Hvem leger Google [Bot]

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Hvem leger Google [Bot]

Post by Nina »

I onlinelisten var der lige før en "grå" bruger, der kalder sig "Google [Bot]?

Undren fra
Nina
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by LeneP »

google bot er googles "spion", der opfanger ord og opdaterer til søgemaskinen. Teknikken kan kontrollere, at det faktisk er google og ikke en intruder.

Agnes
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Nina »

JEP! Agnes. :askepot:

Men det kan også misbruges af folk, der ikke "gider" at logge ind på normal vis.

Man kan faktisk få adgang til sites, hvor man ikke er ønsket - eller ikke har adgang .. se lige her: :mettebo:
http://www.larsbachmann.dk/udgiv-dig-fo ... e-bot.html

OK - nu er jeg ikke særlig paranoia - men jeg undrer mig bare. :linski:

Og jeg vil da gerne advare imod "ting og sager", der måske kan gøre mere skade end gavn. :-)

Og nu har jeg vist lige givet en "opskrift". *GGG*

Venlig hilsen
Nina
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by LeneP »

Jo, Nina, men så er det det bliver et spørgssmål om man stoler på at teknikslaven har styr på det. Måske farmerfyren også er lidt vågen hvad det angår?

Agnes
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Nina »

Man har jo altid lov til at undre sig - og give spørgsmålet videre, tror jeg. :-)

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Teknikslaven
Administrator
Posts: 240
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:36

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Teknikslaven »

Det er såmænd Google Bot, der leger Google Bot. Vi har en 20-30 andre botter også, men det kunne da godt være, jeg skulle se, om jeg kan få fjernet dem fra online-listen, så de ikke forvirrer/forskrækker. :anonym:

Det er forresten ret sjovt at "lege hacker" ved at udgive sig som Google Bot... meeeen det er lidt spildt på et offentligt tilgængeligt forum :floejt:
Mvh.
Teknikslaven
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Nina »

Ja - men nu var det jo heller ikke fordi, jeg ville lege "bussemand" - men jeg ved jo godt, at du ikke kan være onlline 24/7 og overvåge det hele - så det var kun for at være lidt behjælpelig og sige, hvornår jeg havde opdaget denne "gæst". :-)

Så var det lidt hurtigere at gå igennem loggen.

Venlig hilsen
Nina
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Zanne »

Hold op hvor har jeg set Google-botten mange gange, siden du først gjorde opmærksom på det Nina.

Gad vide omden bot, finder det sjovt at læse indlæg.......
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Teknikslaven
Administrator
Posts: 240
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:36

Re: Hvem leger Google [Bot]

Post by Teknikslaven »

Nina wrote:Ja - men nu var det jo heller ikke fordi, jeg ville lege "bussemand" - men jeg ved jo godt, at du ikke kan være onlline 24/7 og overvåge det hele - så det var kun for at være lidt behjælpelig og sige, hvornår jeg havde opdaget denne "gæst". :-)

Så var det lidt hurtigere at gå igennem loggen.

Venlig hilsen
Nina

Jamen, jeg sætter bestemt også pris på opmærksomme brugere :kindkys: Det gør det alt andet lige lidt nemmere, når folk gider bruge et par sekunder på at fortælle mig, at der (måske) er noget jeg bør se på. Jeg bruger jo ikke forummet helt så meget som visse andre :lea: så jeg opdager ikke alle de "småting", som kan genere almindelige brugere :roed:
Mvh.
Teknikslaven
Post Reply