Styr på julen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Styr på julen

Post by Godzilla »

You can gem you under the dyne, until the jul is passed away. :linski:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lisbeth Sejberg

Styr på julen

Post by Lisbeth Sejberg »

[quote:5116ed7282]What dælen do i do??? [/quote:5116ed7282]

Hvis du stopper brat med Julonix, bliver du nok sådan helt Gertrud Sand-agtig og pisker rundt og plastrer hele hytten til i julepynt og står og hyler kysselysten op under misteltenen :hhansen:
Mvh. Lisbeth
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Styr på julen

Post by Frieser9460 »

Styr på julen? Hm... that depends... :ehj:

Julegaverne er købt og bliver pakket ind i morgen (mangler bare at lægge sidste hånd på min mormors scrapbog), og eftersom vi ikke skal holde jul herhjemme, er der ikke noget mad, der skal forberedes. :hhansen:

Julepynt og juletræ har vi valgt helt at droppe i år pga. vores 2 "små" terrorister; alias huskatten Bartok og Siameseren Turandot, som i forvejen er ved at rasere hele huset. Kan liiiiige tænke mig til, hvad der vil ske, hvis de blev præsenteret for al den skønne julestads! :-o

Så vi vender frygteligt tilbage næste år, når de er blevet voksne og (forhåbentlig) er faldet lidt til ro. :lol:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Styr på julen

Post by annetteB »

[quote:50225babc5]Skal jeg nu også ud at købe gaver til jer ?? [/quote:50225babc5]

Gu skal du da ej!
(men du kan medbringe en lille 10-20kroners dims til hærge-pakkespil efter maden!

[quote:50225babc5]kan hun ikke gi den gave til en anden ?? [/quote:50225babc5]
Nej. Sådan leger man ikke med min svigermor: hun VIL være sød!
....men det ER kun en lille (og nyttig) gave.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Styr på julen

Post by annetteB »

[quote:15b6fd6e0a]ok jeg medbringer en pakke til pakkeleg.

Så er I sq osse selv ude om det [/quote:15b6fd6e0a]


UHA - jeg frygter allerede det værste....eller i hvertfald det næstværste!
:lol:

Claus var til juleafslutning med tilhørende pakkeleg hos grønspætterne(læs:hjemmeværnet) i sidste uge og medbragte i den anledning tre pakker:

1) en STOR og interessant knitrende pakke (som indeholdt et kilo vietnamesiske kartoffelnudler, som er grå og ser aldeles uspiselige ud)

2)en lille, tung og firkantet pakke (indeholdende tre pakker rosiner)

3) samt - som kronen på værket: en pakke med et yderst suspekt udseende!
.
.
.
.
.
.
.
.
som indeholdt en kreativt indpakket banan og to mandariner....men gæt selv, hvad den så ud til at indeholde! Og gæt selv, hvor mange af de (fortrinsvis mandlige) hjemmeværnsmedlemmer der på det nærmeste fik akut berøringsangst over for lige netop DEN pakke!
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Styr på julen

Post by Godzilla »

:viben: :viben: :viben:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

Styr på julen

Post by QueSera »

Julestress - hvad er det ?..............ikke et ord der findes i min ordbog.

Det er bare så meget in at være stresset - men hvorfor ødelægge julen med stress? Det handler jo om hygge - ikke :-)

Har i dag købt den sidste julegave, og vil vil nye bruge aftenen på at pakke gaver ind, få strøget tøj, gøre rent ved undulaterne, pakke alle pakkenelikkerne til imorgen, hvor turen går sydover til Horsens. Her skal jeg julehygge sammen med min skønne familie :-)

Er der en ting eller 2 jeg ikke når - ja så er det bare ærgerligt. Julestresset gider jeg ik' at være.

Knus Gitte
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

Styr på julen

Post by QueSera »

Smukke-Ped,

Der tager du fejl - se min søde far har sagt han vil holde Jul i år. Det betyder: Gitte kommer du og arrangerer det hele og laver maden.

Selvfølgelig gør jeg det - at lave julemad er rent hygge :-) Og imens kan min søn og min far nok få styr på så mange andre ting, så som at få standet juletræet, som måske først lige skal fældes - og sidenhen få det pyntet med det fra aalborg medbragte juletræspynt. Det havde været 10 gange lettere selv at være vært !

Men hyggeligt bliver det - også selvom min far måske ikke har fået købt alt ind jævnfør den lange indkøbsliste han har fået :-) Bare han har husket at købe ænderne :-)

Knus Gitte
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Styr på julen

Post by annetteB »

[quote:74e3d718d1]Hvornår skal jeg lande ?? [/quote:74e3d718d1]

Aner det ikke? Operaen starter ikke før den fede dame synger - og vi spiser ikke før du er der!
:lea:

Jeg hører fra min svigermor imorgen hvornår HUN har tænkt sig at dukke op, men hvis du kommer ved fem-seks-halvsyvtiden er det sikkert ikke helt skeløjet. I bedste fald er alting klart og vi er vildt overskudsagtige og byder dig på hjemmelavet konfekt og varm the med rom.......mere sandsynligt er vi halvfærdige med alting og du bliver bedt om at røre i sovsen, støvsuge på badeværelset eller lign. huslig gerning.
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Styr på julen

Post by annetteB »

[quote:5f07e18d4e]Ungerne bliver afhentet ved 5 tiden og så skal jeg lige kigge til hestene og så er jeg klar til bad og på vej. [/quote:5f07e18d4e]

dét er bare en gravtale...eller var det en aftale?
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply