Ting nogen tænder på

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ting nogen tænder på

Post by 99E »

Mig bekendt er der ikke nogen entydige studier, der viser "hvad der gør" at nogen har en "afvigende" seksualitet.
Ikke sådan på at "Hvis man tænder på X er det fordi Z"-niveau - eller på "Hvis der sker Y tænder man på Ø"-planet.

Bedste "anerkendte" bud er so far at det primært er medfødt (lissom fx homoseksualitet) - som Annette siger: Kodningsfejl i kysen. :lea:
Men der er også nogen, der mener at visse dele af seksualiteten udvikles "tidligt i livet" - herunder hvordan den kommer til udtryk.

Jeg læste godtnok denne artikel forleden:
http://www.usatoday.com/news/health/2008-02-27-spanking_N.htm?loc=interstitialskip - men jeg synes den er for upræcis (og så er jeg ikke enig i definitionen af seksuelle problemer").

Og denne - om "tillært fetish":
http://gretachristina.typepad.com/greta_christinas_weblog/2010/02/the-learn.html - især synes jeg det er væsentligt at bemærke den skelnen, forfatteren taler om, mellem en tillæært og en "grundlæggende" fetish/kink.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ting nogen tænder på

Post by Lone Beck »

Jeg må sgu sige, at jeg vil se nagelfaste beviser, før jeg tror på at afvigende seksualitet er medfødt. I øvrig kodes "kysen" jo ikke færdigt i fosterstadiet. Kodningen fortsætter efter fødslen og varer vel hele livet, selv om det meste klares i de første år :ide:

Egentlig tror jeg måske, at nogle mennesker bare er grænsesøgende og grænseoverskridende - eller eventyrlystne, hvis det skal drejes til noget positivt. Nogle er det indenfor seksualiteten :ehh:

Dét, der fortsat undrer mig mest er, at en adfærd, der ikke tolereres, hvis der ikke er sex indblandet, er fuldkommen i orden, når bare der ER sex involveret. Det overstiger simpelt hen min fatteevne, især når der er tale om skadelig adfærd :hva:

Tag nu som eksempel den sag, der var i et af vore nabolande, hvor en purung, psykisk ustabil pige havde underskrevet en sexslavekontrakt ifølge hvilken hendes langt ældre elsker havde lov til at mishandle hende. Manden blev tiltalt efter straffeloven, men frikendt i retten :-o

Gad vide, om han var blevet frikendt, hvis forholdet ikke havde været seksuelt? Hvis pigebarnet blot havde underskrevet en kontrakt om at han måtte tæve hende, når hun havde været uartig?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Ting nogen tænder på

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Dybest set er vi jo bare forskelige somm mennesker - med forskellige behov og lyster.

Heldigvis har vi love, der beskytter de svageste - bl.a. børn.

Normalbegrebet hvad angår seksualitet er en sjov størrelse. Diverse perversioner kontra det “normale” opfattes forskelligt i forskellige kulturer og forskelligt i forskellige tider - eksempelvis homoseksualitet.

Hvad to voksne mennesker kan lide at gøre ved hinanden, det vil jeg ikke blande mig i, så længe begge parter har taget et aktivt valg om deltagelsen i akten.
/SL
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ting nogen tænder på

Post by Lone Beck »

Hvad to voksne mennesker kan lide at gøre ved hinanden, det vil jeg ikke blande mig i, så længe begge parter har taget et aktivt valg om deltagelsen i akten.


Og hvis du møder et par, hvor manden tæver kvinden sønder og sammen med jævne mellemrum, og hun undskylder ham med at hun provokerede, smiler du selvfølgelig bare anerkendende til mandfolket, der sådan forstår at sætte sin kvinde på plads, formoder jeg? :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Ting nogen tænder på

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Lone Beck wrote:Og hvis du møder et par, hvor manden tæver kvinden sønder og sammen med jævne mellemrum, og hun undskylder ham med at hun provokerede, smiler du selvfølgelig bare anerkendende til mandfolket, der sådan forstår at sætte sin kvinde på plads, formoder jeg? :hhansen:


Det er vidst lige at sætte den på spidsen, Lone. Formodentlig ville jeg antage, at hendes undskyldning var en opsat fasade - for der er vel næppe nogen, der aktivt beder om at blive banket "sønder og sammen".

Men altså...hvis kvinden kan li' at få lidt smæk bagi under akten og stønner "mer' mer'!", og det dagen efter har givet hende et par blå mærker på siddefladen, så er det altså ikke noget jeg vil blande mig i..
/SL
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Ting nogen tænder på

Post by Jasper »

Men Sl man kan jo også spørge sig selv, hvordan omverden ville reagere over en kvinde der uden sex, ønskede at få et par på låget?

Kvinder der skærer i sig selv, kaldes cuttere og de behandles af psykologer!

Hvorfor egentligt finder vi den slags naturligt, bare fordi der er indblandet sex i akten??

Er det fordi vi er så frisindet............at vi nu har fået berøringsangst over at berøre emnerne, fordi vi så måske kommer til at fremstå, som snæversynte og dømmende?
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ting nogen tænder på

Post by 99E »

Jasper wrote:Men Sl man kan jo også spørge sig selv, hvordan omverden ville reagere over en kvinde der uden sex, ønskede at få et par på låget?

Kvinder der skærer i sig selv, kaldes cuttere og de behandles af psykologer!

En væsentlig forskel på de to scenarier:
En cutter skærer i sig selv for at "overdøve" en psykisk smerte med en fysisk - meget firkantet og simplistisk fortalt. (Cuttere findes af begge køn, men du har ret i det oftest er piger eller kvinder.)
Sex dyrker man - forhåbentligt - ikke for at overdøve en psykisk smerte med en fysisk følelse - men bare fordi det er nice.

Man KAN godt BARE nyde de endorfiner, kroppen slipper fri, når man skærer i sig selv - vil jeg tro. Men der er smartere og mindre iøjnefaldende måder BARE at få det rush på. Med andre ord kan cutting i teorien godt være "Noget man bare gør for den fede fornemmelse" uden der er problemer bag. Lissom sex.
Der er sikkert også nogen, der dyrker lækker sex bare for at glemme at de keder sig eller at det regner. Eller at de hader deres liv. Men...

Der er nogen, der drikker alkohol for at glemme deres lorteliv - og nogen, der bare synes det er sjovt at være småsnaldrede ind imellem.
Der er nogen, der tager stoffer for at glemme hvor led verden er - og nogen, der bare nyder rusen en gang imellem.
Der er nogen, der bruger smerte til at overdøve lyden af skodliv og der er nogen, der nyder rusen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Ting nogen tænder på

Post by aribeth »

En cutter skærer i sig selv for at "overdøve" en psykisk smerte med en fysisk - meget firkantet og simplistisk fortalt. (Cuttere findes af begge køn, men du har ret i det oftest er piger eller kvinder.)
Sex dyrker man - forhåbentligt - ikke for at overdøve en psykisk smerte med en fysisk følelse - men bare fordi det er nice.


ja forhåbentlig dyrker man sex fordi man synes det er nice... men jeg er ret sikker på at der findes nogen der lader sig blive dyrket sex med og måske slavegjort, som faktisk gør det med alle de forkerte indgangsvinkler...

Jeg kender en der levede i sådan et slave herre forhold... (det har hun lige fortalt mig for nyligt... jeg kende endda hende og manden dengang de var sammen også, og kunne godt se der foregik noget, men anede ikke hvad) hun var så den her slavetøs som han kunne banke og bolle lige så tosset han ville og hun havde sagt ja og bildt sig selv ind at hun godt kunne lide det... for på den måde synes hun hun var noget værd for ham manden... OG hun fik også følelsen af lykke... men idag kan hun godt se den var helt gal... hun har det og har altid haft det svært psykisk...
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ting nogen tænder på

Post by Frieser9460 »

Hm... jeg kan huske en weirdo på HG, som florerede en overgang... og som havde nogle sygelige fantasier om TRÆSKO! :-o

I sig selv jo egentlig ganske harmløst... men alligevel lidt belastende hele tiden at modtage beskeder med spørgsmål som: "Har du et par aflagte træsko, jeg må få?" Osv. :ehj:

Sagt med andre ord; der findes MANGE forskellige former for seksuelle fetisch... hvoraf rigtig mange ligger laaaaangt udenfor min fatteevne.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Ting nogen tænder på

Post by Godzilla »

Jeg fatter ikke nekrofilli. Selvom "ofret" for denne bizarre lyst sikkert er ret ligeglad, så kan jeg kan ikke klare tanken om at nogen dyrker sex med lig. :opkast: Og jeg kan heller ikke forestille mig at nogen er født nekrofile. :nej:

Ganske mange pædofile har været udsat for sexuelle overgreb som børn, har jeg ladet mig fortælle, og jeg kan heller ikke rigtig forestille mig at nogen er født pædofile? :nej:

Men min evne til at forestille mig ting er jo ret subjektiv, så jeg kan ikke finde nogle beviser frem.

Jeg kommer lige i tanke om at Maria Marcus, en masochist som skrev nogle bøger engang, senere har udtalt at hun mener at det er en "fejlkodning i kysen" som det benævnes andetsteds?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply