Øv, Øv og lidt mere øv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Fru Hurup »

Rosita (min skønne rideskolepruh) skal fole om ca. 14 dage. Jeg er ikke glad for at skulle undvære hende mens føllebasse bliver gammel nok, til at mor kan komme ud på egen hånd igen.....

Den hest jeg så har fået tildelt (i hvert fald om tirsdagen), der vil halvparten gerne have ham tilbage til helpartshest igen, hvor hun deler halvparten med en anden. Det kan jeg fuldt ud sætte mig ind i, for han fungerer bedst som helpartshest. Jeg har faktisk tænkt mig at sige til hende, der har rideskolen, at hun ikke skal forhale det, hvis det kun er mig, der er årsag til, at det ikke kan lade sig gøre. MEN hvem fanden skal jeg så ride på to gange om ugen.....

:graed:
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Anja »

Hvad med at holde ferie, summe lidt og klappe på de andre heste, måske er der pludselig en hest der trænger til lidt Ulla :atengstedt:
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Anja »

Hvor er det du rider?
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Fru Hurup »

Jeg rider i Ledøje samme sted som Minna. Problemet er, at jeg betaler for to dage om ugen, og hvis jeg holder ferie og ikke betaler ryger mine to dage :ked:

Der er kommet en ny hest, men den er 1.87 i stang og er ca. 20 cm højere end mig - bliver sgu lidt bange, når jeg kommer helt derop. Har ikke prøvet den, men jeg synes også bare det er synd for den jeg har fået, for den trives ikke med at gå rideskole.

Jeg må tale med Lis i morgen - ved jo heller ikke, om det kun er mig, der kommer til at stå og mangle hest, hvis han ryger tilbage til helpart.......
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Anja »

Men er der ikke en privathest du kan få part på? Det kunne jo være at du kan få Rosita igen når tid kommer.

Og, ja, en hest på 1.87 virker lidt voldsomt til dig :lea:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Stimata Doamna »

1,87 er højt - specielt højt ned :hhansen:

Jeg håber, at du finder en 'overgangs'-hest, indtil Rosita er på banen - det er ikke alle heste, der er egnede til at gå som skoleheste. Super, at du respekterer det, selv om du så står hesteløs.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by Fru Hurup »

Randi wrote:1,87 er højt - specielt højt ned :hhansen:

Jeg håber, at du finder en 'overgangs'-hest, indtil Rosita er på banen - det er ikke alle heste, der er egnede til at gå som skoleheste. Super, at du respekterer det, selv om du så står hesteløs.



Jeg håber også at jeg finder en overgangshest. Og jeg synes bare ikke det er ok, at ham jeg har fået, skal gå og være så tvær - det er ikke en glad hest. Jeg ved halvparten har et stort ønske om at han bliver helpartshest igen og jeg ved også, at der er en rytter der er klar til at dele med halvparten. Og jeg ved hvordan jeg selv har det med heste, at jeg vil gøre det bedste for dem, og det er derfor, jeg vil gøre det for ham......

Der er rigtig højt ned, især når jeg er under 1.70, derfor jeg heller særlig vild med tanken :-?
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by TinaW »

Altså Anastasia nede i 5-stalden mangler stadig en sød part :linski:
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by vicky02 »

Jeg skulle også til at sige, at hvis du rider hos Lis, mangler Tina vist en part.

Ellers syntes jeg der er mange lige omkring Lis, der mangler parter.
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Øv, Øv og lidt mere øv

Post by TinaW »

Det er så ikke Tina, der mangler en part, men Helle.
Anastasia er ikke min mere.
Er ked af at læse, at Rumle skal aflives Tine.
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
Post Reply