Opstaldning Amager

User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Opstaldning Amager

Post by Mia »

Halløj halløj,

Grundet jobskifte er jeg desværre nødt til at flytte min hest(igen - har desværre lige flyttet ham til et super sted, men kommer til at hænge i myldretid dagligt :rat:, hvis han skal blive stående )

Så vil gerne have ham tættere på min bopæl, Ørestaden, og mit nye job, Østerbro.

Er der nogle gode bud?

Jeg ved godt, at jeg nok ikke kan få alle mine ønsker opfyldt, men her er dem, der betyder mest:
- Foldtid mere end 6 timer dagligt
- Indflydelse på foder
- Rimelige bokse, der overholder kravene
- Adgang til oplyst bane, behøver ikke være på stedet

Jeg har været ude og se på:
- Kærgården
- Nyvang
- Strandgården
- Krausesminde

Men vil selvfølgelig gerne kende markedet, før jeg træffer beslutningen.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Opstaldning Amager

Post by aribeth »

det lyder altid helt gak for sådan en jyde som mig når nogen skriver at de gerne vil have deres hest opstaldet tæt på Ørestaden og Østerbro...

Men det må være fordi udtrykket "tæt på" er ret forskelligt fra Køwenhawner til Jyde :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Opstaldning Amager

Post by Mia »

Tættere på end Ganløse :linski: Dvs. mindre end 45 km.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Opstaldning Amager

Post by udlandet »

Alt kommer jo an på om du har bil! Nyvang, der får du vist et problem med foldtiden, tät på ridehus godt nok. Meeen. Krausesminde ved jeg ikke hvordan er nu. Kärgården i St.Magleby? Har de folde? Strandgården, det er stort. Du skal nok bare tage rundt og kigge.
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Opstaldning Amager

Post by Mia »

Jeg har bil.

Jeg er selvfølgelig rundt og kigge, men det er jo ikke alle der annoncerer, og ofte er annoncen heller ikke den rigtige virkelighed, har jeg opdaget... :hhansen:

Men det var også mere, hvis der var nogle erfaringer, så ville jeg meget gerne høre dem.

Kærgården har en lille fold, men kæmpe bokse.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Opstaldning Amager

Post by Ane »

Der er virkeligt få steder der er gode på amager.. det ene jeg har set ligger på nordre kinkelgade i Dragør- Lunah står der - prøv at snakke med hende. Jeg måtte flytte hest fra amager på grund af mudder, så tjek isæt hvor mudret der er nu. Det er amagers weak spot..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Opstaldning Amager

Post by udlandet »

Jeg kan se at der ikke er så meget at välge imellem på Amager. Men det er jo vigtigt at göre op hvad som er vigtigt. Lille eller stor stald. Skov eller ikke skov. Kärgården har jo langt til skoven og der er jo ret trafikeret hvis man skal i ridehuset. Strandgården har eller havde en underlig opdeling af fuldpas og selvpas för i tiden, det gav nogen problemer, men det kan väre ändret. Krusesminde er i närheden af skov og strand, og vel ikke så kämpe stort. Nyvang, der er det meget et spörgsmål om kemi med ejer.... Det er som sagt tät på ridehuset, men også en god bid vej til skoven.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Opstaldning Amager

Post by misssophie »

nu er ganløse jo heller ikke det letteste at komme til, sådan trafikmæssigt

hvis du holder dig til at søge langs køge bugt motorvejen, er du jo hurtigt fremme.
der er mange muligheder i ishøj, greve, solrød området.
Albertslund kunne også være let at komme til, og der er masser af gode områder rundt omkring vestskoven

-medmindre du altså har tænkt dig at skulle ud til hesten før 18.00... der er alt jo præget af trafikkøer

Amager vil jeg absolut ikke anbefale,- der er generelt alt for mange hest på for lidt plads, og meget mudret
(ja, undtagelser kan måske findes...)
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Opstaldning Amager

Post by Ane »

Missphie har ret - mudderet er knædybt nogle steder på amager. Men det er det helt rigtige tidspunkt at lede for man får hurtigt afsløret hvem der har styr på mudderet og hvem der ikke har. Bare giv dig god tid.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge i Dragør/Store Magleby frem for Nøragersmindevej/Tømmerupvej

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Opstaldning Amager

Post by udlandet »

Ane wrote:Der er virkeligt få steder der er gode på amager.. det ene jeg har set ligger på nordre kinkelgade i Dragør- Lunah står der - prøv at snakke med hende. Jeg måtte flytte hest fra amager på grund af mudder, så tjek isæt hvor mudret der er nu. Det er amagers weak spot..

Ikke Dragör, men St. Magleby :lea:
Post Reply