Træningsplan for 3 årig

Lone

Post by Lone »

Nu har Artig haft 6 ugers ferie. Det har været godt for hende, hun er vokset en smule igen.

Nu er hun jo ifolet og skal så fole engang i maj 2007. Det blir bare så spændende.

Planen er at fortsætte det lette arbejde, med ridning hveranden dag indtil Oktober, hvor hun gerne skal kåres.
Hun skal nu rides frem og frem - og gerne selv søge ned, hvilket hun i sidste omgang viste fin tilbøjelighed til.
Der skal arbejdes mere med hjælperne og hendes fornemmelse for hjælperne skal gerne forfines.

Vi skal lige nå at løsspringe et par gange her i dette kvartal, så hun osse har lært det, men bare et par gange - .

Ellers så skal vi i skoven og på vejene - så meget som overhovedet muligt.

Efter oktober ser vi på det - om hun trænger til lidt ferie igen. så kan hun få et par uger, men helst skal hun holdes i gang med moderat arbejde, til vi rammer januar/februar, hvor det gerne blir svært at ride.

En veltrænet hest skulle kunne holde sin muskelmasse i 6 uger, så vinteren igennem skal der rides, når man kan, for at hun bevarer sine muskler og styrke.
Fra foråret skal der bare rides ture, tror jeg - ved ikke om vi til den tid kan ride uden sadel og ved heller ikke om jeg er varm på bar-rygs-ridning på en ung hest.
Men ellers må hun være håndhest indtil foling til den tid ... eller jeg kan snuppe ridegjorden.

Men hun skal helt klart rides indtil hun foler, for at være i bedst mulige form til begivenheden.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Kåring - oktober?
Hos Springborg i Skævinge? Den sene DV-kåring?

(så skal jeg sgu' se hende :mrgreen:)
Lone

Post by Lone »

Nej, de får sandsynligvis en hjemmekåring på Firfod og vi får lov at komme med.

Du kan da bare komme og se hende engang.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Mmmh...øv.

Jeg skal vist hjælpe én, der skal have kåret en hoppe med føl ved siden.
Følle er forøvrigt efter Zardin, så måske hun kan klemme sig ind hos Firfod? Men der er på den anden side ikke så langt til Skævinge (for tænk hvis jeg skal køre)
Lone

Post by Lone »

Det ved jeg ikke - måske er det bare os - tror ikke de har inviteret alle, men har ikke spurgt.
men man kan da komme og kigge, vil jeg mene.
Post Reply