Anbefal en blender

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Anbefal en blender

Post by HHansen »

Jeg købte en OBH blender før jul. Og den blendede fint. Og kunne alt det den skulle kunne.
Men da jeg brugte den 6. gang eller noget, brækkede knappen af. Den var simpelthen brækket inde i maskinen i plasten.

Så nu vil jeg selvfølgelig ikke have en OBH.

Hvad skal jeg så have?

Max pris 1000,-

Skal kunne skilles helt ad og kunne gå i opvaskeren. Vil ikke have en hvor kniven ikke kan tages ud.

Har kigget på en Philips.. Er det godt?
Indtil videre bruges den mest til pesto - og smoothies og Pina colada.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Anbefal en blender

Post by annetteB »

Du skal bare have en Kenwood køkkenmaskine af de store. Der er blender til (og kødhakkemaskine og røreskåle og ting og sager) og den er i hvertfald solid, eftersom det ikke er lykkedes mig at ødelægge den endnu.
Så kan du både blende og hakke og røre og ælte og gud ved hvad i åååårevis.
:fest:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Anbefal en blender

Post by annetteB »

Nåja - og den kan skilles ad i atomer og alle atomerne kan gå i opvaskemaskinen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Re: Anbefal en blender

Post by aribeth »

hvad skal man have hvis man har en køkkenmaskine som man er glad for i forvejen?


jeg vil have en ordentlig blender!

Den lorteOBH jeg har nu kan ikke tage noget med mindre der er minimum en halv liter tynd vædske i... det gider jeg ikke... hvad så når jeg laver hoummus fx! ?
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Anbefal en blender

Post by HHansen »

Ja det lyder jo altsammen fremragende, men jeg har ikke køkkenbordsplads til at have den fremme hele tiden - og er det så ikke besværligt at skulle hive sådan et stort apparat frem for at lave en persillepesto?

Og jeg får den vel heller ikke for 1000,-?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Re: Anbefal en blender

Post by aribeth »

hvad skal man have hvis man har en køkkenmaskine som man er glad for i forvejen?


jeg vil have en ordentlig blender!

Den lorteOBH jeg har nu kan ikke tage noget med mindre der er minimum en halv liter tynd vædske i... det gider jeg ikke... hvad så når jeg laver hoummus fx! ?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Anbefal en blender

Post by Godzilla »

Jeg har en Kenwood kombineret blender og foodprocessor. Den kan skilles ad og gå i opvaskeren. Kanden er af plastic så den bliver ridset med tiden, men den springer ikke hvis man hælder varme ting i den. Den er god til de smoothier og supper jeg laver.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Anbefal en blender

Post by HHansen »

Nu siger Annette jo "en af de store" - men ville denne ikke kunne opfylde behovet i en primært to personers familie??
http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/kokkenmaskine-old/FP270/kenwood-foodprocessor
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Anbefal en blender

Post by Stimata Doamna »

Je har en Krupps-ting, som jeg er glad for, men delene kan ikke selv gå i opvaskemaskinen, de må hjælpes. Måske jeg skulle skifte Krupps-tingen ud med en Kenwood-ting, hvis dens atomer kan gå i opvaskeren helt selv?? :lea:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Anbefal en blender

Post by CXEC »

Hamilton Beach ! Den er så blæret lækker. Jeg har haft min siden 2000 tror jeg og den fungerer som den skal!!

http://www.raebild.com/products-skoenhe ... 00%29.aspx
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply