Vi banner trolls

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Vi banner trolls

Post by LeneP »

Hej Buusser

Ja, det er en lang historie med alle de navne.
Jeg startede med at hedde noget med u, så var der en "kald mig Ib hvis..."-ordveksling med SL, der en kort periode fik mig til at ændre mit navn til Ib, hvorefter jeg som jeg husker det tog A-navnet - vist for ikke at blive rodet sammen med et u-navn på hestenettet. Da Lone valgte at lægge et irl-navn ud ændrede jeg i protest til et L-navn. Det ændrede jeg til et andet L-navn (mit nuværende), men undervejs ændrede superstriglerne mit brugernavn til det irl-navn, de havde offentliggjort.
Måske de slog hjernen til og nåede frem til at det nok ikke var helt fint, så de valgte i stedet at låse mig på A-navnet, men har åbenbart nu indset, at det måske ikke er en helt fair behandling af brugerne, at nogle selv bestemmer deres navn og andre får påduttet et af superstriglerne, så nu kan jeg igen selv vælge brugernavn og har foreløbig valgt at hedde lenep.

Når man skifter navn bliver de gamle tråde noget svære at læse for ikke-indviede. Det er nok derfor jeg har skiftet navn igen - for at gøre sammenkædningen af et irl-navn med et brugernavn lidt besværlig for ikke-indviede. Ikke fordi jeg ikke står ved hvad jeg har skrevet, jeg har det bare som langt de fleste brugere herinde, at når alverdens sagkundskab råder en til at være anonym på nettet, så er det det jeg søger at være. Se fx. kampagnen netsikker-nu 2009, der fortæller hvorfor man ikke skal lægge sit navn på nettet i enhver sammenhæng.

Det bedste ville jo være, hvis Lone krøb til korset og slettede irl-navnet fra egne og peds indlæg (andre har vist ikke villet deltage i den fest?), men der tror jeg vi er ude i en principsag af dimensioner, der nok gør det svært - for dem.

Det uhyggelige ved historien er altså, at ser en superstrigle sig gal på dig, så risikerer du, at hun sætter en andens eller dit irl-navn på en brugers indlæg - ligesom du risikerer, at hun sammenkæder dit brugernavn med et irl-navn, som måske er dit, måske er en andens.
Små fora som dette bygger vel mest på tillid og den tillid er umulig at have pt - måske også derfor al den snak om lovgivning er fjollet, for en ting er hvad der står og ikke står i loven, en anden er om "kunderne" kommer igen, hvis man som erhvervsdrivende har snydt på kanten af lovens rammer. De fleste af os ved jo godt, at man umuligt kan have en lov for enhver tænkelig situation, det er derfor det meste faktisk reguleres af almindelig god skik og ikke af lovgivning - bare ikke her.

leneP
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Vi banner trolls

Post by KatieKat »

Er det ikke ved at være på tide at flytte den her tråd ned blandt de andre så den ikke står øverst hele tiden. Så interessant er den vel heller ikke længere.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Re: Vi banner trolls

Post by aribeth »

Det er hermed gjort Dorthe :-)


Katrine
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Vi banner trolls

Post by LeneP »

Fordi, ped, at det ville beskytte dig.

Du må godt kalde Tib en nar, så længe Tib-navnet ikke er knyttet til en irl-person, men så snart du henviser til en irl-person, så er det ikke tilladt at slynge om sig med diverse udtryk.
Det er også derfor at dette eksperiment ikke har meget med virkeligheden at gøre og derfor al denne snak om lovgivning er omsons. Lovgivningen på netområdet er langt bagefter, det stiller krav til netbrugerne om at tænke sig om.

I øvrigt har superstriglerne mindst 2 gange før slettet navne.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Vi banner trolls

Post by LoneR »

jeg synes da også det er en yderst besynderlig og ondsindet ting, at skrive folks rigtige navn herinde i trådene, hvis ikke de selv vil have det frem?
Især når de selv fremstår med et alias - og hvem gør ikke det herinde?

Hvad sker der lige for det?

Hvor er jeres tanker henne??

Hvad bliver det næste?

Lone
Post Reply