Hacked Hotmail

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Hacked Hotmail

Post by udlandet »

Denne tråd burde ligge på Uhyggen :brok: Min e-mail konto er hacked. Mit password ændret. Alt er ændret. Jeg kommer ikke ind. Jeg har jobansøgninger ude, flybilletter, hotel reservation og meget andet. Hvad fanden gør man?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hacked Hotmail

Post by CXEC »

Det ved jeg faktisk ikke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hacked Hotmail

Post by CXEC »

Kan du ikke sætte dit brugernavn eller mail ind og så trykke på glemt kode? Du har forhåbentlig mere end EN mailadresse?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hacked Hotmail

Post by udlandet »

Ja, jeg HAVDE mere end en mail adresse på. Men ikke længere :opkast: Og det navn man skal opgive passer heller ikke. Men endelig fandt jeg et sted hvor jeg kunne skrive til dem
Céleste wrote:Kan du ikke sætte dit brugernavn eller mail ind og så trykke på glemt kode? Du har forhåbentlig mere end EN mailadresse?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hacked Hotmail

Post by CXEC »

Hmmmm...... Sikke noget. Det er da helt vildt underligt. Har du Gmail? Det som er problemet med de mails som ligger på nettet er at de åbenbart ikke er så sikre som man tror. :brok: Har lige hørt for 3 sekunder siden at der har været Gmails der blev hacked....Ikke SÅ fedt. :tommelned:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hacked Hotmail

Post by udlandet »

Aner ikke hvad Gmail er? Har alm. hotmail
Céleste wrote:Hmmmm...... Sikke noget. Det er da helt vildt underligt. Har du Gmail? Det som er problemet med de mails som ligger på nettet er at de åbenbart ikke er så sikre som man tror. :brok: Har lige hørt for 3 sekunder siden at der har været Gmails der blev hacked....Ikke SÅ fedt. :tommelned:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hacked Hotmail

Post by CXEC »

Google mail
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Re: Hacked Hotmail

Post by Anders »

Der har været rigtig mange angreb mod hotmail på det sidste. De går meget efter hotmail-adresser med simple passwords.

Hvis din hotmail er blevet kompromitteret, vil dem som du har i din kontaktliste ofte opleve at få spammails sendt fra dig.
Hvis dette er sket, kan du få det navn som hotmailen står til. Du skal huske at de skal have navnet præcis som det står - dvs med forkortelser, punktummer osv.

Har du haft markeret en alternativ e-mail-adresse i sin tid i din hotmail?
Du skriver du engang havde en ekstra e-mail, men ikke længere. Er det en der kan genskabes?

Håber det her kan starte processen lidt op..

- Anders
- A
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hacked Hotmail

Post by udlandet »

Tak, jeg har skrevet til dem og fået svar. Så nu venter jeg "bare" på at de skal gennemgå det. Jeg har ikke hørt noget om at der er nogen der har fået noget fra mig. Min alt e-mail adresse er væk derinde fra.Men jeg har den stadig som eksisterende. Meget skummelt det her
Anders wrote:Der har været rigtig mange angreb mod hotmail på det sidste. De går meget efter hotmail-adresser med simple passwords.

Hvis din hotmail er blevet kompromitteret, vil dem som du har i din kontaktliste ofte opleve at få spammails sendt fra dig.
Hvis dette er sket, kan du få det navn som hotmailen står til. Du skal huske at de skal have navnet præcis som det står - dvs med forkortelser, punktummer osv.

Har du haft markeret en alternativ e-mail-adresse i sin tid i din hotmail?
Du skriver du engang havde en ekstra e-mail, men ikke længere. Er det en der kan genskabes?

Håber det her kan starte processen lidt op..

- Anders
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Re: Hacked Hotmail

Post by Anders »

Du kan eventuelt prøve at oprette den igen. Hotmail har vist en politik om at slette inaktive mailkonti - eller det havde de ihvertfald engang..

Og mht password - husk at bruge et andet end det du bruger alle andre steder. Især steder hvor du bruger din e-mail som brugernavn. Og en god kvalitet på passwordet også.
Gerne mindst 8 tegn, store og små bogstaver, tal og specialtegn. Så er den ved at være hjemme.

Det er skræmmende at se hvor simple kodeord mange anvender. Fx kodeord som "1234" eller "qwerty" er utroligt ofte anvendte... :hva:

- Anders
- A
Post Reply