Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by Nina »

Jeg er nu blevet diskuteret og "endevendt" af ret mange mere eller mindre ærede medskribenter herinde.

Jeg er blevet skudt i skoene - at jeg da "bare" lige kunne have tænkt mig om - og det er nok rigtigt nok. (99E)

Men at moderatorerne herinde - superstriglerne - OGSÅ tillader sig at "psykoanslysere" vennen min
- med henvisning til - at han jo selv har lagt navn og hjemmeside til ... - så han kan jo nok godt tåle det ... :linski: :ehh:
Kan I andre godt "tåle" alskens mudder og lede kommentarer - hvis I har en hjemmeside???

Dét forholder jeg mig ret meget undrende overfor ..

Men de ærede superstrigler kan vel fremlægge en doktorgrad udi at
analysere folk .. ?

Hvordan kan man udlede - at bare fordi man lægger sine kunstneriske evner ud - så også skal beskyldes for at være en bøsse - eller dét, der er værre???
(Ok - nu er det jo ikke slemt at være bøsse, tror jeg - men han er jo nærmest blevet beskyldt til at være alt muligt!) :opkast:

Spar mig venligst for Jeres udlægning af MINE præferencer så!!!

Tråden var noget "gifteknivsagtigtigt noget" - men det afstedkom nogle MEGET ubehagelige skriblerier ang. min ven. :oeje:

Jeg er også blevet klar over, at tråden her er blevet videregivet til min ven.

"Tak for det" - og jeg ved også, hvem det er.

Men - hvad vedkommende IKKE ved - det er - at den oprindelige tråd var afstedkommet af en tidligere snak/joke med min ven - og jeg egentlig slet ikke har i tanke om at "afsætte ham"!

Venlig hilsen
Nina

PS. Mine skriblerier herinde afstedkommer garanteret ikke de helt store ballader i mit univers - og heller ikke mine relationer til min ven - men stadig er jeg af dén mening - at visse har langt overskredet mine grænser for almen pli! :tommelned:
Og jeg ved godt, hvem det er - der har været så "flink" at videresende denne tråd til ham.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by 99E »

Nu er det godtnok en slutrespons - men jeg synes alligevel du skal have denneher med:
Jeg synes det er morsomt, at jeg skal nævnes som DEN der har sagt du skulle have tænkt dig om - mens du ikke vil nævne "sladderhanken" ved navn.

Når det så er sagt: Hvis man har en offentlig tilgængelig hjemmeside kan den findes. Og diskuteres.
Havde du også bedt indlægget slettet, hvis en anden tilfældigvis havde fundet sitet og lagt det til debat herinde?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by annetteB »

[quote:6de9c9f572]Når det så er sagt: Hvis man har en offentlig tilgængelig hjemmeside kan den findes. Og diskuteres.
Havde du også bedt indlægget slettet, hvis en anden tilfældigvis havde fundet sitet og lagt det til debat herinde? [/quote:6de9c9f572]

Det er jo egentlig et spændende spørgsmål.
:ide:

Som jeg forstod det tidligere Nina var dét du var ked af ved tråden egentlig at du selv havde lagt linket herind ifb. med trådens startindlæg og dermed var blevet "bagmanden" bag dét der udviklede sig til en ganske uhildet, ganske uproffesionel, ganske overfladisk funderet og ganske personlig vurdering af både kunstværkerne og manden bag disse, som er din personlige bekendt og (efter hvad jeg kan forstå fra dig) et behageligt menneske.

Men dét har jeg så misforstået, åbenbart?
Dét du er ked af, er simpelthen at de strigler og superstrigler der har skrevet i tråden i mere eller mindre usødt grad har tilladt sig at lufte deres uproffesionelle, dårligt funderede og ganske personlige vurderinger i tråden?

Dét er sgu da heller ikke høfligt gjort, det kan vi da hurtigt blive enige om.
Men det er jo svært at gardere sig imod andre folks uhøflighed.

Jeg indrømmer, at var jeg selv uforvarende klikket ind på mandens hjemmeside, var jeg næppe blevet hængende ret længe derinde, og jeg ville da SLET ikke have kommenteret hjemmesiden, kunstneren eller kunstværkerne hverken i hjemmesidens gæstebog (hvis en sådan findes) eller andetsteds på nettet.

...Men jeg er ikke en bedre person, end jeg nok ville have fniset ret højt af enkelte af billederne og de associationer og erindringer de gav mig - muligvis ville jeg endda have hidkaldt Manden Min for at han skulle have et billigt grin osse, hvis han var lige i nærheden og ikke var optaget af noget vigtigere end at pille næse.

Og dét er ikke fordi jeg vil opkaste mig selv som kunstkritiker eller overhovedet har nogen særlig viden om hverken kunst eller om hvad kunsten siger om kunstneren.
Men det er min erfaring at en subjektiv og spontan beskrivelse oftest siger mere om beskriveren end om det beskrevne. Således osse her.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by Diane »

Se, det er jo mobbeeffekten i sin fulde udstrækning. Der startes en tråd, mobning og nedrakning foregår, offeret bliver ked og ønsker at trække tingene tilbage – og bliver så mødt holdningen, at mobningen er deres egen skyld, fordi vedkommende bare kunne ”lade være” (Med at være fed, eller smuk, eller klog, eller dum, eller rig, eller prøve at hjælpe sin ven med at finde en kæreste).

Det er mobberne, dem der nedgør Nina’s ven, bare for at være lede og ondskabsfulde, bare fordi de kan, det er dem der skulle være kede og flove og skamme sig. Det kan da aldrig nogen sinde være Nina der skal bære skylden for hvad andre gør – men igen, sådan er det jo med mobning; det er offerets skyld, aldrig dem der mobber.

Det bekræfter mig så bare i, at her på strigler, er det helt almindeligt acceptabelt, at glemme respekten for det enkelte individ, at glemme alle etiske og moralske spilleregler i ytringsfrihedens hellige navn.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by annetteB »

[quote:2674ab5c4c]Det er mobberne, dem der nedgør Nina’s ven, bare for at være lede og ondskabsfulde, bare fordi de kan, det er dem der skulle være kede og flove og skamme sig. Det kan da aldrig nogen sinde være Nina der skal bære skylden for hvad andre gør – men igen, sådan er det jo med mobning; det er offerets skyld, aldrig dem der mobber.[/quote:2674ab5c4c]


Jamen jeg synes da HELLER ikke at det kan være Ninas "skyld", at hendes tråd endt på en anden og værre måde end tænkt.

Spørgsmålet ER, om "dem der mobber" har gjort det med dét ene formål at være "lede og ondskabsfulde bare fordi de kan"??
Dét tror jeg nemlig ikke.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg sad lige og læste en anden debat, og der meldte spørgsmålet "er mobning så okay?" sig i min hjerne. Der er skræmmende Diane, at vi begge kan tænke dén tanke på samme tid.
/SL
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by Diane »

[quote:407ca83d27]Spørgsmålet ER, om "dem der mobber" har gjort det med dét ene formål at være "lede og ondskabsfulde bare fordi de kan"?? [/quote:407ca83d27]

Næ sikkert ikke, det tror jeg heller ikke alle dem der mobbede mig igennem min barndom gjorde.

Men det gør det da ikke mere i orden?
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by Annemaja »

Tja Nina.......

Må indrømme at også jeg er lamslået over den grimme tone og latterligørelse, der viser sig i din tråd. Det siger da mig en del om de skribenter, der ytrer sig.

Synes desværre også tonen her inde er under gulvbrædderne for manges vedkommede - det underlige er, at de samme skred fra HN fordi de var utilfredse med tonen der.... :ehh:

Ærgeligt - og dybt dumt...

Man skal åbenbart, når man laver en tråd her, tænke i og tage forbehold for, at div, bonderøvsmentalitettænkere keder sig så bravt at underholdningen ligger i at nedgøre andre her.

Klamt - men det her forum er åbenbart blevet en slags skraldespand for folk der ikke har andre steder at gylpe...

Gylp fra mig ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by -HeidiZ- »

Diane: Hvor er jeg enig.

Jeg ville også blive rigtig tosset og derefter ked af det, hvis en god ven af mig blev nedgjort på den måde. Og det tror jeg egentlig også i andre ville gøre.

Så Ninna, jeg kan så absolut godt forstå din reaktion
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Slutrespons fra mig ang. over div. genstridigheder herinde

Post by -HeidiZ- »

Hov, kom til at trykke udfør i stedet smilier :afro:

Jeg synes her er hyggeligt at være herinde, men nogle skribenter synes jeg bare til tider udvikler en ret så utiltalende attitude - og jow, jeg tror dælme ofte det er fordi at folk kan tillade sig at gå rimelig meget for langt herinde, før fælden den klapper.
Og så er der også dem, som evig og altid skal få alting til at gå op i p!k og p@tter - ærlig talt, der er da lavet sikkert andre gode forumer til den slags. Men måske er det bare min humor (eller mangel på samme), som ikke rigtig kan være med her..
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
Post Reply