Anmelder du sort arbejde?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Dorte Hansen »

misssophie wrote:så vi kan altså forvente at se en regning når din mand har lavet AnetteT´s bil???



Næ, for han laver en bil, uden at få løn for det, og så er det ikke sort arbejde......

I det sekund Annette betalte for det, så var det, og så er det i princippet ikke okay.

Men jeg synes egentlig ikke at jeg skriver at folk ikke skal lave sort arbejde, mere at jeg undrer mig over at der er kommet en tendens til at den der "stikker" er værre end den der forbryder sig.

Og så er der i min verden en himmelvid forskel på at min mand laver en bil for Annette, som ikke ville blive lavet hvis ikke nogen hjalp, og på mekanikeren der lige laver en masse sorte penge til ferien......

Arbejdet på Annetttes bil er jo ikke et, som en anden kunne have tjent på, da det simpelthen ikke ville blive lavet så, og når min mand ikke får penge for det, så kan jeg ærligt slet ikke se hvor sammenligningen er.....
Nu med køter-bande!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Dorte Hansen »

smukke-ped wrote:Tjah.....måske ville jeg så også reagere.....men jeg kunne godt fristes til at tro, at en der render og siger han tjener det ene og det andet, er fuld af løgn...hvorfor dog prale med sådan noget....det forstår jeg ikke....



Ja, måske overdriver han, men jeg ved da at han i maj mdr. fik 20 k udbetalt for sit sorte arbejde, for jeg kender dem der havde hyret ham, og jeg ved at han kan knokle 40-50 timer i ugen, og så synes jeg simpelthen ikke man kan være berettiget til en FP....
Nu med køter-bande!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by misssophie »

det er også blot for eksemplets skyld jeg spørger, jeg er godt klar over at det ikke er fordi AnetteT skal betale for arbejdet.

men nu er det sådan at jeg fra erfaring og kontakt til Skat, ved at skat selvfølgelig også har meninger og holdning til vennetjenester.

hvis din mand som er automekaniker, maler naboens entré er det en vennetjeneste.

hvis din mand som er automekaniker, laver naboens bil er det erhvervsmæssigt, da det er hans daglige erhverv

i sidstnævnte tilfælde mener skat at de skal have deres andel.
dette gælder hvis der er tale om et væsentligt beløb. (det er ikke fast sat hvad beløbet er,- men sikkert et sted ml. 3 og 5000,- kr.)

igen, det er blot for eksemplet skyld,- det er ikke fordi jeg mener at skat skal have en check tilsendt... :viben:
Misssophie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Intunia »

Dorte Hansen wrote:
smukke-ped wrote:Tjah.....måske ville jeg så også reagere.....men jeg kunne godt fristes til at tro, at en der render og siger han tjener det ene og det andet, er fuld af løgn...hvorfor dog prale med sådan noget....det forstår jeg ikke....



Ja, måske overdriver han, men jeg ved da at han i maj mdr. fik 20 k udbetalt for sit sorte arbejde, for jeg kender dem der havde hyret ham, og jeg ved at han kan knokle 40-50 timer i ugen, og så synes jeg simpelthen ikke man kan være berettiget til en FP....

Så det er i virkeligheden ikke så meget det, at han har knoklet for sine penge, uden at betale skat, som det er det med at lave socialt bedrageri ?
bla bla bla
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

Jeg er bedøvende ligeglad med om folk laver sort arbejde...

Og igen Gry.. Lad være med at være så dobbeltmoralsk.. Du har selv gang i 2 ulovlige ting som du har postet ud på hele nettet og folk ku rent faktisk melde dig for det.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Pia »

Natascha wrote:Jeg er bedøvende ligeglad med om folk laver sort arbejde...

Og igen Gry.. Lad være med at være så dobbeltmoralsk.. Du har selv gang i 2 ulovlige ting som du har postet ud på hele nettet og folk ku rent faktisk melde dig for det.


Jeg aner ikke hvem du er eller hvad Gry har postet ud hvor, og ja, jeg synes også hun er pisse dobbeltmoralsk og har sære holdninger, MEN:

Dine indlæg opfatter jeg som en slags trussel til Gry, om at du ved noget og du forsøger at true hende til at klappe kaje med dine små stikpiller. :tommelned:

Det er faktisk heller ikke særlig sympatisk! Sgu.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Dorte Hansen »

Intunia wrote:
Dorte Hansen wrote:
smukke-ped wrote:Tjah.....måske ville jeg så også reagere.....men jeg kunne godt fristes til at tro, at en der render og siger han tjener det ene og det andet, er fuld af løgn...hvorfor dog prale med sådan noget....det forstår jeg ikke....



Ja, måske overdriver han, men jeg ved da at han i maj mdr. fik 20 k udbetalt for sit sorte arbejde, for jeg kender dem der havde hyret ham, og jeg ved at han kan knokle 40-50 timer i ugen, og så synes jeg simpelthen ikke man kan være berettiget til en FP....

Så det er i virkeligheden ikke så meget det, at han har knoklet for sine penge, uden at betale skat, som det er det med at lave socialt bedrageri ?



Det er i min verden drønhamrende forkert begge dele....

At man tjener sig en enkelt hundred krone seddel i ny og næ, er forkert, men det kan jeg bedre se igennem fingrene med.

Men at man laver mange mange tusinde kroner sorte penge, synes jeg er pisse forkert, og endnu værre når man samtidig hæver en pension fordi man er alt for syg og dårlig til at arbejde... (og jeg synes dem der får lavet sort arbejde for mange tusinde kroner skulle skamme sig ligeså meget)
Nu med køter-bande!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Dorte Hansen »

misssophie wrote:det er også blot for eksemplets skyld jeg spørger, jeg er godt klar over at det ikke er fordi AnetteT skal betale for arbejdet.

men nu er det sådan at jeg fra erfaring og kontakt til Skat, ved at skat selvfølgelig også har meninger og holdning til vennetjenester.

hvis din mand som er automekaniker, maler naboens entré er det en vennetjeneste.

hvis din mand som er automekaniker, laver naboens bil er det erhvervsmæssigt, da det er hans daglige erhverv

Jamen nu er det jo så ikke min mands erhverv længere, og derfor er det IKKE sort arbejde hvis han laver Anettes bil for en kop kaffe


i sidstnævnte tilfælde mener skat at de skal have deres andel. Og det er igen kun hvis der er penge involveret
dette gælder hvis der er tale om et væsentligt beløb. (det er ikke fast sat hvad beløbet er,- men sikkert et sted ml. 3 og 5000,- kr.)

igen, det er blot for eksemplet skyld,- det er ikke fordi jeg mener at skat skal have en check tilsendt... :viben:



Jeg er skide god til at lave lagkager, og alle i min omgangskreds kommer til mig for at få lavet lagkager...
Det ville være sort arbejde, hvis jeg fik penge for det, eller hvis jeg til daglig arbejdede som konditor, men da jeg gør det bare for min fornøjelses skyld, så er det bare en vennetjeneste....
Nu med køter-bande!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Pia »

Det er jo bare fordi jeg er så skide diplomatisk, Mette :hhansen:

men du har ret :linski:
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Dorte Hansen »

Pia wrote:
Natascha wrote:Jeg er bedøvende ligeglad med om folk laver sort arbejde...

Og igen Gry.. Lad være med at være så dobbeltmoralsk.. Du har selv gang i 2 ulovlige ting som du har postet ud på hele nettet og folk ku rent faktisk melde dig for det.


Jeg aner ikke hvem du er eller hvad Gry har postet ud hvor, og ja, jeg synes også hun er pisse dobbeltmoralsk og har sære holdninger, MEN:

Dine indlæg opfatter jeg som en slags trussel til Gry, om at du ved noget og du forsøger at true hende til at klappe kaje med dine små stikpiller. :tommelned:

Det er faktisk heller ikke særlig sympatisk! Sgu.



Jamen Natascha er her vidst egentlig også kun for at bøvse af Gry, og så havde hun vidst egentlig håbet at fordi vi her inde har givet Gry modvind, så ville vi klappe i hænderne af fryd over at hun kom og skreg op....

Og den ene "ulovlighed" består såmænd bare i at Gry har en rigtig sød mor, der for at Gry kunne beholde sin lejlighed da hun røg på kontanthjælp, besluttede at give Gry for 500,- kr. mad hver uge, så hun kunne klare sig.

Og helt ærlig Natascha, skal vi også begynde at sidde og galpe op om alle de mindre fornuftige ting du har på samvittigheden, eller skal vi vælge at se på det at du forsøger at ændre dig til det bedre (altså lige bortset fra herinde åbenbart)????
Nu med køter-bande!
Post Reply