økonomie hvem har bukserne på

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Annemaja »

Min mand tjente i mange år også meget mere end mig. Hans løn er grundlæggende meget højere end min, og jeg var på deltid mens ungerne var mindre. Men vi er 2 om tingene og 2 om at få de samlede hjul til at dreje rundt. Det ville vi også være hvis en af os holdt op med at tjene penge - det gør en af os iøvrigt i løbet af de næste år, da min mand går på efterløn. Jeg tjener en del penge nu - men

Når man har valgt at leve sammen og være fælles, er man fælles. Og så er den ene ikke en magtklods, der skal sidde på finanserne eller andre ting. Det er der nemlig ikke meget fælles ved.vi sælger i løbet af de næste par år vores hus, og køber noget mindre og billigere, hvor vi kan få mindre husleje og hestene hjem. Dermed vil vores levestandard formentlig stadig være ok, uanset hvme der tjener gysserne - og respekten for hinanden intakt.

Min mand har iøvrigt også haft underlige ansigter og udgydelser over bla voldsomme dyrlægerregninger. Det er der sat en stopper for. Han er nu fuldt ud klar over, at den slags gider jeg simpelthen ikke. Hvis vores dyr er syge skal de til læge, og det koster. Ingen får det bedre af underlige fjæs. Det er disrespektfuldt over for mig at sætte mig i sådan en situation, at jeg indirekte skal påduttes en skidt samvittighed over noget jeg ikke kan gøre ved - samtidig med skrækken over at have et dyr der har det skidt eller kunne få det. Så er det nemlig at jeg er skredet! Slut!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
nørregaard
Posts: 24
Joined: Sun 26. Sep 2010 16:22

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by nørregaard »

korrekt maj-britt

min hest ska også til dyrelæge på mandag og fundet ud af hvad hans ben fejler
og jeg er så nervøs og har tænkt som en gal hvad der er galt
og så samtidig høre på hvor dyrt det er :mur:

men jeg havde jo ikke selv råd hvis jeg var alene til ham
jeg ringed og spurgte min bror om han ville låne mig pengene da min mand først sagde at han måtte gå til han havde fået sin nye bmw

så længe ville jeg ikke vente på min basse skulle gå
uden vide hvad han fejler ,,,,
så jeg måtte ringe til min bror og sige jeg ikke skulle låne pengene alligevel da min mand betalte
nørregaard
Posts: 24
Joined: Sun 26. Sep 2010 16:22

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by nørregaard »

smukke ped du har ret

også derfor jeg har oprettet indlægget for at jeg har været i tvivl om det mig der er utilfred eller
gal på den

kan ikke lide at spørge mine nærmeste eller i stalden
men min mor og søster har dog kommenteret det,,,
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Annemaja »

Enig med Ped. Din mand lyder ikke som om han elsker dig og vil dig det bedste - desværre....
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
nørregaard
Posts: 24
Joined: Sun 26. Sep 2010 16:22

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by nørregaard »

elsker og elsker det sku længe siden solen har skinnet
:ehh:
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Annemaja »

nørregård:

Hm.... er livet ikke for kort til at lade sig nøjes med... :ehh:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Lone Beck »

Han lyder unægtelig som en dominerende kontrolfreak, der holder dig fanget i et økonomisk jerngreb :tommelned:

Tænk, hvis det var omvendt: Du tjente penge og han gik på sygedagpenge. Ville han så finde sig i dén behandling?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Felis »

lisbethdue wrote:Vi
Begges løn ryger på én konto, :-)


Ved du, at det er noget af det dummeste.

fælles økonomi er ok, men til en vis grad.

Hvis det uheldige skulle ske, at du eller din mand går hen og dør, så bliver jeres fælleskonto spærret indtil boet er gjort op, og det betyder, at den af jer der er tilbage...ikke engang kan hæve sin egen løn i måske måneder eller endda år.

Det gør ikke noget at have en fælles konto til udgifter, men det bør være sådan, at man har hver sin lønkonte hvor der så flyttes penge over fra hver måned
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by Felis »

nørregaard wrote:elsker og elsker det sku længe siden solen har skinnet
:ehh:


Jamen så skal du sgu da ikke blive sammen med ham...mon ikke du også er ved at finde ud af det, siden du også pludselig er blevet så frustreret over det med pengene.

Men jeg vil altså ikke uden videre kalde din mand for et gnieragtigt røvhul, for det med jeres økonomi, det kommer an på hvad I har aftalt....og om I er gift eller bare bor sammen

Hvis I bare bor sammen uden at være gift, kan du sådan set ikke bare automatisk gå ud fra, at økonomien er fælles så han skal betale nogen af dine udgifter.
Samlevende er ikke på nogen måde forsørgerpligtige over for hinanden.
Det er man kun i det øjeblik man er gift.

Så måske andre herinde ved om du og manden har papir på hinanden...men jeg gør ikke ?



Jeg har f.eks. boet sammen med min mand i ca 35 år, er ikke gift..og vi har ikke fælles økonomi.
Det er regnet ud sådan at vi hver betaler det halve af udgifterne, deriberegnet penge til mad o.s.v.

Og hvad hver især har i overskud er ikke noget der vedkommer modparten, og den ene kan ikke bestemme hvad den anden bruger sine penge til.

det synes nogen også er underligt fordi den ene tjener noget mere end den anden....men det fungerer, og der er aldrig skænderier over at nu har h*n købt en anden bil o.s.v...
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
nørregaard
Posts: 24
Joined: Sun 26. Sep 2010 16:22

Re: økonomie hvem har bukserne på

Post by nørregaard »

nææ det kan du have ret i :mikkel:
det var jo også min tanke
og derfor jeg har været i tvivl

det der genere mig er jeg aldrig har nogen penge
og ska spørge om penge
føler jeg lidt ydmygende sku irreterende at ska spørge vil du lægge 100kr

men nu bliver der også lagt budget
Post Reply