Hvad er dårlig ridemode?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by HHansen »

Intunia wrote:Dueblå! :-o Ja fy for satan. :hhansen:


Hvad er der nu i vejen med at iklæde hesten dueblå alting???? :engel:


Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Annemaja »

Ha ha.... dårlig ridemode er vist lige præcis mig :viben:

Rider glad og gerne omkring offentligt i kjole, gamascher og sandaler og sådan noget - fordi jeg kom direkte fra jobbet op til hestene - og ikke lige gad skifte tøj - hestene er ligeglade og det er jeg også :-)

Er hurtig til bare lige at snappe min lammefætter og et bidløst hovedtøj - selv til mine ikke særligt meget redne ungheste - og løfter op i kjolen og rider en hyggetur hvis vejret og humøret lige er til det :anonym:

For mig er det inderligt ligegyldigt med noget så uinteressant som ridemode - det vigtige er at hestene har det som blommen i et æg .... og det har de. Og jeg kan sagtens muge, strigle og ride uanset påklædningen er passende eller ej i andres øjne. Intet kunne rage mig mindre :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by FruTusse »

misssophie wrote:storbarmede (vi taler yver her...) kvinder der dukker op til ridestævne uden BH!!! :wow:

og som om det ikke giver slemme nok billeder inde i ens hovede,- så forestil jer samme kvinde prøve at vikle yveret ind i bandager!!! :plop:

-jeg er traumatiseret for livet..... :-(

Jamen Sophie, hun blev da så glad da vi foreslog hende det med bandagen, for det havde hun da aldrig tænkt på! :viben: :viben:
Hun havde så vidt jeg husker nu nok en BH på, men hun var bare så.....ahem....storbarmet at den ikke havde den helt store støttende effekt.

Hendes stævne-ridejakke var også af en størrelse så vi andre mageligt kunne have camperet inde i den.... :minna: :viben:

Personligt er jeg nu også temmelig ligeglad med om hestens og mit udstyr passer sammen i farver, og såmænd også om hestens udstyr passer sammen i farver. Rager mig også en høstblomst om min bluse passer sammen med farven på mine ridebukser, men det er for det meste også ret neutralt.

Skrupgrinede faktisk engang først på vinteren hvor det pludselig gik op for mig at jeg rent faktisk lige dén dag matchede HELT vildt med brune ridebukser og ditto bluse og fleecetrøje! :lea: :lol:

Tusse går da med næsebånd men det sidder så løst at det faktisk er en pyntegenstand, men det næsebånd er nu også så pænt at det gerne må pynte på hende. :linski:

Folk kan for min skyld matche alt det de har lyst til så længe jeg bare ikke behøver gøre det. Hesten er sgu nok temmelig ligeglad! :lea:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Intunia »

HHansen wrote:
Intunia wrote:Dueblå! :-o Ja fy for satan. :hhansen:


Hvad er der nu i vejen med at iklæde hesten dueblå alting???? :engel:


Image

Total umulig tråd denne her. Man kan bare ikke flashe sine fordomme uden ups, at komme til at svine nogen man godt kan li! :hhansen:
bla bla bla
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by JulieT »

Hesten på HHansens billede er ikke iført dueblå, men derimod babyblå, som alle jo ved, er standardudstyr for heste, der tilhører teenagepiger, hvilket jeg nok tror, hesten gør :peg:


Jeg kom lige i tanke om én mere. Den er så grel, så jeg blev helt forskrækket, da jeg kom i tanke om den.


Sådan nogle danske damer, der køber en PRE-hingst, og så insisterer på at fremvise den iført hjemmelavet flamencokjole af det dér tarvelige, nervøs velour, man altid kan samle op til spotpris fra en papkasse uden for stofforretningerne :wow: I ved, den slags folk køber for at bruge det som "dug" til klassefester og den slags, og som Søstrene Grene bruger til at dække hylderne af med.

For det første rider spanske kvinder ikke i flamencokjole, med mindre der er tale om en tøs, rytteren har trukket op bag sig, og har med som passagér. For det andet sidder man i damesadel, hvis man har kjole på. For det tredje, så styr jer lige med dannebrogsfarver og hotpink til blegfede overarme og leverpostejsfarvet hår. For det fjerde, så lad være med at ride overskrevs på hesten i dannebrogsfarvet flamencokjole af nervøs velour til sådan noget grisefestmusik, og forvent, at andre skal tage jer alvorligt :peg:

Pyha... så kom jeg af med det. Og der er i øvrigt ikke mange ting, der er smukkere end en ægte, spansk dameekvipage i grå habit, ridenederdel og damesadel. Men det andet dér... helt ærligt. Det er næsten værre end Andreas Helgstrands pallietjakke. Hov, der var ét til eksempel på dårlig ridemode :jeanie:


Julie
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by mos »

jo voksne damer skal helst ikke gå uden skind og gerne med en stram bluse. Vel at mærke kun hvis de er lavet af andet end store deller, hængerøv eller ligner et bræt.
Bliver du også våd af at ride?
aribeth

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by aribeth »

dårlig ridemode.... tag til et western-pleasurestævne....

Image

Image

Image

Image

og til hesten :linski:

Image


Det er ikke så meget slinkierne i sig selv.... det er mere hvis en lidt firskåren bred person, hopper i en nylon/polyesterslinky sammen med et par bildæk! så ser det sådan lidt træls ud...

Men i virkeligheden synes jeg engelsk ridemode er så grimt at westernslinkierne er superflotte ved siden af :jeanie:
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by MinnaN »

Dårlig ridemode?? Udover de allerede nævnte, så tror jeg ikke rigtig jeg kan komme på noget.. :ehh:

Men jeg synes altså at når hesten har fint bling på (Prinsen er blevet forskånet for mange teenageblingbling ting, fordi kæresten har reddet ham på målstregen), så skal resten også passe til ham. Røde heste kan fint gå med dueblå, grøn, kongeblå, sort og hvid og "guldhejs" på hovedtøjet. Underforstået messingspænder.
Det er vist min OCD der taler her. :viben:

Mit eget tøj?? :viben: Jeg drømmer om et par Pikeur ridebukser. I sort eller grå.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by MinnaN »

Sorte heste der skal have skrappe farver på.. Pink, lime, fesen lilla, lyseblå, tomatrød etc.. *EEEEEEEEEEEEK*
Kan ikke have det.
Og at der ikke blir taget hensyn til hvilket køn hesten er. Vallakker kan bare IKKE gå med tøsefarver og fimseting. Hopper kan bare IKKE bruge drengefarver medmindre der er noget fimset over det... (det var den der OCD vi kom fra, ikk? :viben: )...
Men jeg har intet problem i at ponzer blir dullet op med Snobby og Snuske i pasteller og blingbling.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by HHansen »

Tak JulieT for at forsvare mig :hhansen:

Du har ret, det er MEST teenageren der finder det vigtigt at hesten kun er iført babyblåt - men det smitter lidt, så jeg kan ikke lade være med at se på lyseblå ting når vi shopper :roed:

iøvrigt så jeg et eksempel på hvad JEG synes ville være dårlig mode igår - datteren og jeg var i Horze, og hun faldt straks for en lækker Pikeur jakke.. Men DER måtte jeg sige nej!!!! :peg:

Der stod nemlig Pikeur hen over brystet - men da det var en lynlåstrøje var ordet delt... følgelig stod der PIK på højre bryst og EUR på venstre. :viben: :viben:
Det er måske ok når jakken er lynet.. men sgu ikke hvis den står åben! :peg:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply