... tja det kan man jo snart ikke engang få til en ungdomsuddannelse, så det skal man vel vænne sig til.
Der er mange uddannelser man selv betaler og som ikke er SU berettigede.

Hvis jeg kunne et eller andet som kunne gøre mig/mit sted til en pengemaskine, så ville jeg se at komme ud over stepperne med det...
Så hvis Susan K tjener på det hun gør - ja så kan jeg ikke få ondt i røven af det.

Har mere ondt i enden af den ANDEN Susan K - hende fra paradise hotel, som stadig kan tjene penge på dét.. Hun er en nar!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Pia »

Fra det link du selv satte ind : "Derfor er uddannelsen udover skriftligt materiale/opgaver og videooplæg, sammensat af 4 større weekend samlinger, 4 x 1 dags workshops og 2 eksaminer, med eksterne censorer, der ligesom uddannelsesgebyret er fordelt jævnt over hele forløbet, der strækker sig fra 01/04 2010 – 20/03 2011"

Jeg kiggede lidt mere derinde (på hendes hjemmeside) og kan da se der er dyrlæger osv med ind over. Hvor meget mere skal der til før det bliver seriøst nok i din optik?

Uddannelsen er vel brugbar i det omfang folk ønsker den og er glade tilmed.

Ang. uddannelsen er baseret på weekendkurser (bla) er det altså også sådan mange læser på Uni, fjernundervisning eller netlær. Der er mig bekendt en ret stor del biomekanik og teori i forløbet, det behøvedes de jo ikke sidde hinanden på lårene, for at studere.

Jeg har læst en del kemi på den måde (Dog ikke hos Susan :hhansen: men Aarhus Uni) Er jeg så useriøs og forblændet?
:oeje:
Gerding
Posts: 17
Joined: Sat 25. Jul 2009 22:52

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Gerding »

Ja nu skriver jeg normalt ikke meget herinde, men lige her må jeg om nogen være den helt rigtige til at svare.

Men jeg tænker bare på, hvor brugbar er den udd?
Ja for mig er det, jeg tager uddannelsen fordi jeg synes jeg viste for lidt om hvorfor de forskellige ting virker når nu jeg står ude og underviser. Noget viste jeg, men så ikke helt alligevel osv. Nu kan jeg give mine elever nogel brugbare svar, istedet for bare at sige at sådan er det. Jeg opfordre nemlig mine elever til at spørge, så de hele tiden ved HVORFOR de gør tingene, og HVORFOR det nogen gange ikke virker som det plejer.

dem der tager på de kurser, så kan jeg ikke lade være at tænke på om dem der melder sig, er en smule forblændet?

Det er vel svært at svare på om man selv er forblændet, hmmm, men mit bedste bud er nej. Jeg ser mig selv som et menneske med egne holdninger i behold, og evnen til at være kritisk og spørge ind, og det gør og er jeg også her.

Jeg bryder mig som sådan ikke om at man kalder noget for en udd, når det er sådan noget weekend stads, som jeg syntes at have læst mig til at det er. Det er en "selvopfundet" udd. Er der nogen kvalitet i det? Er der kontrol med det? Ved hun hvad hun har med at gøre?

Igen lidt svært at svare på. FOr dig har den jo helt sikkert hverken relevans eller kvalitet, for mig har den super meget, da det er den her måde jeg vil undervise på. Kvalitet er jo et bredt begreb, men alt andet lige er der en ganske anerkendt dyrlæge, en verdens anerkendt adfærdsforsker der ligger deres navn til uddannelsen. Om de så har kvalitet for en, kommer jo an på hvordan man vægter disse mennesker og deres syn.

Kvalitets kontrol i en eller anden grad er der jo så også i og med ikke alle bestod eksamen og nogen skal til reeksamen!? Hvis der inegn kontrol var, så var alle jo igennem uden eksamen. Og det er IKKE Susan der bestemmer her. Det er de to før omtalte.
Er de fleste uddannelser ikke selvopfundne af en eller anden?! Men hvem andre end Susan skulle kunne lave en uddannelse i at undervise som Susan!?

SU, nej, men det er der vist ikke mange heste uddannelser hvor du får, og der er jo ingen der tvinger dig til at tage den!


Med hensyn til penge maskinen, så blev det jo startet pga. efterspørgsel efter instruktører med denne baggrund. Susan kan jo ikke være alle steder, og kører kun ud, i få tilfælde, derfor er det jo en mangel vare til folk der gerne vil træne efter læringsteori, og med øje for biomekanikken, og selvom det måske kommer bag på dig, så findes der faktisk ret mange af de tosser. Jeg har i hvert tilfælde ikke problemer med at finde elever! Så jo, der er i den grad brug for uddannelsen!


Håber det uddyber lidt ellers så spørg endelig!

KH Sarah som er ved at tage omtalte uddannelse
Gerding
Posts: 17
Joined: Sat 25. Jul 2009 22:52

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Gerding »

Nu er det jo generelt ikke fordi vi er billigere at komme til end andre, og kan kun tale for mig selv, men alle mine elever har mig for det jeg kan, og ikke bare fordi jeg underviser. De har enten fået mig anbefalet af andre, eller har fundet frem til mig gennem de ting jeg skriver på nette.

Om det skulle hedde noget andet, ved jeg ikke. I mine øjne er det en uddannelse. Vi har jo en del læsestof der hjemme, laver afleveringer osv videre mellem vores samlinger, og så er det jo kun en BASIS uddannelse, altså skal vi kunne undervise i BASIS signaler og BASIS forståelse af hesten. Det ligger jo frit tilgængeligt på hjemmesiden nøjagtig hvad uddannelsen indebærer og hvad vi så er uddannet til. Og det er også det der bliver bedømt om vi kan til eksamen, både vores teoretiske viden, i de skriftlige dele, og den praktiske når vi udderviser en test elev vi aldrig har set før foran de to sensore og Susan.(Sådan var det er til midtvejs eksamen)

Men det er jo ikke et Weekend kursus! Så hvorfor kalde det det?


Du svarede ikke Pia på om hendes uddannelse så heller ikke er en uddannelse, og det vil nok egentlig svare på begge spørgsmål.
Gerding
Posts: 17
Joined: Sat 25. Jul 2009 22:52

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Gerding »

smukke-ped wrote:Nu er jeg så også en af dem der mener at der er alt for mange idioter der underviser i noget de ikke har kompetence til.

Ude i de små rideklubber og private stalde fx.



Hov her er jeg fuldt enig, også derfor det jo er pisse smart at vi nu bliver undervist så vi rent faktisk har kompetencer inden for det vi står og underviser i!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Stimata Doamna »

smukke-ped wrote:Nu er jeg så også en af dem der mener at der er alt for mange idioter der underviser i noget de ikke har kompetence til.

Ude i de små rideklubber og private stalde fx.


Det kunne jo være, at det her kunne være med til at nedbringe antallet af "idioter" :-)

For det første ved at få nogle "kompetente idioter" til at undervise.
For det andet ved at gøre "idioternes" klientel mere kritisk - og fx spørge om uddannelse.

Hvad er i dag efterhånden ikke en pengemaskine? Der skal penge til at få hjulene til at rulle. Filantropi kan vist ikke engang give tørt brød på bordet...

Jeg er i øvrigt også selv i gang med et fjernstudium, hvor der er nogle "træningssamlinger" og "workshops" - jeg vil godt vove at kalde det en uddannelse, også uden at være SU-berettiget :linski:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Pia »

Randi wrote:Jeg er i øvrigt også selv i gang med et fjernstudium, hvor der er nogle "træningssamlinger" og "workshops" - jeg vil godt vove at kalde det en uddannelse, også uden at være SU-berettiget :linski:


Hah! En sølle Master har da aldrig været en RIGTIG uddannelse :jeanie:

(Kommer du snart forbi DK igen??)
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Stimata Doamna »

Ja, i morgen :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Pia »

Randi wrote:Ja, i morgen :-)


Flyver du direkte til Odense?

Ellers serveres der sushi her på matriklen til din ære :linski:

Smid en besked!
Post Reply