Fedme er selvforskyldt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Gry »

Lad mig vende den om :)

Hvad skal jeg gøre eller prøve som jeg ikke allerede har gjort eller prøver? Jeg synes selv jeg gør masser :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Nina »

Men ja jeg er lidt havnet med en krop og hjerne der modarbejder mig. Jeg skal også undersøges for genetisk nedsat imunforsvar da min fætter er blevet diagnostiseret med det på hvidovre hospital.


Min fætter fik også kræft ...
Så nu skal jeg også undersøges for genetisk nedsat immunforsvar - eller?
Jeg har ca. 25 fætre ....
Om en af dem har kræft?

Nej - helt ærligt Gry!
Du "svælger" nærmest i diagnoser og "jeg kan ikke gøre for det" ...

Nå - jeg stopper her.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Gry »

Kræft er så ikke det samme som genetisk nedsat imunforsvar, og han bliver syg hele tiden, og det gør jeg også. Hvis vi kan finde svaret på hvorfor så kan vi måske gøre noget ved problemet på den ene eller den anden måde, i stedet for at jeg skal ligge syg fra september til februar.

Er det ikke at tage ansvar for sit liv at undersøge sit helbred i stedet for hver evig eneste år at fylde sig med penicillin og antobiotika i flere måneder?

Ham og jeg bliver syg på næsten samme måde hver eneste år. Hvis du havde symptomer for kræft ville du så ikke blive undersøgt, når en anden i din familie havde kræft og præcis samme symptomer som du - blot for at køre videre på dit fætter-eksempel?

og hvis du siger nej så tror jeg helt ærligt ikke på dig...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Natascha »

Dårlige undskyldninger er der massere af..

Motion på recept? Gå en tur rundt om blokken...

Fedmeoperationer BØR absolute KUN være gratis for de folk som IKKE selv er skyld i deres fedme (Og her skal det være ekstremer).

Jeg vejer over 100 kg, og mit bmi er også højt nok til at jeg kan gå op til lægen og sige at nu vil jeg sgu gerne have en Fedmeoperation..

Men ærlig talt.. De kræver at man taber sig et vis antal kg før man får den... Hvorfor så overhovedet få den når man nu har bevist at man KAN tabe sig.

I min verden er det ren dovenskab. Og folk der siger "Det er fandme flot gået" Når folk efter en Operation har tabt kg... Hvor herre bevares... Hvad flot er der ved det? At man har taget smerterne og at man ikke æder som et svin mere? Gudfader bevares...


Ja beklager det blev sgu lige et surt opstød..
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Gry »

Jeg vil lige komme med en lille korrektion Nat:

De beder sig ikke om at tabe dig for at du skal bevise du kan tabe dig. Det handler om at fra når du kommer op vejer du så og så meget, og derfra skal du tabe x-antal procent fedt fordi du har fedt liggende rundt om din lever. Det kaldes fedtlever.

Under en overvægtoperation laver de en lasso og ligger rundt om din lever som bliver trukket til side fordi den ligger i operationsområdet - hvis du har for meget fedt om leveren kan den "svuppe ud" af lasoen, og dermed er det ikke muligt at lave operationen. Derfor får folk 2-4 måneder de skal tabe sig i - at de har tabt sig før er ligemeget for det påvirker ikke den aktuelle tilstand af fedtleveren.

Det var blandt andet derfor at de var lidt ligeglade med at jeg siden august havde tabt mig 14 kg. Jeg skulle fra konsultationstidspunktet smide yderligere 7 kg. for at undgå fedtlever-konceptet. De har måtte lukke folk sammen igen der stadig havde for meget fedtlever - En enkelt gang havde de på hamlet ændret operationen fra kiggert til åben operation blev vi fortalt.

men det handler altså ikke om at folk skal bevise noget - men om en fysisk tilstand der kan forhindre operationen :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by aribeth »

fedtlever er ophobning af fedt i leveren! ikke fedt rundt om leveren!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by Gry »

Jeg ved godt det er et andet koncept der hedder fedtlever der er fedt i leveren og ikke udenom den.

Men det er altså hvad vi fik at vide i undervisningen af kirugerne og de medicinske læger. Jeg ved ikke om det "hedder" noget andet og de bare kaldte det sådan for at bruge termer vi andre dødelige kunne forstå.

Men de sagde det var fedt omkring leveren der skulle mindskes ellers kunne de ikke lasoe den ordenligt
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by aribeth »

Det er fedt omkring alle organerne som er uhensigtsmæssigt i en sådan operation! Alt for meget fyld derinde gør det ikke nemmere for kirurgerne...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by MinnaN »

Det er hip som hap, når læger taler til dødelige eller i daglig tale, alt afhængigt hvilket speciale lægen har. Kært barn har mange navne.

Beklager, men i slang i min afdeling blir alkoholisk lever kaldet for gåselever, sprutlever eller steatohepatit/is..
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Fedme er selvforskyldt

Post by aribeth »

Det kaldes Foie Gras blandt min lægefamilie! :linski:
Raxacoricofallapatorius
Post Reply