Tudefjæs.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Tudefjæs.

Post by Annemaja »

[quoteOg så kommer May-Britt da bare derud og læsser hesten af og rider i skoven med mig og Tusse ][/quote]

Det er da lige det hun gør :-) Og Mette kan altid komme forbi i Bagsværd hvis hun er sulten, ked eller bare har lyst :-) Ingen bider her i huset ( selvom der pt er en anelse fugtigt efter aftenens kæmpe vandskade i kælderen ;-) )

Flytter du til det tidligere Kobakkegård? Det er også mit gamle område - elsker det og savner det :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Tudefjæs.

Post by FruTusse »

Altså May-Britt du ER bare gennemført et fantastisk menneske! :kindkys:

Jeg er meget taknemmelig for dit tilbud, og det kan også være at jeg tager dig op på det. :linski:

Det er jo sådan set de samme skove som ligger op til Kobakkegården - som jeg i øvrigt har hørt har fået nye ejere?? - Men det er på den anden side af den skov, nærmere betegnet på Moselundvej. Det hedder Stutteri Birkelund(eller -dal?) og er et meget lille sted med plads til kun 10 heste, hvilket vil passe mig rigtig fint, og ud fra hvad de andre har fortalt så bliver der rigtig fine forhold for hestene.
Der er fin ny stald med fine bokse, solarie, vaskeplads med koldt OG varmt vand, ridehus(som er færdigt lige om lidt) på 22 x 47 m(underligt mål :ehh: ), 3 udendørs baner, en skridtmaskine, hvis man er til den slags, og fine folde. Ikke kæmpestore folde men af gode størrelser,og efter sigende heller ingen mudder om vinteren andet end hvad man jo ikke rigtig kan undgå ved leddet.
Og så naturligvis skoven lige i baghaven og med fri adgang til 3 andre skove hvor der kun skal krydses en vej mellem hver enkelt.
Og det bliver ikke dyrere end hvad jeg giver nu, og måske ovenikøbet lidt billigere.

De to af de tre fra vores stald som flytter derud om en måned kommer til at stå for pensionær-stalden og bestemmer i samråd med ejerne hvem der kan komme ind derude.
Og selvom de alle er springryttere, også ejerne af stedet, så er de tre nogle mennesker som jeg kan rigtig godt sammen med, for slet ikke at glemme at den ene springhest, en fin skimmel, er Tusse's kæreste! :lol: Så jeg anser det ikke for at kunne være et problem at være den eneste dressurrytter i stalden, hvis det bliver det jeg bestemmer mig for, og hvis ikke Tusse kommer sig denne gang vil det alligevel være stærkt begrænset hvor meget jeg skal benytte ridehus og -baner.

Jeg må tilstå at selvom jeg troede at jeg sagtens kunne undvære skoven når bare jeg kunne komme ud at skridte tur, så forholder det sig bare ikke sådan. Jeg har bare brug for at komme i skoven, og det har Tusse bestemt også. Elsker bare vores skovture og den lise for sjælen de er og savner dem i dén grad.

Med til at træffe beslutningen hører så også at tingene bare ikke bliver færdige ude hos os i Veksø. Vi har stadig ingen vandkopper og rindende vand men må fortsat vande i 40 l. baljer, hvilket faktisk ikke altid er nok nu hvor det er blevet varmere. Vinduer har vi heller ikke fået i endnu, der er stadig lappeløsningen i form af kraftig uigennemsigtig plast som er skruet fast, og det betyder at stalden er MEGA varm nu.
Banerne bliver ikke passet og den fine og dyre Soiltex-bund der er lagt i ridehuset har absolut ingen fjeder-effekt af samme årsag, og udendørs er hård for hestene at gå på da den er lavet udelukkende af stenmel. Det bliver simpelthen som cement når den tørrer ud, og det er ikke særlig fedt at ride på, og ret hårdt for hestenes ben.
Det er ikke nogen hemmelighed at kassen er tom, så der er ikke udsigt til at tingene bliver lavet færdige, og det betyder så også endnu en vinter med ½ m. sne langs hele midterlinien i ridehuset når det sner og fyger, for det kommer nemlig ind i kippen i taget, og dermed en frossen og glat ridehusbund. :nej:

Det hele lød så fantastisk da jeg flyttede derud, men jeg må desværre bare konstatere at det har lange udsigter før det bliver i orden. Ejerne rider ikke den dag de sadler, og man får indtryk af at de har gabt over mere end de kan magte. Det er rigtig synd, for hvis tingene var i orden ville der være fine forhold for hestene.

Foldene er jo super fine, men også her halter det bagefter, for hegnet lader altså noget tilbage at ønske specielt taget i betragtning at en del af foldene ligger lige ud til stærkt trafikeret vej. Der er ikke nok og ordentlig strøm på og det er ikke særlig fedt at skulle gå rundt og være konstant nervøs for om en af de andre heste render igennem hegnet så Tusse måske også havner ude på vejen.
Det er desværre sket indtil flere gange at hegnet har været lagt ned på nogle af de andre folde, heldigvis ikke på hoppefolden, men jeg frygter at det kan være et spørgsmål om tid. :minna:

Nå, men disse ting sammenholdt med at jeg tror at Tusse må pensioneres nu gør at jeg gerne vil finde et sted med skov, og ja, beslutningen er sådan set taget, hvis bare jeg føler at der er god kemi og stemning på før omtalte sted. :-)
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Tudefjæs.

Post by Annemaja »

Hej igen Mette.

Du kommer bare - og jeg er bare helt almindeligt kedelig ;-)

Det lyder som et skønt sted - super skønt :-)

Jeg er glad for mit opstaldningssted - men må indrømme at jeg også storsavner skoven og ikke mindst ridekammerater ;-) Hestene stortrives - meget. Men for mig er det ekstremt trivielt at mangle ridevenner, der gider tage med på ture. De der er på stedet er super søde - men rider udelukkende på bane og en helt anden rideform end mig. Meget demotiverende og faktisk rigtigt dødkedeligt! Specielt når min ældste hest er så syg, at vi bare venter på grønt lys for aflivning - og jeg kun har uerfarne heste - og ingen der gider/tør ride med ud. Det var faktisk mindre ensomt, da jeg havde min egen stald - for der red jeg med min ældste datter, der elskede at komme ud af vagten ;-) Har seriøst overvejet køb af en hest, der matcher stedet - men det er ikke vejen. Elsker min isdyr - og gider uanset hestetype ikke gå i frø på en bane ;-)

Overvejer seriøst om det er fremtiden - for vi skal alle have det sjovt - men fede staldsteder hænger ikke på træerne - og jeg gider ikke igen være afhængig af andre pasningsmæssigt!

Såeh..... er ikke afvisende hvis noget skønt skulle dukke op i mit gamle område :-) Indtil da kunne det være skønt at læsse en hest og køre afsted og mødes i ny og næ :-) Så lad os dog det :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Tudefjæs.

Post by FruTusse »

Jeg kan nu godt følge dig i dine tanker. Det kan let blive noget kedeligt hvis man er alt for langt fra hinanden rent ridemæssigt på sådan et mindre sted, og det er da bare rigtig ærgerligt at de andre ikke gider at ride med i skoven. De er da slet ikke klar hvad både de og især deres heste misser.

Og ja, det er rigtig, rigtig svært at finde gode opstaldningssteder, og for mit eget vedkommende også pga at det skal være til at komme derud med det offentlige i de vintermåneder hvor jeg må stille scoode i vinterhi.
Forhåbentlig kan jeg komme ud at se det sted der er i kikkerten i løbet af ugen, så der kan tages en beslutning. Stedet lyder faktisk næsten for godt til at være sandt, men jeg håber at jeg måske endelig kan være heldig. :-)

Jeg håber at Tusse kan blive så meget i orden at vi kan komme til at lave aftale om skovture, det kunne være så hyggeligt og fedt, for jeg kommer sikkert også til at savne nogen at ride i skoven med, selvom jeg måske nok godt kan lokke i hvert fald to af de andre en gang imellem fordi Tusse er sådan en flink og rolig tante når de unge er med.
Hun er faktisk rigtig god at have de unge ud sammen med for hun tager sig ikke af hvis de spræller lidt, så det er jeg sikker på også kunne fungere super fint med dine unge heste. :linski:

Lad os endelig tales ved hen af vejen, og måske vi bare skulle få lavet en aftale om at ses en dag, det kunne være rigtig hyggeligt. :heidio:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Tudefjæs.

Post by Annemaja »

Hej igen Mette.

Lad os lave en aftale.

Blev lige selv totalt råddent behandlet idag - udover jeg gennem måneder har betalt for 4 bokse ( som jeg selv havde fyldt op med træpiller - og reelt havde 3 - som så uden varsel idag lige blev inddraget til 1½ - uden prisnedslag - plus jeg blev behandlet som halvpsykotisk, fordi jeg ikke blev lykkelig - sådan i ultrakort version. Forstår pludseligt bedre den tidligere større og pludselige udskiftning på det ellers meget lille sted. :graed: Skønt når man i forvejen er på skideren og venter på snarlig aflivning af hest ( som så iøvrigt helst heller ikke må ligge i vejen for sartere sjæle ).

Er sådan set ufatteligt træt af at være rar overfor andre og så få lort igen. Min tålmodighed røg sig en meget stor tur - langt udover min normale positive indstilling til at få det bedste ud af alt.

Håber din dag har været utroligt meget bedre ;-) Jeg finder et nyt sted - for optimismen lever endnu - håber du gør det samme :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Tudefjæs.

Post by FruTusse »

Arh pis May-Britt!!!

Det lyder fuldstændig vanvittigt at de pludselig gør sådan noget??!! :-o :brok: :brok:

Ååååhh det er bare så ufedt når man endelig, endelig tror at man har fundet et godt sted og det så viser sig ikke at forholde sig sådan alligevel.

Pis osse, jeg ville virkelig ønske at jeg kunne hjælpe, men kender ikke engang til steder med noget ordentlig løsdrift og med ordentlige forhold for hestene.

Tjaeh, jeg kunne så i dag se at Tusse ikke synes så fantastisk godt om at gå på en stor græsfold i ret kuperet terræn. Hun ømmede sig lidt, omend kun momentvis, på det halte forben ved at gå op ad bakken da jeg hentede hende ind. :nej:
Så jeg er i syv sind om jeg så bare skal lade hende gå kun på sygefolden med ingen græs eller se tiden lidt an. Synes jo at hun skal have lov til at få græs når nu de endelig er kommet ud på det.
Og kan jo tidligst flytte hende til 1/9.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Tudefjæs.

Post by Annemaja »

Tja... folk er sgu da ofte en del svingende... specielt til egen fordel ;-) Nå - men det fede er jo så, at det ikke er så svært at komme ud af røret, og finde stedet med tæt til skov og meget gerne ridehus (en meget stor fordel med de nuværende klima). Troede fejlagtigt vi var venner - det var vi ikke!

Trist med Tusse.... :oeje: Måske du kan få et sygehjørne med græs?

Måske vi skulle mødes - nogle gange er det nemmere bare at snakke. Har allerede fået nogle tilbud - bla med ridehus - det skal nok gå - og måske er det også noget for dig, hvis det andet svigter :-) Du kan jo i så fald altid køre med mig - jeg arbejder jo lige hvor du bor og bor selv tæt på :gave:

Fordelen er at der er masser af muligheder - det ufede er, at man ofte bliver skuffet :doed: Vil næste gang iføre mig et usynligt passepåmigtæppe :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Tudefjæs.

Post by aribeth »

det lyder fandeme SURT May-Britt!!!!


Kram til jer alle... jeg kan godt få de der pludselige tudeture... men jeg kan godt lide at græde... og efterhånden bliver man ikke så forskrækket over dem... (jaja nu lyder det som om jeg vræler hele tiden... det gør jeg ikke :linski: )
Raxacoricofallapatorius
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Tudefjæs.

Post by FruTusse »

Ja, det er sgu' da bare rigtig øv at folk kan svinge sådan, men det er jo desværre både hørt og prøvet før. :oeje:

Men det lyder super at du allerede har fundet frem til mulige nye emner for opstaldning, og jeg vil bestemt gerne høre hvor og hvordan og hvorledes. Det er altid godt at holde flere muligheder åbne. :linski:

Jeg kan se at jeg da faktisk har dit tlfnr. så lad os da bestemt tales ved og se om ikke vi kan finde en dag der kan passe os begge, det kunne være super hyggeligt. :-)

KNUS
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Tudefjæs.

Post by Annemaja »

Tak Aribeth.

Gu er det totalt surt.... men når folk fejlagtigt behandler en som ven og benytter en til venneting - og så pludseligt gør noget modsat - er de jo ikke værd at ofre mere energi på. Der er ikke andet at gøre end at komme videre og glemme det der gjorde ondt -poogift Ofte handler det om fejlkommunikation og usagte forventninger - eller forskelligt fortolkede versioner.

Det mest øv er at man holdt af en person - og derfor så blev rigtigt ked og skuffet - for det bliver man ikke over folk der intet betyder :graed: Men sådan er livet i ny og næ...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply