Et babyspørgsmål...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Micita
Posts: 217
Joined: Wed 12. Jul 2006 21:50

Re: Et babyspørgsmål...

Post by Micita »

Hold ud. Det ordner sig. Han spiser når han er klar :-) Bliv ved med at tilbyde og gerne noget han selv kan holde og selv putte i munden. Lad ham være en del af jeres måltid og lad ham smage på det i spiser (så længe det er velegnet). Køb hagesmæk med ærmer og vask gulv, bord og baby bagefter.

Martin var presis sådan for et halvt år siden. Han ville kun have bryst (ofte) og absolut ingen andre former for mad. Ingen flaske, kop eller ske. Vi prøvede og prøvede og blev mere og mere frustrerede for jeg skulle jo snart på arbejde igen. Pludselig en dag var han selv klar og nu går alt ned :aribeth: Da var han 9 mdr - tålmodighed........

Ang. bidingen anbefaler jeg også å trykke ham ind mod brystet i stedet. Det gør utrolig nok mindre ondt på dig og han får svært ved at bide igen med munden fuld af bryst. Det er nok kun en fase.
aribeth

Re: Et babyspørgsmål...

Post by aribeth »

Det med brystet virker!!!! jeg har presset brystet ind mod ham når han har bidt og så stopper han med det samme... nu er det kun hvis han falder i søvn der kan komme et lille nap!!!


Han vil overhovedet ikke have noget med ske lige for tiden... hanbliver sur og kniber munden sammen... det er lidt træls, han SKAL jo have sine d-vitaminer, men ellers spiste han da igår lidt kartoffel og lidt tomat... men det fik han også selv lov at sidde og gnaske i...

og Egon hjælper med oprydningen... han spiser alt der kommer ned på gulvet .... :hhansen:



Katrine
Micita
Posts: 217
Joined: Wed 12. Jul 2006 21:50

Re: Et babyspørgsmål...

Post by Micita »

Dejligt :mikkel: Det der brystbiding gør bare så utrolig nas :-o
PiaK

Re: Et babyspørgsmål...

Post by PiaK »

Jeg drypper bare D vitaminerne direkte i munden på Jens.

Supergodt tip, det med ikke at bide :katiekat: fedt det allerede har hjulpet.

Jens gad intet æde i går (ud over mælk), i dag har han så spist for en hel vuggestue allerede :hhansen:

Det går lettere når andre end jeg mader ham! Måske fordi jeg repræsenterer lækker mælk pakket ind i bløde bryster :ehh: :viben:
Post Reply