Anmelder du sort arbejde?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

Dorte Hansen wrote:
Pia wrote:
Natascha wrote:Jeg er bedøvende ligeglad med om folk laver sort arbejde...

Og igen Gry.. Lad være med at være så dobbeltmoralsk.. Du har selv gang i 2 ulovlige ting som du har postet ud på hele nettet og folk ku rent faktisk melde dig for det.


Jeg aner ikke hvem du er eller hvad Gry har postet ud hvor, og ja, jeg synes også hun er pisse dobbeltmoralsk og har sære holdninger, MEN:

Dine indlæg opfatter jeg som en slags trussel til Gry, om at du ved noget og du forsøger at true hende til at klappe kaje med dine små stikpiller. :tommelned:

Det er faktisk heller ikke særlig sympatisk! Sgu.



Jamen Natascha er her vidst egentlig også kun for at bøvse af Gry, og så havde hun vidst egentlig håbet at fordi vi her inde har givet Gry modvind, så ville vi klappe i hænderne af fryd over at hun kom og skreg op....

Og den ene "ulovlighed" består såmænd bare i at Gry har en rigtig sød mor, der for at Gry kunne beholde sin lejlighed da hun røg på kontanthjælp, besluttede at give Gry for 500,- kr. mad hver uge, så hun kunne klare sig.

Og helt ærlig Natascha, skal vi også begynde at sidde og galpe op om alle de mindre fornuftige ting du har på samvittigheden, eller skal vi vælge at se på det at du forsøger at ændre dig til det bedre (altså lige bortset fra herinde åbenbart)????



Ja jeg er KUN herinde for at svine Gry til. Jeg snakker nemlig overhovedet ikke normalt med hende på msn eller facebook. Nix. ;-)
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

Pia wrote:
Natascha wrote:Jeg er bedøvende ligeglad med om folk laver sort arbejde...

Og igen Gry.. Lad være med at være så dobbeltmoralsk.. Du har selv gang i 2 ulovlige ting som du har postet ud på hele nettet og folk ku rent faktisk melde dig for det.


Jeg aner ikke hvem du er eller hvad Gry har postet ud hvor, og ja, jeg synes også hun er pisse dobbeltmoralsk og har sære holdninger, MEN:

Dine indlæg opfatter jeg som en slags trussel til Gry, om at du ved noget og du forsøger at true hende til at klappe kaje med dine små stikpiller. :tommelned:

Det er faktisk heller ikke særlig sympatisk! Sgu.


Jeg sidder ikke og truer gry overhovedet.. Kunne aldrig drømme om at melde hende.. For som jeg siger.. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk gør. Jeg synes bare ikke at man selv skal lave ulovligheder og så begynde at melde andre folk for ulovligheder. Det er såmænd det eneste :-)
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by MinnaN »

Kunne jeg finde på at anmelde sort arbejde?? Det ved jeg faktisk ikke. Hvis jeg skal være helt fair overfor mig selv, så har jeg en rigtig smålig side, der er smålig og utålelig nok til at kunne overveje det, hvis jeg virkelig ikke kunne lide personen.. Personen skal virkelig have trådt mig så meget over tæerne at vi snakker flere tons dødvægt..
Men på den anden side.. Sorte penge kommer også i omløb i den danske økonomi, såeh..
Det kommer vel an på situationen, hvis jeg skal være endnu mere ærlig. Sort arbejde i ny og næ, kan jeg ikke hidse mig op over.
Jeg har et eller andet mere sted ondt i røven over dem som har fået tiltusket sig en FP/Invalidepension under de gamle regler (for det er noget nært umuligt i dag) og laver alt muligt andet, de ikke burde være istand til. Det der med at gå at prale med tingene, det er sgu ikke så klogt og jeg føler mig rent faktisk snydt som skatteborger.

Men ellers. Meh, lev og lad leve. Pengene skal nok komme i omløb i den danske økonomi og fordi folks sorte penge brænder i lommerne, får de hurtigt ben at gå på. Dermed skal der nok blive betalt skat af dem på den ene eller anden måde. SKAT skal nok flå os.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by misssophie »

nu har forældre jo faktisk lov at forære deres børn en frygtelig masse penge hvert år,- uden at man skal straffes skattemæssigt for det.

det er 58.700 pr år,- i 2011,- og det når Gry´s mor vist ikke op på...
Misssophie
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

smukke-ped wrote:Det er vel ikke ulovligt at Gry's mor giver sin datter penge til at leve for??

Jeg kan ikke få øje på noget ulovligt nogen steder.... :ehh:


Er Natacha en vi kender????


Hun må ikke modtage penge andre steder fra når hun er på kontanthjælp.

Nej i kender mig ikke. :-) Skal man da være kendt for at deltage? :-D
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

misssophie wrote:nu har forældre jo faktisk lov at forære deres børn en frygtelig masse penge hvert år,- uden at man skal straffes skattemæssigt for det.

det er 58.700 pr år,- i 2011,- og det når Gry´s mor vist ikke op på...


Der kan man bare se. På et andet forum blev det så oplyst op til flere gange at dette ikke var tilladt.

Men nu var det altså heller ikke for at udpensle Grys privatliv..
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Pia »

Natascha wrote:
Men nu var det altså heller ikke for at udpensle Grys privatliv..



:birgittekv:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by udlandet »

Jeg anmelder bare dem der kun vil lave sort arbejde for naboen og ikke MIG :mettebo:
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Gry »

Jamen jeg går da med glæde til bekendelse herinde nu hvor jeg bliver nævnt. Jeg har været på kontanthjælp de seneste i hvert fald 5 år. De penge slår på ingen måde til i henhold til alle de piller jeg skal have, samt vitaminer og kosttilskud. Og så er vi slet ikke begyndt at tale om min adhd-psykolog der ikke er en del af det kommunelle system og derfor ikke betales over sygesikringen.

Som Dorte ganske korrekt siger så har jeg en mor der betaler min mad. Jeg har et ugebudget på 500 kr. til alle mine specialprodukter, og hvis jeg ikke fik dem så ville jeg ikke få noget at spise.

Min mor hjælper mig også med udgifter til vitaminer og kosttilskud for det kan jeg heller ikke få hjælp til via forhøjet kontanthjælp eller tilskud.

Medicinsystemet er også blevet lavet om, så der nu er 5 ugers godkendendelsesperiode på medicin, og der er ingen understøttelse til sovemedicin, muskelafslappende eller min allergimedicin, så jeg har fået lavet en konto hos apoteket og ja der hjælper min mor mig også en gang i mellem, for sidste gang var min apoteksregning på over 3000 kr.

Min mor betaler min forsikring, for uden hende ville jeg på ingen måde have råd til en - og fordi vi ikke havde råd til den sidste gang ved vi ikke om jeg er dækket med det der gik tabt i skybruddet, men det skal vi finde ud af.

og min psykolog koster 500 kr. pr. session og det kan vi heller ikke få hjælp til fordi hun ikke er en del af sygesikringen, selvom vi har prøvet at få hjælp til det 3-4 gange nu.

og ja - det er bundhamrende ulovligt at min mor hjælper mig. Eller nej. DET er ikke ulovligt, men det bliver anset som svindel at jeg "får" penge af min mor når jeg snildt skulle kunne klare mig for 7.700 kr. pr. måned, når min husleje er på 4000 kr. Virkeligheden er bare en anden. Hvis nogen bliver sure over det og vil anmelde det, så kan de sagtens gøre det. Men faktum er at jeg ikke sidder med ekstra penge. Jeg har lige ydet en kæmpe luksus ved at samle flaskepant for 20 kr. så jeg kunne købe en ny badehandske i "tiger".

Jeg går ikke på cafe. Jeg går ikke i byen. Jeg går ikke til fest. Jeg får ikke nyt tøj. Jeg har ikke bil. Jeg køber ikke film. Jeg prøver desperat at sælge nogle af mine gamle ting for at få råt til genbrugstøj så jeg ikke skal gå med røven bar, fordi alt mit tøj falder af mig.

Så ja - jeg kunne sikkert meldes for bedrageri. Men dobbelmoralsk synes jeg ikke jeg er. Folk har selvfølgelig ret til at være uenige, men personligt mener jeg der er en verden til forskel på at udnytte systemet, og så have et bagland der prøver at redde ens overlevelse. Igen. Folk må godt synes det er dobbeltmorale - jeg forbeholder mig blot retten til at være af en anden mening.

Faktum er at hvis jeg ikke havde min mor til at hjælpe mig, så ville jeg dø af sult. Jeg ville nok være hjemløs på gaden. Jeg ville være uden medicin, og være komplet fortabt. Min mor er min store heltinde. I en alder af 54 arbejder hun både for mig og for sig selv. Hun får aldrig børnebørn, og hun forsørger sin voksne datter.

Så ja - jeg håber snart den forbandede pension går igennem. Det vil ikke redde meget, men det vil være mere end kontanthjælp. Og det at jeg er en mindre økonomisk byrde på min mor, vil betyde en verden til forskel for mig. For jeg skammer mig. Jeg synes det er så flovt, og jeg er så ked af det. Min mor dør ikke af alderdom. Hun dør en dag af stress, og det vil være mig der har slået hende ihjel. Det er jeg udemærket godt klar over.

En mildere skæbne vil være hvis jeg snart får en hjerneblødning af alt det amfetamin jeg spiser for min adhd. Så får min stakkels mor da lidt fred, og så er jeg færdig med at være en byrde for hende og for samfundet...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Anmelder du sort arbejde?

Post by Natascha »

Pia wrote:
Natascha wrote:
Men nu var det altså heller ikke for at udpensle Grys privatliv..



:birgittekv:



Haha, det var såsandelig ikke mig der nævnte hvad det var.. Men bare rolig. Jeg er vant til at blive angrebet på forum.. Så bare kom med det ;-D
Post Reply