Arv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Arv

Post by Intunia »

Jeg har brug for kloge striglers kommentar. Og flere vinkler på det, der har irreteret mig det sidste døgn tid.
Min mands farfar er lige død, og har efterladt en sum på 5000 kr til min mand.
Vi havde mine svigerforældre på besøg igår, og det var hyggeligt, For der var vist kun en enkelt stikkende kommentar fra svigermor.
Da de er kørt fortæller min mand, at han har får de her penge, og at svigerne har foreslået at de skulle holde dem, så han kan bruge dem på et jagttegn i marts !

Og det sætter bare alle mulige følelser igang hos mig, og det roder bare rundt oppe i mit hoved.
-Jeg føler det er underligt, at de venter med at snakke om det, til jeg er uden for hørevide.
-Jeg føler det er sådan lidt mistillidsagtigt og formynderisk, at tilbyde at holde på pengene ( så onde louise ikke får fingrende i denne kæææmpe arv).
- ja og jeg synes det er mærkeligt, at de går ind og blander sig i hvad pengene skal bruges til.

Selvfølgelig skal manden have sit jagttegn ! Det handler ikke om pengene, men om måden det blev gjort på !
Vi er gift, har fælles økonomi, fælles gæld og fælles det hele.
Laver jeg storm i et glas vand ?

Hilsen :vader:
bla bla bla
aribeth

Re: Arv

Post by aribeth »

det lyder sgu underligt.!!!!


Hvad siger manden til det?!?!?
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Arv

Post by Intunia »

Manden synes selvfølgelig at han skal have sit jagttegn, og det skal han da selvfølgelig.
Han forstår godt, når jeg forklarer ham hvad jeg føler.
Der ville da heller ikke komme sure miner fra mig, hvis de valgte at give ham det, som en gave. Men nu er det jo ikke deres penge. Og de 5000 ville være meget bedre brugt lige nu, på materialer til hans værksted, som han har ønsket sig i snart et år, fordi han ellers skal ned til naboen, når han skal lave noget. Og det gider han ikke.

Hehe, nu skete der så også det igår, at min mor ringede og bad om konto nummer, fordi MIN mormor gerne ville give nogle pengegaver, inden det hele blev taget i arveafgift. Det er så et beløb der er 10 gange større.
Og så er det jo jeg spørger om jeg bare skal lade det hele sejle, og øremærke de penge til MIG og kun mig.
Så kan jeg tage til Afrika på safari, helt alene... :hhansen:
NOT !
bla bla bla
aribeth

Re: Arv

Post by aribeth »

du kan jo nævne, næste gang svigerne er på besøg, at du har fået 50.000 af mormoren, men din mor har tilbudt at holde pengene for dig til til foråret hvor du så kan bruge dem på en hest eller noget :skoer:
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Arv

Post by Intunia »

aribeth wrote:du kan jo nævne, næste gang svigerne er på besøg, at du har fået 50.000 af mormoren, men din mor har tilbudt at holde pengene for dig til til foråret hvor du så kan bruge dem på en hest eller noget :skoer:


HA, det var en god ide. :mikkel:
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Arv

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:Et jagttegn er da ikke så dyrt...det koster vel omkring 1000 kr.

Så skal de da bare lige slappe af de to!


jeg synes at have hørt en pris på omkring 4000,- Men det er vist fordi det er et ret koncentreret kursus, som ikke løber over hele vinteren.
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Arv

Post by Intunia »

Jeg har det også sådan lidt mærkeligt med det.
Er jeg ikke sådan rigtig en del af deres familie ? Er jeg bare hende der fødte deres barnebarn !?
Åhh jeg håber ikke jeg selv bliver sådan en svigermor, der tænker, at svigerdøtre er sådan et nødvendigt onde.
bla bla bla
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Arv

Post by Jasper »

De lyder da til at være nogle ualmindelige "behagelige" svigerforældre............dem ville jeg da elske!!

Kan man ikke stadig tage jagttegn på aftenskole ala aof?? Der er prisen vist noget billigere. Så kan han bruge de 5000 til krudt istedet :hhansen:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Arv

Post by Lone Beck »

Underlig, mistroisk adfærd :tommelned:

Du KAN naturligvis pudse glorien og opfatte det som om dine svigerforældre tror deres søn er for uansvarlig til at ligge inde med så overvældende summer. Og at de taler om det, når du ikke er til stede, fordi de ikke ønsker at stille deres søn i et dårligt lys hos dig :engel:

Men jeg ville nok også blive fornærmet :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Arv

Post by Intunia »

Jasper wrote:De lyder da til at være nogle ualmindelige "behagelige" svigerforældre............dem ville jeg da elske!!

Kan man ikke stadig tage jagttegn på aftenskole ala aof?? Der er prisen vist noget billigere. Så kan han bruge de 5000 til krudt istedet :hhansen:

Det aner jeg virkelig ikke. han skal nok få det tegn, uanset hvad.
Men det er jo måden, mere end det reelt er en diskution om hvad pengene skal bruges til.
Svigerne er da søde nok, måske bare lidt tankeløse. Tror egentlig ikke der er noget ondt i sinde.

Jeg var eller lidt bange for at være hende, der straks konfiskerede pengede, sådan lidt skrappedulle agtigt !
bla bla bla
Post Reply