Vild med beslagsmeden!!!

Post Reply
Lone

Vild med beslagsmeden!!!

Post by Lone »

Jeg er meget glad for min smed. :D Efter næsten 6 måneder, hvor min gamle smed tog nyt arbejde, har jeg prøvet 4 forskellige smede - den ene ringere end den anden. Nr. 1 kom en gang - så hørte jeg ikke mere fra ham, selvom vi havde aftalt en ny tid. Hans telefon var lukket - exit smed!! Han er registreret og findes på HV´s sider. Nr. 2 beskar den ene hest, så den blev halt i flere måneder. Han er registreret og findes på HV´s sider. Nr. 3 virkede ret dårlig til sit arbejde. Uregistreret Nr. 4 er min nuværende smed. Uregistreret En klar vinder. :P Han gør ting som andre smede ikke gør - heller ikke de registrerede: 1.Han tager telefonen hver gang man ringer og han lyder som enhver anden forretningsdrivende - ikke som en mavesur onkel. 2. Han kommer altid til tiden og overholder alle aftaler - helt usædvanligt. 3. Han priser er ganske normale 4. Han har en rar og almindelig adfærd overfor hestene - ikke noget med at slå med hammeren, råbe, skrige 5. Han beklager sig ikke over de andre kunder, sit helbred, sin kone - igen helt usædvanligt. 6. Har har ikke 6 ugers ventetid. 7. Ved tabt sko kommer han indenfor få dage - ikke efter 3-4 uger. [b:10dee36e31]Så jeg er meget betaget af min smed!!! :P [/b:10dee36e31] Jeg overvejede iøvrigt at melde smed nr. 1 til Hestens Værn og brancheforeningen, eftersom han påførte mine heste lidelser ved bare at holde sig væk. Det tog mig 3-4 uger at få en ny aftale med en ny smed. Han er registreret - jeg fil det aldrig gjort - men ville ønske at jeg havde gjort det, da jeg sidenhen har fundet ud af, at denslags numre laver han hele tiden. Min nye smed er ikke registreret - men han er god, stabil og dygtig, som min gamle smed - der heller ikke var reg. Så det at være registreret smed er bestemt ingen garanti for godt arbejde. Det burde det være. Der burde være bedre kontrol med de heste, der findes på Hestens Værns sider!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Troede lige der kom et saftigt indlæg om hvor lækker din smed er :mrgreen: Og så synes du ´´bare´´ han er dygtig og pålidelig :D Men de to egenskaber er nu også værd at fremhæve når man finder dem hos en beslagsmed. Synes jeg hører om flere og flere der har store problemer med at få deres smed til at komme når han er bestilt... Underligt nok - de lever sgi da af kunderne??? :?: :roll:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

ja, du forstår sgu at lokke folk til, Lone :D I øvrigt var jeg stort set det samme igennem, dengang vi flyttede herop - det var rædselsfuldt :evil: Faktisk var det først efter 5 år - FEM ÅR!!!!!!!!! - at jeg fandt en god, stabil smed - registreret oven i købet. :D To år senere pådrog han sig en permanent rygskade og overdrog forretningen til en idiot, der tydeligt nok var bange for hestene. :roll: Men så fandt jeg Johan, og han er bare til at regne med :) :) :) Han er ikke registreret - men han er ganske udmærket og kan ordne hove på Fie uden at dyrlægen skal bedøve hende - og så er han oven i købet billig :!: jo - jeg er også vild med min smed - på den platoniske måde :oops:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

tænk hvor er jeg glad for jeg har en ordentlig uddannet smed som kommer til tiden - tager sin telefon - er registreret - og gør et ordentligt stykke arbejde.... SÅ er JEG menlig ikke nød til at finde en ny smed den dag (og den kommer ) hvor der forlange en uddannelse for at man må beskære andres heste.. Og vi har da fornøjelse af diverse underlig mennesker her i omegen som kalder sig ´´beslagsmede´´.. hvor er det synd for jer som bor et sted de gode smede med den rigtge uddannelse IKKE findes.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Jeanie

Post by Jeanie »

Normalt er jeg meget glad for min smed, men lige pt. er han ikke i kridthuset, da han ikke har været til at få fat i.. :roll: ... Efter at have lagt adskillige telefon beskeder, og skrevet div. sms'er er jeg endelig kommet igennem, og der kom livstegn fra den anden ende !! Jeg endte med at skrive hvad han lavede udover at gå i byen og holde fri, og så kom svaret at han da fik sovet lidt ind i mellem..???.... :? ..Godt så, sendte en besked tilbage om, at det var godt at han sørgede for at få noget søvn, og hvis han skulle kede sig i den tid han evt. ville stå oprejst, ville jeg blive ydrest glad for, om han ville aflægge mine heste et besøg........DET VIRKEDE....så nu har jeg efter 3 dage endelig fået en tid til beskæring og skoning.. Om jeg er træt af min smed...NEJ...jeg er vild med ham, men han skal have et spark i røven engang imellem, og så går det godt det næste lange stykke tid.... Jeanie
Post Reply