Balance-sadler

Lone

Balance-sadler

Post by Lone »

Har pludselig fået helt vildt lyst til at købe en balance-sadel:
[url=http://www.balance-rideudstyr.dk/sadler.html]Balance[/url]

De ser da fede ud.

Men man kan da ikke ride engelsk dressur i sådan en, vel?

Måske skulle jeg "sadle om " i ridestil -he,he...
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

De ville sikkert klæde Artig ganske nydeligt. Koster de ikke en mindre bondegård mons tro?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

Næh, de er da ret billige synes jeg... ifht andre sadler jeg gerne vil have
User avatar
Linski
Posts: 146
Joined: Tue 29. Nov 2005 23:27

Post by Linski »

Må man spørge hvorfor? Man får vel ikke meget støtte i en sådan? Og hvis det er for at balancere og sidde uden støtte kan man jo bare tage sadlen helt af???

Men mon ikke man nok kan ride "engelsk" i monstrummet - ihvertfald på hjemmebane, jeg ved ikke hvor godkendt den ville være på en stævnebane. Så meget forskel er der vel i bund og grund ikke på engelsk og klassisk/akademisk. Men jeg ved godt nok heller ikke meget om sidstnævnte.

- Helene
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Man kan sikkert godt ride i sådan en, men jeg ville nødigt prøve på en unghest uden den store balance.

I klassisk/akademisk er det jo meningen man arbejder bæringen ind i hesten inden man sætter sig op og dermed også har en del nemmere ved at holde balancen.

Synes dog du skal lade det komme an på en prøve og se om du ikke kan finde en at låne et sådant eksemplar ved eller tage en hjem i udvalg, hvis man kan det.

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Lone

Post by Lone »

der er da en masse støtte - se bare det sæde!
Iøvrit er der knæpuder under klappen.

Alt andet lige er det nemmere at sidde i sådan en end helt uden - skulle jeg mene.

Artig skal slet ikke have en anden sadel endnu - jeg er bare begyndt at overveje hvilken.......nu skal hun vokse og fole og udvikle sig, så hvem ved hvilken sadel hun kan gå med.

Kunne osse købe den til Pina - men det må jeg nok ikke for Stephanie - det er jo dog hendes hest......
aribeth

Post by aribeth »

Hmmm... westernsadlen er pænt grim syntes jeg, men ellers syntes jeg de ser ret spændende ud.... (westernsadlen ligner en eller anden billig papsadel, selvom jeg ikke tror det er det)

Hvorfor kan man ikke ride letridning i den?
Jeg kan sagtens ride letridning i min westernsadel og der er jo hverken knæpuder eller andet "pjat" i den...

Desuden har jeg oplevet at jeg fik et meget bedre sæde, bedre kontakt og bedre opstilling da jeg kom over i en westernsadel...

Hilsen
Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Hvilken en af sadlerne er det du har overvejet til Artig Lone?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

Jeg kan godt lide den Portugisiske - og de skriver da at man kan ride alt i den.

Jeg har redet letridning i en western - føj for den da............



"Artig-Lone" - det ser da helt naturligt ud - passer til mit navn.......
aribeth

Post by aribeth »

[quote:83505c1f85]Jeg har redet letridning i en western - føj for den da............ [/quote:83505c1f85]

Ej, hvorfor er det så slemt?

Jeg rider nemt letridning i min westernsadel, men jeg rider jo heller ikke på engelsk facon så det er nok derfor jeg syntes det går ganske udemærket :-)

Hilsen
Katrine
Post Reply