Udvikling i det danske sprog.Grimme ord bliver almindelige

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Udvikling i det danske sprog.Grimme ord bliver almindelige

Post by annetteB »

Jeg er da egentlig ligeglad med hvad folk kalder hinanden - på en måde er det da interessant, at den slags ord kan udvikle sig til en slags kærlige ord - måske blir bornertheden mindre på den måde?
Det kan man da håbe - selvom jeg næppe nogensinde ville kunne komme til at sætet pris på, at min kæreste præsenterede mig som sin "fisse"..... ahem...... - jeg ville nok skyde ham , eller slå ham i gulvet og skride.


Sig mig en gang? Har du læst "My Life On A Platter"??
I denne bog bruger hovedpersonerne inden en pligt-par-middag nogen tid på at finde virkeligt afskyelige kælenavne, som de kan bruge om hinanden under denne kedsommelige event.. De bliver enige om, at manden skal kalde konen (en lettere buttet model) for "Fede Svin"- forkortet F.S, for at vække tilhørernes interesse, så de spørger ind til det - og konen tilsvarende tiltale sin mand som "lille kvabsede mandsling"
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Udvikling i det danske sprog.Grimme ord bliver almindelige

Post by LoneR »

næh
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Ej Aribeth

Post by Kikærten »

aribeth wrote:For satan da en lortejordemoder... hun skulle sgu have sådan et los i røven...dumme møgkælling...

NÅ!!! gæt selv om jeg ville synes det var i orden om en jordemoder bad mig om at bede og forbød mig at bande... for helvede mand...



Nå er det dig der har klaget over jordemoderen? Jeg læste om det i en avis. Synes godt nok, den var langt ude - ja altså jordemoderen.
Små gule der kan og vil
Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Re: Udvikling i det danske sprog.Grimme ord bliver almindelige

Post by Zenna »

Jeg tror næsten jeg vil kalde mig udlandsdansker.. Bor jo neee på Falster.. Og har fast tradition med at hjælpe på en rideskole i Albertslund hver sommer når der er ridelejr..
Lad mig bare sige at det er en oplevelse... Har haft den tradition siden 97 (har været ca 15 år) tror jeg det er.. Dengang havde jeg ikke selv et kønt sprog.. Er selv født og opvokset (indtil 96) i Rødovre..
Jeg kan tydeligt se at sprogets udvikling går hurtigere i KBHområdet end på Falster.. Men sådan er det sådan set med alt.. Fra det er startet i KBH til det kommer hernee, går der lige et år eller mere :hhansen:

Men hvad det der 9-15 årige tøser ikke kalder hinanden i venskab.. Og endnu værre når de blir uvenner :minna: Det er lige før jeg blir bange.. :-o
"Hva så mors lille skede?" :mettebo: :nej: Den er altså bare for klam...

Jeg har ikke prøvet at føde endnu, men jeg tror næppe, at en jordmoder skulle snakke sådan til mig under en fødsel.. :brok:

Er edermanme et bandeord?? :ehh: Bruger det tit..

Hvad angår at skulle på wc, så kan jeg da huske at man i en periode brugte "Stort" og "småt" meget.. Hvad blevet der af det..

Herhjemme laver jeg gerne en sang om at jeg skal på lokum.. :viben: Synes selv jeg er meget morsom, når jeg sidder i sofaen og leger jeg kan rime og synge, for derefter at forsætte mens jeg sidder der på tønden.. :ehj:

Men det er jo ikke kun sproget der udvikler sig.. Det er jo også den social omgang(ka misforståes, behøves det ikke) med hinanden.. Enten er man best friends eller også er man fjender.. Ihvertfald blandt unge.. Eller er det bare mig der ser det?
Hov langt indlæg.. :minna:
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Udvikling i det danske sprog.Grimme ord bliver almindelige

Post by xtiny »

Jeg har så lige genlæst "Harboør Folk"- og selvom de allesammen er gudelige (Indre Mission), og nogen af dem går i seng med hinanden før, de bliver gift, så siger de røw. Ja, det vestjyske med w.

Det studsede jeg så lidt over ved genlæsningen. :minna:

På Fyn hedder omtalte legemsdel så "mølle"- af uransagelige årsager...
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply