Rollkur til debat igen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Rollkur til debat igen

Post by FruTusse »

Så lige dette på et andet forum:

http://epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/ ... 8776b7354e


Håbet er lysegrønt, meeeen......tvivler desværre ved nærmere eftertanke
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Rollkur til debat igen

Post by FruTusse »

Aaaarhhh...pis,

Hvorfor tager den nu ikke hele linket med :brok: :brok: :brok:

Prøver igen

http://epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/ ... 8776b7354e
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Rollkur til debat igen

Post by MetteboDeluxe »

Brug den der URL når du sætter links ind :-) Så virker det
* Kendt for :mettebo: *

* G
CacaoTraum
Posts: 24
Joined: Fri 17. Oct 2008 20:53

Re: Rollkur til debat igen

Post by CacaoTraum »

[url]http://epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/dyrevaernsraad-kigger-paa-rollkur/?tx_ttnews[backPid]=285&cHash=8776b7354e[/url]

*hmm, jeg kan heller ikke få det til at virke, men nu kan man da bare kopiere adressen uden "[url]"-dimserne*
Med væmli' hilsen Aja...
ich bin kein Klugscheisser ich weiß es wirklich besser!
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Rollkur til debat igen

Post by CMN »

Det må være mig, men jeg kan nu ikke få noget fornuftigt ud af
den artikel.

Hvad har man tænkt sig? At ringe til politiet, hver gang man ser en hest der kommer bag lod og melde rytteren for roll kur? :hva:
Skal der billeder til eller skal det være video og hvem skal bedømme bevismaterialet?
Jeg gad godt vide hvordan man vil forvalte en evt. lov der skulle komme ud af det. :ehj:
Det vil da være en ting der fremmer den gode stemning.
Jeg kan godt forstå frustrationen bag forslaget, al den stund at der kan gå heste rundt på opvarmningspladserne med blå tunger, men her mener jeg så ganske aldeles, at der er noget i vejen med showmanagementet og de tilstedeværende officials, at der ikke gribes ind.

Heksejagt og utidige anmeldelser, er hvad jeg tror det vil forårsage.

MH Conny :loneb:
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Rollkur til debat igen

Post by annetteB »

Jeg kan godt forstå frustrationen bag forslaget, al den stund at der kan gå heste rundt på opvarmningspladserne med blå tunger, men her mener jeg så ganske aldeles, at der er noget i vejen med showmanagementet og de tilstedeværende officials, at der ikke gribes ind.


Enig, enig og enig!
:respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Rollkur til debat igen

Post by BeritH »

Jeg tror ikke en ændret lovgivning vil komme problemet til livs nu og her, men jeg hilser signalværdien velkommen. Det er jo lidt det samme med barring, det forekommer jo også, men det er ikke generelt accepteret, og jeg synes at det ville være fantastisk, hvis Rollkuren havnede samme sted.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Rollkur til debat igen

Post by FruTusse »

Tjaaeehhh....... og man kan forbyde nok så meget, det forhindrer jo stadig ikke folk i at gøre tingene derhjemme.

Hvem skulle håndhæve et evt forbud når rytterne rider rundt derhjemme?
På et ridecenter skal der såmænd nok være nogen der vil påtale det overfor de ryttere der praktiserer det, hvis de altså har "nosser" til det og tør åbne munden. Hmmmm......og så igen kan jeg have min tvivl - jeg mener, jeg har endnu til gode at se en rytter sige fra overfor en beriders hårdhændede ridning af hendes/hans hest! :peg: :brok: :brok:

Men de ryttere der har deres eget sted kan jo dybest set bare gøre som de altid har gjort og har lyst til at gøre. Der vil aldrig være en sjæl til at opdage og påtale det.

Så det vil nok være endog meget svært, hvis ikke umuligt, at gennemføre og håndhæve et sådant forbud.

Men tanken er god nok. :mikkel:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Rollkur til debat igen

Post by annetteB »

Tjaaeehhh....... og man kan forbyde nok så meget, det forhindrer jo stadig ikke folk i at gøre tingene derhjemme.

Hvem skulle håndhæve et evt forbud når rytterne rider rundt derhjemme?


Hvis dommerne dømte efter fordringerne, så ville det jo til en vis grad komme af sig selv - for så ville form på hesten som kommer af rollkur og anden konsekvent baglodridning ikke belønnes med medaler og rosetter til stævnerne.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Rollkur til debat igen

Post by Mikkel »

Nu er der jo ikke tale om at ændre lovgivningen eller lave en ny lov. Der er tale om at man vil have præciseret, om denne praksis overtræder eksisterende lovgivning.
Der er bestemt en signalværdi i, hvis dyreværnsrådet udtaler, at det er en overtrædelse af dyreværnsloven og/eller hesteloven at praktisere rollkur.

Dyreværnsloven kan jo allerede ikke "håndhæves", da folk jo sagtens kan mishandle deres dyr, når bare der ikke er nogen, der ser det. De fleste mennesker overholder alligevel loven, sjovt nok. Hvis der kommer en officiel udtalelse til justitsministeriet fra dyreværnsrådet, der siger, at rollkur er en overtrædelse af de nævnte paragraffer, vil det være en stor hjælp for officials og stævneledelse, da de så blot kan henvise til gældende lov og ikke skal til at argumentere ud fra et lidt fluffy etisk standpunkt.
Image
Post Reply