Hvad laver du!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Hvad laver du!

Post by MetteboDeluxe »

Neeeej Ped, dem skal du jo gi til mig. Så skal jeg nok ride military med dem - Det vil de gerne prøve :hhansen:

Jeg har lige været på tur med Luxusdyret. 4,5 km med mest trav, skridt hvor der var stenet og huse og så et par galopper. På den sidste galoptur kunne jeg ligefrem ride stærkt. Det er altså ligesom at have fået en helt ny hest :elsk: Jeg skulle have taget kampen med ham (og min egen nervøsitet) for år siden. Vi var hjemme efter 40 minutter eller sådan noget.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Hvad laver du!

Post by SuttiMusen »

Og han står netop ikke med benet i gips, boksro eller sådan noget. Han går på fold, og da jeg lukkede ham ud efter vores tur idag var det med galop og bukkespring helt op i den anden ende af folden

Nu er ejeren så også gravid, halvvejs, så skade eller ej, kommer det næste års tid til at foregå i et lavt tempo, så derfor bliver der ikke taget røngten endnu, medmindre det selvfølgelig bliver slemt igen.
Er helt vild med Netto!
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Hvad laver du!

Post by SuttiMusen »

Tror du limegrøn er pænt til en haflinger?
Han bruger godt nok ikke gamacher normalt, men jeg er vild med farven (ejeren er IKKE, men hun behøver jo heller ikke ride med dem)

Ellers er det sikkert flot en sort Strauss :hhansen: Og han er også halt lige nu
Er helt vild med Netto!
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Hvad laver du!

Post by SuttiMusen »

Han var ikke fed da det skete, men jeg tror ikke vi skal snakke om hvordan han ser ud nu :hhansen:
Er helt vild med Netto!
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Hvad laver du!

Post by SuttiMusen »

Er helt vild med Netto!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Hvad laver du!

Post by MetteboDeluxe »

smukke-ped wrote:Jamen din hest trænger til helbredelse?


JA! Og en der kan snakke med ham og forstå ham... Sådan i åndelig forstand.

Alt det kan jeg sikkert spare ved at få dine gamasher og så købe ham et limegrønt underlag der matcher. Alle ved jo at det er udseendet det kommer an på :jeanie:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hvad laver du!

Post by Lena »

En stokhalt haflinger med limegrønt på benene.......... Porreben....... og dét bliver man ikke rask af........ :viben:


Jeg er alene hjemme...... eller næsten.......... HrG er på jagt og Yngste er til fest.......... Og så sidder jeg og hygger mig med at jeg fik UNIK til at gå i vandet (søen på springbanen :hhansen: ) i dag....... Dét har vi kæmpet med længe......
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Nå men så havde vi dyrlæge.. umiddelbart mente dyrlægen at hans øjne var fine, der var dog 'noget' han skulle tilbage og tjekke. Han bud var, at det han så var en naturlig variation, men han skulle lige være sikker.

Jeg fik noget magnesium kur til ham. Vi snakkede om, at tit når de kom ud til problemer med 'varme' heste handlede det om heste som havde ondt i ryggen og derfor reagerede voldsomt når de blev redet, men det er så ikke tilfældet her, og han har aldrig haft ondt i ryggen.

Så nu er jeg spændt på resultatet. Overvejer at skrive til Tine (Horsemind.dk) og høre om hun har nogen træningstips der kan gøre en nervøs hest bedre til at kapere nye steder.. :ehh:

Ane

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hvad laver du!

Post by Lena »

Jeg håber magnesium kan hjælpe ham....... det vil da være det bedste at ønske.

Vi har i stalden en hest som hostede når den blev redet....... Det viste sig at den havde ondt i ryggen. Én behandling af en massør og hesten var klar igen........ Det tragiske var dog at en hestedyrlæge havde kikket på krikken. Intet fundet på lunger og luftveje..... men hun havde heller ikke koblet sin kiropraktiske side til, for det kom slet ikke som nogen mulighed at han kunne have ondt i ryggen...... :ehh:


Jeg er ved at bage flutes........ nogen dejlige grove nogen.... :aribeth:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvad laver du!

Post by misssophie »

helt ærligt... hvor mange heste er 100% rentaktende??!!

-men det er jo ikke ensbetydende med at de er hverken ubrugelige eller har ondt...

problemet er at folk TROR at deres hest er rengående,- det er tit ønsketænkning

håber Magnesiumkuren virker...
Misssophie
Post Reply