Respektere hans ønske

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Re: Respektere hans ønske

Post by aribeth »

jeg har aldrig kaldt mine mostre/onkler/tanter/fastre/morbrødre og så videre nogen af delene... de har da bare heddet deres navn?

Men jeg har godt vist at Kaja var mors søster og altså min moster og at Jens var min fars bror og så videre...


Katrine
User avatar
Stute
Posts: 29
Joined: Thu 20. Nov 2008 12:37

Re: Respektere hans ønske

Post by Stute »

hva med og lade pigen bestemme? Jeg mener hun vil vel kalde ham det der falder HENDE naturligt. Den der med vi kalder dem og dem det og det SKAL vores børn død og helved lære!! NEJ de skal ej De kalder folk det der falder dem naturligt- MEN man kan stadig lære dem at det ER deres morbror OG onkel.

Jeg bruger onkel- men min mor har ingen brødre- kun søstre og de hedder nu mostre.
3 bokse udlejes i 6040 Egtved!
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Respektere hans ønske

Post by Kikærten »

Børn er rigtig gode til at holde styr på det med familierelationerne.

Et vennepar havde denne morsomme oplevelse:

Lille Casper i børnehaven til pædagogen: Jeg skal hjem til farmor og morfar i weekenden.

Pædagogen: Det hedder farmor og farfar.


Nej, det gjorde det så ikke, for begge sæt bedsteforældre var skilt, og så var farmor og morfar faldet for hinanden og havde giftet sig.
Små gule der kan og vil
PiaK

Re: Respektere hans ønske

Post by PiaK »

Hehe Kikært, det havde været bedre hvis det var farfar og morfar :hhansen:
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Respektere hans ønske

Post by Tristan »

Hø, jeg gad godt at se pædagoggens ansigt, hvis knægten havde sagt morfar og farfar!
Kanon! :hhansen:
Post Reply