Ferie hvordan?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Ferie hvordan?

Post by Pia »

Hvordan holder I ferie? Skal det være luksus, primitivt, romantisk, børnene i centrum, eller skal I til Afrika og skyde gnuer?

I år skal vi en uge til Samsø og bo i et øndigt hus i Nordby. Det bliver vist lidt en kombination af hygge, gåture og badning med ungerne, alt i deres tempo (der som regel er en kende højere end mit :anonym: ) Min mor skal med, rimeligt nok, især fordi det er hende der betaler :hhansen:

Derudover skal vi et par dage i *gys* Sommerland Sjælland, ungerne er ellevilde, den slags er ikke lige mig, men når jeg ser hvor meget børnene glæder sig er det sgu alligevel ret ok!

Vi lejer en af deres hytter, så kan den mindste få et par timers break midt på dagen, hvis han har behovet og der er rigelig tid til den store kan prøve det hele, hvis ikke den ene dag, så den anden :heidio:

Det bliver også til nogle dage i Sverige, vi skal til Söderåsen og "vandre". Vi overvejer sådan en camplet! (Så sådan en leder jeg efter lige nu) Der skal vi se en masse natur og klipper og rester af gamle vulkaner :jeanie: Signe glæder sig helt vildt, bare hun nu ikke bliver skuffet, for de vulkaner har der ikke været gang i de sidste 80 millioner år :skoer:

Og så skal haven nydes! Drivhuset, blomsterne, grønsagerne og alt det andet, jeg elsker at være her hjemme, så kan vi smide et badebassin op og så er alle glade, især hvis det er godt vejr :mikkel:

hvad skal I? (og har du en camplet jeg må leje eller købe :hhansen: )
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Ferie hvordan?

Post by CXEC »

Well, for øjeblikket tager jeg stort set kun op til vores sommerhus i Sverige og det er ikke HELT primitivt, men ikke Grand Luxe og det passer mig FINT FINT! Der laves mad over brændefyret komfur og man kan bade i søen eller seje ud til den store af vores øer og have det langt mere primitivt, hvis det er det man er til? Forresten er der IKKE tv og det skal der heller ikke være. Vi har en rejse grammofon med gamle lak LP'er. Det er hyggeligt at høre dem. :elsk: :elsk: :elsk:

Nåja, billedet jeg har på er udsigten fra den ene side af den store ø. (Vores ø vel at mærke)
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Ferie hvordan?

Post by Pia »

Det lyder sgu helt fantastisk Céleste! Intet mindre.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Ferie hvordan?

Post by BeritH »

Jeg ELSKER at rejse og jeg håber at jeg får råd til en af de lidt dyrere ture sidst på året.

Jeg vil rigtig gerne tilbage til Kenya og ellers vil jeg gerne til Koh Chang i Thailand. Vietnam har også været på tale, og hvis alt dette bliver for dyrt, så overvejer vi Sao Miguel (Azorerne) igen, men med lidt bedre vejr :-)

Primitiv ferie uden toilet og rindende vand er SLET ikke mig.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Ferie hvordan?

Post by CXEC »

Tak, jeg er ret glad for det. Som regel har jeg min lillebroder og min fader med mig. Det er HERRE hyggeligt, i år kommer lillebroderens kæreste med, så jeg ikke er ene høne i kurven. :hhansen:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ferie hvordan?

Post by misssophie »

i år ved jeg sgu ikke hvad der skal ske, jeg ved ikke hvor meget min ryg kan klare.
men NORMALT er vi til kør-selv-storbyferier (helst forår eller efterår), kombineret med enten hotelferie eller lejet lejlighed længere nede i Europa.

det er fedt at nulre ned gennem tyskland med en overnatning eller to,- for derefter at ende i Østrig eller Schweitz,- der er tonsvis af ting at se på, og en ro der vil noget!

man spiser rigtigt godt, og billigt oven i købet.

man får en masse udsigter med hjem, og gode billeder både på kamera og det "indre øje".

i april var vi i Egypten,- det var også en fed ferie

jeg er opvokset med lejet sommerhus i Danmark, hvilket har bevirket at jeg kender Danmark næsten lidt for godt,- og jeg føler altså ikke at jeg har været på "ordentlig" ferie, når jeg har været en uge i sommerhus i Grenå eller Løkken, eller Bornholm eller eller eller.....jeg skal helst udenlands, og se noget helt andet...
Misssophie
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Ferie hvordan?

Post by Annemaja »

Tja... i masser af år har alle vores ferier vores på ungernes præmisser - hvilket har været super hyggeligt :-) Kunn aldrig drømme om at rejse uden mine børn da de var mindre - og tiden er da også gået så hurtigt med 3 børn, at jeg i dag er super glad for at vi holdt fast i det :-) Så forstår helt din prioritering Pia.

Nu.... er vi bare G og mig - for yngste på snart 18 vil selvfølgelig holde ferie med vennerne - og de starter med Roskildefestival og skal vist så noget sommerhus eller camping ;-)

Så ... vi og vores hunde dapper med vores campingvogn et par uger til Bretagne og Normandiet. Har set langt det meste af Frankrig - men mangler dette område :-) Og så skal jeg med en veninde til Østrig og se VM i islænderridning i august - resten af ferien sejler vi i nogle af vores både eller daser i haven ved poolen, når jeg ikke er hos hestene :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Ferie hvordan?

Post by Pia »

Missophie:
det er fedt at nulre ned gennem tyskland med en overnatning eller to,- for derefter at ende i Østrig eller Schweitz,- der er tonsvis af ting at se på, og en ro der vil noget!


Uh ja! Den slags ture er jeg også vokset op med, det glæder jeg mig til vi skal, måske man skulle planlægge sådan en tur til næste sommer?!

MBN:
Så ... vi og vores hunde dapper med vores campingvogn et par uger til Bretagne og Normandiet. Har set langt det meste af Frankrig - men mangler dette område


Jeg er sgu blevet lidt varm på den der camplet, sådan en fin kombination af telt og lidt 'luksus', Frankrig har jeg rejst meget i, og jeg glæder mig til at vise ungerne landet, som sagt kunne det være en ide til næste sommer.

Ja, ungerne bliver for hurtigt store! Endnu gider de ikke køre for meget i bil af gangen, men som Missopie skriver, kan man jo vælge at tage den med ro. (Eller køre hele natten!)

Til næste sommer er den mindste 3½ og den store 7½, så kan de da godt få noget ud af sådan en tur.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Ferie hvordan?

Post by Annemaja »

Hej igen Pia.

Ja vores unger har været DK og resten af Europa rundt i campingvogn fra de var små. Man kan tilrettelægge kørslen, så den bliver en del af ferien - og på campingpladser er der altid andre børn at lege med :-) Der er uendelige muligheder - og vores unger der nu er voksne elsker at tale om deres ferier og er af og til med stadigvæk ;-) Sjovt nok er de de ture, og ikke charterturene der huskes som allerbedst :-)

Vi har så haft skiftende vogne, der passede til vores aktuelle behov. da alle var meget mindre, havde vi køjevogne med soveværelse til ungerne i bagenden. da de blev lidt større delte pigerne det bagerste soverum, sønnen fik det mellemste og vi sov selv. Vi har også haft Line sovende hos os - og de 2 store separat. Og den vogn vi har nu er opdelt, så Line har sin egen afd. bagerst, og vi sover forrest - og er hun ikke med, så bruger vi hendes soverum og har bare stue i en anden ende. det er bare så rart fleksibelt.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Ferie hvordan?

Post by KatieKat »

Jeg skal en tur til Møn og ærlig talt er det det eneste sted jeg gider tage hen i øjeblikket. Jeg skal dase i haven på Nordfeld og storforkæles af SødeHanne og høre fantastiske historier fra et fantastisk liv fra bedstefar Henrik og så skal jeg nyde en uge med alle de andre parellitosser.

Ellers glæder jeg mig til at Pieton og Sorcha ankommer til det sjællandske. Det bliver skønt at få et par heste at tage sig af igen. :elsk:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply