Hvad er dårlig ridemode?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Hvad er dårlig ridemode?

Post by JulieT »

Ja, hvad er dårlig ridemode? Her tænker jeg ikke på at man bare ikke har fået soigneret sig, eller at man har lort eller pels på tøjet, som ikke skal være der. Men decideret kiksethed, hvor man bare ikke har fattet, hvad det handler om, hvis man går sådan klædt.


Jeg tænker lidt, at kameltå er noget, man let udsætter sig selv og omverdenen for, når man går i ridebukser. Jeg blev ufrivilligt konfronteret med kamelernes svar på str. 46 i sko, da jeg i går begav mig ud på markvejen for at skridte min hest. Der syntes jeg godt, damen kunne have gjort sig mere umage. Ærligt talt.


Og så er sådan nogle bomulds-stretch-gamacheridebukser altså KUN for små, tynde tændstiksbørn. Ikke for voksne damer.


Sådan en ridebukserøv uden skind, der bare ligner en alm. gamacherøv :mettebo: Uuha.


Men jeg kan ikke komme på flere....



Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by JulieT »

Jeg så engang en meget fed kvinde i et par meget stramme hvide ridebukser....det så ud som om der lige var hældt budding ned i de bukser.



Hvor er Thomas Blachmann egentlig, når man har brug for ham?


Julie
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by JannieT »

smukke-ped wrote:Det burde en fed, skåne sig for, evt ved at kigge i et spejl.


Men det kunne jo være en forskånelse at lade være!

Korte trøjer og lavtaljede ridebukser der resulterer i synlige sprækker og deller er dårlig (ride)mode.
Alt er relativt
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by misssophie »

storbarmede (vi taler yver her...) kvinder der dukker op til ridestævne uden BH!!! :wow:

og som om det ikke giver slemme nok billeder inde i ens hovede,- så forestil jer samme kvinde prøve at vikle yveret ind i bandager!!! :plop:

-jeg er traumatiseret for livet..... :-(
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Stimata Doamna »

Generelt er (ride)tøj, der ikke passer til form og figur, dårligt valgt - om det så er moden, smagen eller noget helt tredje, der er i spil, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men nu vil jeg gå i Fields og kigge lidt på moden der - har lige fået et par timer foræret, idet vejledningen på universitetet stoppede tidligere, end jeg havde regnet med. Nogen havde ikke læst undervisningsplanen godt nok for mig :mur: :mettebo: :mettebo:

Det kunne nu også være, at jeg bare skulle gå en tur ude i det gode vejr, jeg har fortjent det efter at have siddet så længe på min (nu) flade...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Lone Beck »

Halm/spåner i halen er dårlig ridemode. Uuuh, og klokker - kæft, det ser åndssvagt ud. Og sådan en hætte over ørerne *tsk tsk*

Hvad rytterens outfit angår, er jeg formentlig et godt billede på gyselig ridemode - ligesom på al anden mode :lol:

Gamacher styrer. De minder om ridebukser uden skind på den til anbringelse i sadlen indrettede :jeanie:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by JulieT »

Hvis min hest går ét skridt uden klokker på, falder alle fire sko af med det samme :ehh: Så klokkerne kommer jeg nok ikke uden om. Ej, faktisk er det kun, når han går på fold, han jokker sko af, men jeg lader tit klokkerne sidde på, når jeg rider.


Mine heste har endvidere Beatles-hår, og så går de uden næserem, hvilket mange synes, er totalt dårlig stil, men som dog har dannet mode i visse kredse :jeanie:



Julie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Intunia »

JulieT wrote:Mine heste har endvidere Beatles-hår, og så går de uden næserem, hvilket mange synes, er totalt dårlig stil, men som dog har dannet mode i visse kredse :jeanie:
Julie


Tjotaaal wannabe western agtigt!

Jeg tænker generelt ikke ret høje tanker om piger, der matcher deres tøj med farverne på hestes dækken og bandager!
bla bla bla
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by JulieT »

Tjotaaal wannabe western agtigt!



Altså, der var nogen, der red dressur uden næsebånd inden western overhovedet var opfundet :peg:


Jeg synes, min hest er kønnere uden, og så er der mindre bøvl, når man skal ud at ride. Dog var jeg sidste sommer i skoven med en pige, hvis hest trådte på tøjlen, og knækkede begge kindstropper, så biddet bare faldt ud af munden på den. Så var det godt, hun havde næsebånd på, så hun kunne sætte tøjlerne fast i det i stedet for biddet, sådan at hun kunne ride turen færdig. På den måde kan man godt sige, at det har en sikkerhedsfunktion.


Julie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvad er dårlig ridemode?

Post by Intunia »

Dueblå! :-o Ja fy for satan. :hhansen:
bla bla bla
Post Reply