Strøelse Spåner eller Træpiller?

User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Godzilla »

I æslernes løsdrift bruger jeg gummimåtter i bunden. De isolerer og er blødere end gulv.

Derover bruger jeg træpiller som jeg synes er det nemmeste og billigeste jeg har prøvet indtil nu.

Jeg har ikke prøvet sand men det lyder tiltalende. Er der ikke fare for sandkolik hvis man fodrer strå ud i sand?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Annemaja »

Vores heste kom på træpiller for 1½ måned siden. De har indtil da stået på spåner - og for lang tid siden på halm.

Træpillerne er geniale. De er tørre, lugt- og ammoniakfri og lette at muge i og have med at gøre. Og lidt billigere end spåner.

Så stalosan og træpiller giver et dejligt staldmiljø :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by gukuvi »

Efter i flere år at have kæmpet med udmugning og måttet give op og købe mig til det via en mand med en staldcat er jeg nu gået over til træpiller.

Hvilken lettelse, bare jeg dog havde tænkt på det for længe siden.

VH Gunni.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by annetteB »

[quote:28225eb14b]Træpillerne er geniale. De er tørre, lugt- og ammoniakfri og lette at muge i og have med at gøre. Og lidt billigere end spåner.[/quote:28225eb14b]

Faktisk er de herude endog MEGET billigere end spåner!!
:jeanie:

-og fedlinge som Cooper kan ikke æde dem, hvilket i mine øjne er den ALLERSTØRSTE bonus!
(selvom han prøvede ihærdigt den først uges tid: skam få den der giver op - bare fordi de ikke kunne spises igår betyder det ikke nødvendigvis at de ikke kan spises idag! :lea:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by 99E »

[quote:08f5dce4d4]han prøvede ihærdigt den først uges tid: skam få den der giver op - bare fordi de ikke kunne spises igår betyder det ikke nødvendigvis at de ikke kan spises idag![/quote:08f5dce4d4]
Insanity: Doing the same thing over and over again, expecting a different result...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by annetteB »

[quote:8620f3226a]Insanity: Doing the same thing over and over again, expecting a different result...[/quote:8620f3226a]

Genial definition! Den skal jeg huske!
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lena »

Jeg vil prøve at lægge et lag træsmuld i bunden og halm ovenpå....... Og hvis UNIK får den store boks til marts som lovet, så skal vi prøve lidt af hvert.......
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by MetteboDeluxe »

[quote:e1f18da973]Faktisk er de herude endog MEGET billigere end spåner!! [/quote:e1f18da973]

Hvor meget billigere er det?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by annetteB »

[quote:ec81992e73]Hvor meget billigere er det? [/quote:ec81992e73]

MEGET. så meget at jeg ikke ét sekund var i tvivl om at hestene skulle stå på piller i år da jeg så prisforskellen. Men jeg kan ikke huske det i kroner og ører lige nu. Halm var på forhånd udelukket pga risikoen for Coopers eksplosion.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Zanne »

[quote:6ac5cfd291]å meget at jeg ikke ét sekund var i tvivl om at hestene skulle stå på piller i år da jeg så prisforskellen. Men jeg kan ikke huske det i kroner og ører lige nu[/quote:6ac5cfd291]

Hvad blev der af sandbunden :hva:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Post Reply