magre heste

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Jeg havde nok købt hende på stedet af ren og skær melidenhed.

Og vi fedede Jensen op her i foråret. Han blev så fin og dejlig. Ingen problemer der... andet end hans ben ikke kunne bære ham.

Sådan en sølle skabning kan vel ikke koste mange basseører? Jeg havde købt den, men jeg er og også styret fra hjertet og ikke fra hjernen i sådanne sager.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Forresten var det Bente herinde der lavede en foderplan til Jensen da vi fodrede ham op. Han havde svært ved at tage på og vi havde forsøgt alt muligt, men Bente vidste lige hvad der skulle gøres.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Post by aribeth »

Jeg ville nok heller ikke betænke mig så meget... står hun ordentligt på benene, er hun rengående, ser hun, ud over at være tynd, fornuftig ud ellers!!

Hun lyder jo fornuftig...

Hvor stor er hun og hvor gammel er hun ??
Og hvad er hun ?

8500.. er da en slant, men på den anden side så kan du få meget sikkert lige så "dårligt" for det dobbelt.

Hilsen
Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Umiddelbart lyder det jo godt nok. Og ja, 8500 er da en slat, men du får 2 heste og hvis du er tryg ved den hest og børn sammen og hvad der nu ellers skal falde på plads. Ellers må du sgu prutte om prisen.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

jeg syens for det første det er altfor dyrt - når hesten ikke er optimaltt passet, når nu man kan få en der er pæn for de samme penge.
Det er osse et sats, om hesten retter sig - kan tage på, blir ridebar, er ødelagt i skelettet, der viser sig andre skavanker -
Jeg har da faktisk set masser af ponyer der har levet af hø og havre, uden at være tynde, så det kan vel ikke helt være derfor-
Katiekat fortæller om Jensen, der blev pæn - men benene kunne ikke holde - og så må man jo sige, at det alligevel ikke var iorden.
Selv har jeg Mocca, som lignede et skelet, da vi fik hende - også hun blev pæn og blev redet, men vi må sande at hun ikke kan holde til ridning eller noget andet arbejde. Havde vi nu købt hende til et af børnene, for mine sidste sparepenge, så havde vi da godt nok været på spanden. Så selvom hun trives, så er det jo egentlig heller ikke lykkedes.

Derfor synes jeg da også godt man kan prøve, man skal bare gøre sig klart at hun måske ikke kan holde til så meget - eller måske er blevet skadet og så vide hvad man skal stille op med det problem.
- Det afhænger vel også af hendes alder - jo yngre jo bedre i den sammenhæng - vel sagtens.
Kunne du aftale med hestehandleren, at have en måned før betaling, for at se hvordan hun udviklede sig?
Og noget helt andet: hvis det skal være din datters ridepony, så er det måske mindre smart hun skal have føl? Det besværliggør jo tingene, når der skal rides efter foling.
Hvem skal passe føllet, mens barnet rider og hvad hvis hoppen blir hysterisk, det gør nogle af dem jo?
aribeth

Post by aribeth »

hmmm ... ja efter de oplysninger mener jeg også hun er noget for dyr... og som Lone skriver, så ved man jo aldrig om der er sket varige mén efter sådan en omgang afmagring... Kan du ikke byde manden det halve ?? (eller mindre)

Hilsen
Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

jo, da - jeg kender flere eksempler på afmagrede cykelstativer, som efter et år med Doktor Grøn er blevet fine heste igen.
Al den stund hun er en 10 år og har gået som elevhest tidligere, så har hun jo næppe værest sådan et magert stabilken ALTID, hvorfor jeg ville tage det ret roligt mht om hendes ben/ryg/andet nu osse kunne holse til almindeligt brug.

Så langt, så godt....men jeg ville IKKE købe hende alligevel.

1)hun er for DYR.
Som en af mine venner ville sige: Man kan jo få en NY til dén pris.
Havde det været det halve - eller max 5500, så måske.

2)hun ER allerede afmagret, afpillet, grim og ormebefængt - og så er hun ifolet igen!??! HUN bliver faneme "sjov" at fodre på vinteren igennem!??!
Og ENDNU mere "sjov" at forsøge at holde i huld næste år, mens føllet patter ved hende!

3: Celine får jo ikke møj fornøjele af hende som ridepony, når hun først skal fedes op fra det nuværende strygebræt-format, derefter skal hun fole, så skal hun gå med føl ved siden - og lur mig, om hun så ikke skal fodres op IGEN derefter!

4)med det penge du skal give i foder, ormekure, smed, foder, mineraler, foder, viatminer, smed, ormekur, dyrlæge - så ka du lige så godt tage skridtet fuldt ud (som sømanden sagde til nonnen) og ofre 15000 på en pæn og ridelig pony i god foderstand - som fx den appaloosa, som pt står ved Per Thybo.

5)Hvad har I tænkt jer at stille op med FØLLET!??!
(og i hvilken stand kan det formodes at være i ved fødslen, når vi tænker på hoppens nuværende tilstand??)

Synd for hoppen - men jeg ville synes, at det var at smide gode penge efter de dårlige.
(kom jeg i rette tid - eller HAR i allerede købt hende??)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Lone

Post by Lone »

[quote:5137c902b6]jo, da - jeg kender flere eksempler på afmagrede cykelstativer, som efter et år med Doktor Grøn er blevet fine heste igen.
Al den stund hun er en 10 år og har gået som elevhest tidligere, så har hun jo næppe værest sådan et magert stabilken ALTID, hvorfor jeg ville tage det ret roligt mht om hendes ben/ryg/andet nu osse kunne holse til almindeligt brug.

[/quote:5137c902b6]

Tjoeh - men rideskolerne har ikke for vane at ifole deres gode skoleheste , de plejer jo gerne at beholde dem, så længe de tjener til føden.....

Og iøvrigt: da vi fik Mocca kom hun direkte fra en jysk ridelejr, hvor hun havde arbejdet hele sommeren - og hun var mindst 150 kg for tynd og kunne hverken trave eller galoppere - og har taget skade af, at blive redet som så tynd. Hendes led er slidte nu, simpelthen.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Stakkels lille Mocca.

Jeg håber du er klogere end mig June. Nu var jeg først kørt direkte ud efter den pony.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply