Hvad koster smeden?

Lone

Hvad koster smeden?

Post by Lone »

Gir jeg for meget eller hvad?
Sidst gav jeg 2400 kr. for en hest med 4 sko, 2 med 2 sko og en med kun beskæring - ialt 3 timers arbejde - og virkelig pænt arbejde!
( [size=9:a3dbdd52fe]jeg fik vist ikke nogen regning - men jeg ved ikke om det var uden - if you get my meaning[/size:a3dbdd52fe])

Er der egentlig sådan nogle aftaler om priser i smedebranchen?
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Ikke en eneste basseører. Christine der beskærer mine er en god ven og venner hjælper hinanden hvor det er nødvendigt. Så hun beskærer hestene når de trænger og vi hjælper dem hvor vi kan. Fx kommer vi med traileren i denne weekend og kører hendes hest frem og tilbage fra kåring.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Og jeg giver 450 for beskæring + 4 sko, 375 for beskæring + 2 sko, 200 for beskæring.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Det vil sige, at jeg burde give - regne, regne: 1400 kr, efter Lones regning........

Og måske 15-1600 efter Junes priser.

Hulk!

Har I registredede smede?

Og jeg som bor i den næst-fattigste egn i landet.....
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Nix, min er ikke registreret :roed:

Men han kan ordne hove på Fie uden bedøvelse, og det er kvalitetsstempel nok for mig :tommelop:

Men prisen er sgu også et stort plus, skal jeg ærligt indrømme :mrgreen:

JEG ville ikke have råd til at holde fem heste på Lolland, er jeg bange for.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Det har jeg heller ikke - jeg gør det bare alligevel.....
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

Min smed er registreret, 250 for beskæring, 1000.- med sko uanset størrelse.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Post by Berit »

vores smede er ikke reg.de har dog kørt med deres fader hele deres liv som var reg. smed, så da deres fader holdte var det for os naturligt at fortsætte med sønnerne, de er dygtige begge 2 for en beskæring giver jeg 200 ved flere 180 for sko skal jeg give 600 for 4 incl beskæring og 400, for 2 incl beskæring af alle 4 de går dog barfodede alle sammen.

vh berit
Mon de har tabt os bag en vogn fra USA
Lone

Post by Lone »

Det lyder somom de registrede bare er dyrere - så man må tro, at de også er reg. hos Told og Skat!!!!
User avatar
Baloozhi
Posts: 70
Joined: Sun 20. Nov 2005 23:16

Post by Baloozhi »

Vores smed tager 857 for beskæring på 4 hove på den ene hest, og beskæring + 2 sko på den anden hest.

Han er reg. i alle ender og kanter og laver bare ALDRIG uden regning. Men uanset hvad vil jeg bruge ham så længe han vil have dem, for aldrig har jeg set så godt arbejde lavet. Omhyggelig ud over alle grænser.

Og så er den ene hest jo lidt en bestemt dame, og den anden er nogen gange lidt bekymret over det at skal have smed. Men med denne smed har der aldrig været noget. Han er bare stille og rolig med sit kropsprog og det hele.
Venlig hilsen
Baloozhi
Post Reply