100.000.- ok...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Re: 100.000.- ok...

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Nej desværre... jeg mangler et par af mine druk smilier, rulze, band og dansefyren :brok: :mur: :tommelned: :mettebo: :hva:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: 100.000.- ok...

Post by HHansen »

Du har da ret David - de plejer at komme frem ved flere smilies - og nu er de bare væk... :hva: :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Re: 100.000.- ok...

Post by aribeth »

argh hvor er de!!!!?!


Sal vi ikke snart have nogle nye?!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: 100.000.- ok...

Post by xtiny »

Nu er jeg så lige blevet belært om, at man ikke MÅ kritisere andres ridning, hvis de frabeder sig det. Især, hvis de får undervisning. (Vent, det bliver sjovere endnu). Man må forresten kun rose PÆNT og konstruktivt. Og så må man ikke kommentere ridebilleder- medmindre man har billeder på sin profil (Jeg sagde jo, det blev sjovt), der kan dokumentere, man selv sidder korrekt- og formentlig rider minimum M i drssur.

Så tag den- din amatørnisse! :gave:

Jeg mente så naivt, at man godt må kritiserr fol, ISÆR hvis de får undervisning. Det skulle de vel gerne blive bedre af, og hvis man får undervisning- og fortsat ligner en frø, så burde man vel overveje OM underviseren er det værd?!

Nej, nul kritik, det har jeg frabedt mig, jeg får undervisning. Iøvrigt er det et uheldigt moment. HVOFOR f lægger du det så ind?: Jo på video kan man altid finde uheldige momemter!

Nu er vi der, hvor jeg enten må briste i krampelatter- rive store hårtotter ud.
De MENER det.
SÅÅK! :mur: :mur: :mur: :lea:

Jeg har ingen ridebilleder af mig selv- de ville forestille en tyksak, der med slasketøjler ihærdigt prøver at rette sig op- og hive hælene ned- og tæerne ind, samtidig med- at man bruger ben, vægt og pisk.

Jeg har sku aldrig redet en hest, der reagerede med munden, og så er det jo lige meget. Jeg vil ikke tage fat. Det hjælper ikke.

Men nu er jeg den eneste, der tager billeder. Og jeg rider ikke mere.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: 100.000.- ok...

Post by misssophie »

x-tiny: og hvem er de "kloge" mennesker der har belært dig om det???


:doed:
Misssophie
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: 100.000.- ok...

Post by FruTusse »

Hvem har dog forsøgt at bilde dig den slags ind Xtiny?

Man må gerne kritisere, det gør vi da frit og gerne herinde :lea: , og det må man da vel især hvis nogen ligner en frø når de sidder på en hest......eller en skildpadde......eller en kludedukke uden rygrad.....eller en der sidder i sofa...... ja man ku' jo blive ved :brok: :brok: :lol:
I øvrigt er der vel heller ikke noget i vejen for at kritisere pænt og konstruktivt?? :ehh: :minna: Når det så er fesen ind og rytteren hører efter og gør hvad man siger, så kommer rosen vel af sig selv....??? :linski:

Kan man ikke tåle kritik er man efter min mening heller ikke modtagelig for lærdom. :peg:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: 100.000.- ok...

Post by MetteboDeluxe »

Jeg tror aldrig jeg har set en rytter save så meget... hele tiden... Hesten har endda fået "særdeles god trav" da den blev kåret. Det er da godt og grundigt forsvundet :mur:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/227646/
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: 100.000.- ok...

Post by FruTusse »

Ja føj for den da!! Og tøjlehalte kan den også, på begge volter endda! :mettebo: :mettebo: :mettebo:

Der er nok(endnu :minna: ) en rytter der aldrig har lært om kunsten at ride sin hest bagfra og frem i hånden :mur: :mur: :opkast:

Sommetider får jeg sgu helt lyst til at skrive til dem der viser den slags salgsvideos og -billeder og spørge dem hvordan de egentlig har forestillet sig at dét skulle præsentere hesten på bedste vis?
Men det vil være spildt krudt for de fatter sikkert alligevel ikke en hujende fis og der er såmænd også masser af idioter der synes at det ser fantastisk ud, så hesten skal nu nok blive solgt alligevel - til en lige så elendig rytter. :mur: :mur: :mur:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Attika
Posts: 6
Joined: Tue 5. May 2009 15:57

Re: 100.000.- ok...

Post by Attika »

Priserne er jo helt tosset i dag, folk regner med , at hvis de har en hest efter en god hingst eller at hesten i et kort moment på folden har vist det mindste tegn til at trave bare lidt er det et dressuremne der kan nå alt det store.

Problemet er jo bare at hestene er dårligt redet, og at alle heste med tavle/pas, stempler og guldtænder, er efter gode hingste i vore dage ( især piratheste de har som regel matine´som mor og cavan som far ) for alle smider deres hopper til de hingste der lige er fremme, bare hoppen har puls, og de penge skal jo tjenes hjem, med overskud, og de skal jo også som de dygtige lb ryttere de er have penge for den uddannelse de har lagt i kræet, så den suger på bidet når man ellers river nok til.

Omkring rytterfærdigheder og sæde kan jeg kun sige at det er en skrue uden ende, jeg underviser ca 20 - 25 timer pr uge, rene enetimer, jeg har nogle søde og dygtige elever, desværre er billedet bare at jeg stort set starter forfra, hvergang jeg får en ny elev, med opstilling, brug af hjælper, rolig og blød hånd osv. det er generelt lige meget om det er voksne eller børn. Hvilket nok også kan forklare mange af de billeder / videooptagelser der bliver lagt på nettet af ringe kvalitet når hestene skal sælges for en mio.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: 100.000.- ok...

Post by Frieser9460 »

Hm... Jeg er meget enig med jer i, at der ofte ses helt urealistiske og direkte latterlige priser på hestemarkedet... MEN samtidig kan man så - efter min mening - diskutere, hvem der mon er mest til grin... dem, der laver de dersens fuldstændig hen i vejret annoncer... eller dem som i sidste ende køber "vidunderdyret"... :ehh:

For ofte synes jeg altså, at den type annoncer er så let gennemskuelige, at man ikke behøver være vildt erfaren hesteperson, men blot have lidt sund fornuft for at kunne gennemskue dem... :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply